Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nissan Terrano II

Tekst i zdjęcia Witold Blady Dziennik Bałtycki
Nissan Terrano II należy do najchętniej kupowanych w naszym kraju aut z napędem na cztery koła.

|
|
| Najtańsze Terrano II kosztuje niewiele ponad 100 tys. zł. Terrano II w wersji z benzynowym - 2,4-litrowym silnikiem radzi sobie doskonale nie tylko na piaszczystych leśnych drogach, ale także w błocie. Nasze testowe auto radziło sobie także z wymagającym torem motocrossowym w Gdyni Kolibkach.
Pod maską "naszego" Nissana pracował czterocylindrowy, benzynowy silnik o mocy 118 KM i pojemności 2,4 l. Prędkość maksymalna tego Terrano II to 160 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,7 sek. Zdarzało się, że średnie zużycie paliwa przekraczało, i to dość znacznie, 15 l/100 km.

Nissan Terrano II

Porównanie z konkurentami**Porównanie danych technicznych**

ModelNissan Terrano II Kia Sportage Land Rover Freelander
SilnikR4R4R4
Pojemność skokowa (cm sześc.)238919981795
Moc maks. (KM)118128120
Maks. moment obrotowy (Nm)191175165
Skrzynia biegów-manualna, pięciobiegowa-
Hamulce przednie/tylne-tarczowe/bębnowe-
Średnica zawracania (m)10,810,611,6
Długość (mm)421737604380
Szerokość (mm)175517301805
Wysokość (mm)183016501710
Rozstaw osi (mm)245023602560
Masa własna (kg)164014401380
Ładowność (kg)870490580
Prędkość maksymalna (km/h)160172160
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek)13,714,711,9

Porównanie zużycia paliwa (l/100 km)

ModelNissan Terrano II Kia Sportage Land Rover Freelander
Miasto15,215,413
Poza miastem10,19,48,6

Porównanie wyposażenia

ModelTerrano ComfortSportageFreelander
ABSSSS
Airbag kierowca/pasażerS/SO/OS/S
Poduszki boczneNNN
Wspomaganie kierownicySSS
Elektryczne szybyOSS
Centralne ryglowanie zamkówSSS
RadioOOO
KlimatyzacjaOOS
Aluminiowe felgiOOO

S - standard O - opcja N - niedostępne
» Podstawowy model Terrano II, oznaczony Comfort ma w standardowym wyposażeniu ABS, centralne ryglowanie zamków, poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, halogeny, wskaźnik temperatury zewnętrznej, głośniki, wspomaganie układu kierowniczego, obrotomierz i immobiliser. W nieco droższej odmianie Sport dodatkowo otrzymamy także aluminiowe felgi, elektrycznie opuszczane szyby, elektrycznie regulowane lusterka, radioodtwarzacz i spryskiwacz reflektorów. Skórzana kierownica, klimatyzacja, chromowane lusterka i drewniane wykończenie deski rozdzielczej to elementy pakiety Luxury - takie auto jest droższe od podstawowego modelu o 17 tys. zł.

Nissan Terrano II

Wnętrze niewiele się zmieniło. Widoczność z miejsca kierowcy jest doskonała.
Jazda

Nissan Terrano II

Nissan Terrano, choć projektowano go blisko 10 lat temu, nie zestarzał się.
Testowy model miał typowo szosowe opony, lepiej więc czuł się na asfalcie niż w terenie.
W czasie szybkiej jazdy auto jest bardzo wrażliwe na boczne podmuchy wiatru, a wewnątrz jest bardzo głośno. Do jazdy w terenie nie mamy zastrzeżeń, choć zdarzało się nam stracić czasem kontrolę nad autem. Winę za taki stan rzeczy ponoszą opony, uniwersalne, a więc łączące cechy gum do jazdy po szosie i w terenie. Znacznie rozsądniej mieć dwa komplety kół, do jazdy typowo szosowej i terenowej.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty