Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nissan Murano 2,5 dCi

Redakcja
Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Murano został zaprojektowany w Nissan Design America w San Diego w USA. Pierwsza generacja modelu w sprzedaży pojawiła się po raz pierwszy w 2003 roku. Obecna wersja kosztuje w Polsce od 179 900 zł.

Japoński SUV zbudowany został na wspólnej płycie podłogowej - „Nissan D”,

Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

którą spotkać możemy w konstrukcjach takich aut jak: Nissan Maxima, Renault Laguna III oraz Renault Latitute. Projektanci starali się stworzyć samochód o wnętrzu, które będzie jednocześnie wygodne i funkcjonalne.

Sylwetka samochodu charakteryzuje się dynamicznym, masywnym nadwoziem, które łączy w sobie cechy SUV-a i samochodu sportowego. Elementem zewnętrznym wyróżniającym go z grupy pojazdów sportowo-użytkowych, jest bez wątpienia jego przód. Na uwagę zasługuje wykończenie zewnętrzne testowanego crossovera. Nadwozie może zostać pokryte innowacyjną powłoką lakierową „Scratch Shield”, cechą, której jest zwiększona odporność na zarysowania i zadrapania. Lakier ten posiada też właściwości samoregenerujące, dzięki zastosowaniu, jako jednego ze składników, wysoce elastycznej żywicy.

Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

Wnętrze to spora dawka luksusu. Jakość wykończenia, estetyka, oświetlenie oraz materiały pozwalają śmiało konkurować z pojazdami z klasy Premium. Samochód w środku jest bardzo obszerny, a dodatkowo efekt przestronności powiększa zastosowanie dwuczęściowego szyberdachu. Pojemność przestrzeni bagażowej na poziomie 402 litrów nie zachwyca przy tak dużym pojeździe, nieznacznie lepiej jest po złożeniu tylnych siedzeń: uzyskamy wtedy około 840 litrów.

Murano może być wyposażany w 3,5-litrowy silnik benzynowy współpracujący z bezstopniową skrzynią biegów CVT lub 2,5 litrowy silnik diesla przekazujący moment obrotowy na kół za pośrednictwem sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Przez wiele lat auto sprzedawane było jedynie z silnikiem benzynowym. W 2010 roku do modelu trafił zmodernizowany silnik Diesla (YD25) znany z modeli Navara i Pathfinder.

Testowany pojazd wyposażony był we wspomniany silnik Diesla o mocy 190

Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

KM przy prędkości obrotowej silnika 4000 obr./min. Jednostka imponuje potężnym momentem obrotowym 450Nm, który mamy do dyspozycji już przy obrotach silnika na poziomie 2000 obr./min. Modernizacja silnika oraz zastosowanie materiałów wygłuszających spowodowały znaczne zmniejszenie poziomu hałasu. Do kabiny prawie nie docierają dźwięki pracy silnika, jego kultura pracy daje wrażenie jakby była to jednostka sześciocylindrowa w układzie V, gdy w rzeczywistości to silnik rzędowy czterocylindrowy.

Automatyczna skrzynia biegów, w jaką wyposażone było testowane auto zapewnia płynną zmianę przełożeń, oraz dobre wykorzystanie momentu obrotowego silnika. Przekładnia wyposażona jest w system ASC (Adaptive Shift Control), który w sposób adaptacyjny steruje zmianą biegów w zależności od stylu i warunków jazdy. Układ napędowy to „ALL MODE 4x4-i” włączający napęd również na tylną oś w przypadku gdy wykryje on utratę stabilności lub przyczepności. Dodatkowo zastosowano w nim aktywny mechanizm różnicowy LSD współpracujący z systemem ESP. Zawieszenie samochodu jest zestrojone w sposób zapewniający możliwie maksymalny

Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

komfort. Jest miękkie, pracuje cicho, bardzo sprawnie tłumi nierówności drogi. Układ kierowniczy działa dość poprawnie, jedynie przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością pojazd może się przechylać.

Skuteczność układu hamulcowego zasługuje na pochwałę, pozwala dość ciężkie Murano zatrzymać w sposób stabilny na stosunkowo krótkim odcinku drogi. Auto przy tym prowadzi się bezpiecznie i stabilnie.

Model jest ciekawą ofertą dla osób poszukujących bardziej luksusowego SUV-a niż typowego samochodu terenowego. Najtańsza podstawowa wersja jest do nabycia w polskich salonach za kwotę 179 900 zł.

Wybrane dane techniczne Nissana Murano i konkurentów:

Marka / modelNissan Murano 2,5 dCiBMW X5 xDrive30dVolvo XC90 D5 AWD
WersjaPremium-Summum
Cena (zł)211 900263 900235 500
SilnikDieselDieselDiesel
Liczba cylindrów silnika464
Układ cylindrów silnikaRzędowyRzędowyRzędowy
Pojemność (ccm)248829932400
Moc (KM)190245200
Moment obrotowy (Nm)450540420
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s)10,57,610,3
Prędkość maksymalna (km/h)196210205
Średnie spalanie (l/100 km)8,07,48,3
Skrzynia biegówAutomatycznaAutomatycznaAutomatyczna
Pojemność bagażnika (l)402620483

Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty