Nowy Avensis już w Polsce

Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Toyota wprowadza na rynek trzecią generację Avensisa z dynamiczniejszą linią nadwozia i mocniejszymi silnikami.

Toyota wprowadza na rynek trzecią generację Avensisa z dynamiczniejszą linią nadwozia  i mocniejszymi silnikami. Podobnie jak jego poprzednicy, nowy model został zaprojektowany i zbudowany w Europie.
 

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Avensis powstał na nowej płycie podłogowej i jest dostępny w dwóch rodzajach nadwozia: sedan oraz kombi. Zrezygnowano z 5-drzwiowego liftbacka. W porównaniu do poprzednika nadwozie jest nie tylko dłuższe (o 5 cm), ale również szersze (o 5,4 cm). Mimo to bagażnik sedana nieco zmniejszono (z 520 do 509 l). Powiększyła się za to przestrzeń pasażerska. Niestety, opadająca linia dachu powoduje, że wysokie osoby siedzące na tylnej kanapie mogą głową dotykać podsufitki.  

Do napędu japońskiego auta użyto trzech benzynowych silników (o mocach 132 - 152 KM) oraz trzech diesli (126 - 177 KM). Wszystkie jednostki napędowe, z wyjątkiem największego diesla o pojemności 2,2 l, zostały zmodyfikowane i mają 

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

większą moc.

Mieliśmy okazję sprawdzić samochód z najsłabszym, 132-konnym benzynowym silnikiem 1,6 l współpracującym z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Rozpędza on auto do 100 km/h w 10,4 s.  Zawieszenie jest sztywniejsze, co ma wpływ na zmniejszenie przechyłów nadwozia podczas szybkiego pokonywania zakrętów oraz ograniczenie jego pionowych

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

ruchów na nierównościach.  Dzięki temu Toyota prowadzi się teraz bardziej stabilnie, ale przy tym nie pogorszył się komfort jazdy.

W kabinie zaskakuje duża pojemność schowka między przednimi fotelami. Uzyskano ją dzięki usunięciu środkowego tunelu, co zapewniło także więcej miejsca na nogi pasażerom siedzącym na tylnej kanapie. Dość dziwnym pomysłem wydaje się umieszczenie przycisku hamulca ręcznego tuż pod przyciskiem uruchamiającym silnik.

W podstawowej wersji 1.6 auto kosztuje 71 500 zł. Za kombi trzeba zapłacić 3 tys. zł więcej.

Wybrane dane techniczne

Toyota Avensis 1.6 Luna 

Typ silnika

Benzynowy

Pojemność skokowa (cm3):

1598

Moc maksymalna (KM/obr./min):

132/6400

Maks. moment obr. (Nm/obr./min):

160/4400

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

10,4

Prędkość maksymalna (km/h):

200

Pojemność bagażnika (l):

509

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

5,4/8,3

Długość x szerokość x wysokość (cm):

479,5/181/148

Rozstaw osi (cm):

270

Cena (zł):

71 500

    

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty