Nissan Primera rocznik 2000

(lm)
Japońska limuzyna wyższej klasy średniej przeszła w 2000 roku poważny face lifting. Zmieniono stylistykę przedniej i tylnej części nadwozia oraz poprawiono wykończenie wnętrza.

Samochód po tych modyfikacjach nabrał nowoczesnego, nie pozbawionego jednak nuty elegancji, charakteru.

 


Nissan Primera rocznik 2000

Pomimo kilku szwankujących drobiazgów,
Primera postrzegana jest przez kierowców
jako auto godne polecenia.

Najpopularniejsze silniki spotykane pod maską Primery to jednostki benzynowe 1.6 (100 KM), 1.8 (114 KM) oraz 2.0 (140 KM). Ostatni motor zapewnia pojazdowi wręcz sportowe osiągi, podczas gdy pierwszy z wymienionych silników jest zbyt słaby dla dużej limuzyny i raczej niegodny polecenia.

 

Co ciekawe, Primera z jednostką 2.0 była pierwszym samochodem w klasie średniej, wyposażonym w automatyczną, bezstopniową skrzynię biegów typu CVT. Mechanicy zapewniają, iż skrzynia ta w primerze sprawuje się dobrze i nie trzeba obawiać się zakupu auta w nią wyposażonego.

 

W układzie jezdnym japońskiego auta zastosowano niezależne zawieszenie kół z wahaczami poprzecznymi z przodu, kolumną McPhersona i stabilizatorem oraz belką skrętną i amortyzatorami teleskopowymi z tyłu. Konstrukcja ta zapewnia dobre tłumienie nierówności oraz płynne i bezpieczne pokonywanie zakrętów.

 

Układ jezdny nie jest jednak pozbawiony wad. Już po pokonaniu 40 tys. km mogą pojawić się stuki, za które odpowiedzialne są metalowe tulejki górnego mocowania zawieszenia - ich wymiana przy zastosowaniu zamienników to koszt ok. 200 zł (przy oryginalnych częściach ok. 400 zł). Zdarza się również, iż szwankuje obejma zwrotnicy przedniego koła - zwykle ma to miejsce po przejechaniu ok. 80 tys. km. Usterka ta objawia się drżeniem kierownicy - podobnym, jak przy nie wyważonych kołach. Naprawa to koszt ok. 250 zł.

 

Przeglądy wypadają w Primerze co 15 tys. km lub co rok. Wszystkie silniki benzynowe pracują na łańcuchach rozrządu. Przebiegi pomiędzy ich wymianą nie zostały precyzyjnie określone, o konieczności montażu nowego elementu dają znać metaliczne stuki dobiegające z silnika - zwykle pojawiają się one przy przebiegu ok. 200 tys. km (wymiana łańcucha kosztuje ok. 1.400-1.600 zł).

 

Marek Flekiewicz, właściciel Nissana Primery 1.8 z 2000 roku
Od nowości przejechałem swoim samochodem już prawie 90 tys. km. Moje auto objęte było akcją serwisową związaną z wadliwą pracą czujnika indukcyjnego, dokonującego pomiaru prędkości obrotowej silnika. Został on wymieniony w ramach gwarancji, wcześniej jednak sprawił sporo kłopotów. W dniu wyjazdu zagranicznego, zaledwie kilkadziesiąt kilometrów od domu, silnik samochodu zaczął przerywać i odmówił posłuszeństwa. Czujnik przestawał pracować w podwyższonych temperaturach, kiedy silnik ostygł autem znowu można było przejechać 15-20 km - tym sposobem udało mi się wrócić do domu bez pomocy lawety.
Inne elementy, które do tej pory wymieniłem w aucie to przeguby zawieszenia, amortyzatory tylne oraz wkładka stacyjki.

 

Wojciech Pasternak ze stacji obsługi Nissana w Mikołowie
Właściciele aut z jednostkami 1.6 i 1.8 mogą mieć pewne problemy z falowaniem obrotów i w konsekwencji znacznie podwyższonym zużyciem paliwa. Za zamieszanie odpowiedzialny jest wadliwie działający przepływomierz powietrza lub sonda lambda.

Przy zakupie używanej Primery warto zwrócić uwagę na dolne krawędzie drzwi oraz zagłębienia pod klamkami - są to miejsca, w których mogą pojawić się ogniska korozji. W przypadku drzwi należy poruszyć jeszcze jedną kwestię - czasami pojawiają się stuki pochodzące z zawiasów. Te ostatnie po prostu wyrabiają się przy częstym otwieraniu i zamykaniu.

 

Zalety

  • spory komfort podróży

  • pokaźny bagażnik

  • dynamiczne silniki (oprócz 1.6)

  • prestiżowy charakter

  • dużo egzemplarzy krajowych

  • małe zainteresowanie złodziei

    Wady

  • drobne, ale czasami uciążliwe usterki

  • stosunkowo krótkie okresy między przeglądami technicznymi

  • wysokie ceny oryginalnych części

  • przyspieszone zużycie niektórych elementów zawieszenia

  • monotonna stylistyka deski rozdzielczej

    Ceny części

klocki hamulcowe przednie261,00 zł
tarcza hamulcowa przednia (1 szt.)317,00 zł
amortyzator przedni (1 szt.)359,00 zł
amortyzator tylny(1 szt.)359,00 zł
tłumik końcowy967,00 zł
szyba czołowa1.228,00 zł
maska silnika2.080,00 zł
reflektor przedni1.514,00 zł

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty