Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 KM vs Opel Mokka 1.2 Turbo 100 KM. Porównanie stylowych miejskich crossoverów

Kamil Rogala
Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium, które wyróżniają się lepszym wyposażeniem i „prestiżem”, są propozycje za rozsądną cenę, są również okazy, które wyróżniają się z tłumu ciekawą stylistyką. Do tej ostatniej grupy należy zapewne Nissan Juke oraz Opel Mokka. Porównajmy te dwa modele w rozsądnych konfiguracjach.Fot. Archiwum
Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium, które wyróżniają się lepszym wyposażeniem i „prestiżem”, są propozycje za rozsądną cenę, są również okazy, które wyróżniają się z tłumu ciekawą stylistyką. Do tej ostatniej grupy należy zapewne Nissan Juke oraz Opel Mokka. Porównajmy te dwa modele w rozsądnych konfiguracjach.Fot. Archiwum
Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium, które wyróżniają się lepszym wyposażeniem i „prestiżem”, są propozycje za rozsądną cenę, są również okazy, które wyróżniają się z tłumu ciekawą stylistyką. Do tej ostatniej grupy należy zapewne Nissan Juke oraz Opel Mokka. Porównajmy te dwa modele w rozsądnych konfiguracjach.

Nissan Juke vs Opel Mokka. Krótki przegląd oferty

Rozsądnych, co nie oznacza tanich, bowiem ponad 90 000 złotych za auto z segmentu B jeszcze jakiś czas temu wydawało się kwotą absurdalną. Dziś to mniej więcej połowa drogi pomiędzy odmianą bazową a topową. Jak to mówią niektórzy: „Tanio już było!” Niestety, kwota poniżej 100 000 złotych nie pozwala na wielkie szaleństwa, dlatego też modele z tego segmentu cieszą się rosnącą popularnością. Poznajmy zatem naszych bohaterów zaczynając od krótkiego przeglądu oferty.

Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium,
Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium, które wyróżniają się lepszym wyposażeniem i „prestiżem”, są propozycje za rozsądną cenę, są również okazy, które wyróżniają się z tłumu ciekawą stylistyką. Do tej ostatniej grupy należy zapewne Nissan Juke oraz Opel Mokka. Porównajmy te dwa modele w rozsądnych konfiguracjach.
Fot. Nissan

Oferta Nissana Juke jest prosta, bowiem zawiera tylko jedną jednostkę napędową – silnik 1.0 DIG-T o mocy 114 KM z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Trochę szkoda, że nie ma w ofercie ani żadnej hybrydy, ani mocniejszej propozycji, o silniku wysokoprężnym nie wspominając. Jest za to kilka wersji wyposażenia. Bazową jest Visia i kosztuje ona 77 730 złotych (z manualem). Na szczycie jest z kolei Tekna za 103 730 złotych (z automatem).

Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium,
Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium, które wyróżniają się lepszym wyposażeniem i „prestiżem”, są propozycje za rozsądną cenę, są również okazy, które wyróżniają się z tłumu ciekawą stylistyką. Do tej ostatniej grupy należy zapewne Nissan Juke oraz Opel Mokka. Porównajmy te dwa modele w rozsądnych konfiguracjach.
Fot. Opel

Cena bazowej Mokki co prawda startuje znacznie wyżej – od 81 990 złotych – ale wybór jednostek napędowych i wersji wyposażenia jest zdecydowanie większa. Podstawą jest silnik 1.2 Turbo o mocy 100 KM z manualną 6-biegową przekładnią. Do wyboru jest jeszcze odmiana o mocy 130 KM oraz silnik wysokoprężny 1.5 o mocy 110 KM. Jest także model z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Pomijając odmianę elektryczną, najdroższy jest wariant z silnikiem wysokoprężnym i topowym wyposażeniem Ultimate – katalogowo 116 650 złotych.

Nissan Juke vs Opel Mokka. Nadwozie i wnętrze

Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium,
Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium, które wyróżniają się lepszym wyposażeniem i „prestiżem”, są propozycje za rozsądną cenę, są również okazy, które wyróżniają się z tłumu ciekawą stylistyką. Do tej ostatniej grupy należy zapewne Nissan Juke oraz Opel Mokka. Porównajmy te dwa modele w rozsądnych konfiguracjach.
Fot. Nissan

Oba modele wyróżniają się z tłumu, a jeśli przy konfiguracji pominiemy tradycyjne lakiery tj. biały, czarny czy srebrny i wybierzemy coś, co rzuca się w oczy, mamy gwarancję, że każdy obejrzy się na ulicy za tymi modelami. Zarówno Juke, jak i Mokka to bardzo ładnie narysowane samochody. Propozycja japońskiego producenta jest zdecydowanie bardziej odważna i nieco ekscentryczna. Co prawda to poprzednia generacja szokowała nietypowym wyglądem, zaś obecnie panująca odrobinę wydoroślała, ale i tak wiele elementów nawiązuje do poprzednika i na próżno szukać ich w innych autach z segmentu. Z przodu główną rolę grają okrągłe klosze lamp z trójkątną sygnaturą wewnątrz, wyżej zaś wąskie pasy LED, które integrują się z chromowaną ramką grilla. Linia boczna zdominowana jest przez wyraźne przetłoczenia oraz nakładki na progi i nadkola z tworzywa sztucznego. Pozostawiono patent z chowaną w słupku C klamką. Tył jest zdecydowanie spokojniejszy w porównaniu do poprzednika – nie ma już kloszy lamp w kształcie bumerangu. Całość prezentuje się naprawdę nieźle.

Również we wnętrzu nie zabrakło atrakcji. Przyznam, że jest to propozycja głównie dla młodszych kierowców, bowiem nie każdemu spodoba się mnogość faktur, kształtów i śmiałych linii. Jakość materiałów i ciekawostek w wyższych wersjach wyposażenia zaskakuje. Panele mogą być pokryte zarówno skórą w kontrastowym kolorze, jak i miłym w dotyku zamszem. W tym segmencie jest to dość nietypowe rozwiązanie. Za to należą się Nissanowi same pochwały. Jeśli chodzi o walory praktyczne, również nie można narzekać. Pojemność bagażnika w standardowym układzie to 422 litry, a po złożeniu oparć kanapy przestrzeń rośnie do imponujących 1305 litrów.

Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium,
Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium, które wyróżniają się lepszym wyposażeniem i „prestiżem”, są propozycje za rozsądną cenę, są również okazy, które wyróżniają się z tłumu ciekawą stylistyką. Do tej ostatniej grupy należy zapewne Nissan Juke oraz Opel Mokka. Porównajmy te dwa modele w rozsądnych konfiguracjach.
Fot. Opel

Nowa Mokka w odpowiedniej konfiguracji również będzie zwracała na siebie uwagę. Oczywiście jeśli ktoś się uprze skonfiguruje auto anonimowe, np. srebrne, z mniejszymi felgami, bez żadnych wstawek, dachu w czarnym kolorze itp. Wystarczy jednak zainwestować w metalizowany lakier w jakimś kolorze, aby uwydatnić ciekawe elementy, a tych jest sporo. Przednia część to promowana od jakiegoś czasu „nowa twarz” Opla, czyli Opel Vizor. Wygląda on bardzo ciekawie i wreszcie nadaje autu unikalnego charakteru. Z tyłu zastosowano wąskie, wyraziste klosze lamp, które kształtem przypominają nieco te, które już znamy ze starszych modeli. Niezwykle ciekawa jest linia boczna. Pewnym znajomym elementem jest z pewnością słupek C, który schodzi nieco niżej i wtapia się w klapę bagażnika. Reasumując – nie jest tak odważnie jak w Nissanie Juke, ale nie można odmówić małej Mocce atrakcyjnych linii.

We wnętrzu jest podobnie. Nowocześnie, dość odważnie, ale bez zbędnych wariacji. Stylistom udało się połączyć dwa światy czyli nowoczesność i atrakcyjność z nienaganną ergonomią. Ekrany są duże i czytelne, zmiana podstawowych funkcji klimatyzacji czy nawiewów jest intuicyjna i błyskawiczna – za pomocą przycisków i pokręteł. Trochę szkoda, że jest tak dużo błyszczących wstawek w kolorze fortepianowej czerni. Jakość materiałów jest z pewnością gorsza niż u konkurenta, ale jeśli w Nissanie wszystkiego było za dużo, w Oplu znajdzie odpowiednią równowagę. A jak z funkcjonalnością i pojemnością? Nie jest źle, ale Opel ustępuje japońskiemu oponentowi. W standardowej konfiguracji pojemność bagażnika to 350 litrów, zaś po złożeniu oparć kanapy przestrzeń rośnie do 1105 litrów.

Nissan Juke vs Opel Mokka. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium,
Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium, które wyróżniają się lepszym wyposażeniem i „prestiżem”, są propozycje za rozsądną cenę, są również okazy, które wyróżniają się z tłumu ciekawą stylistyką. Do tej ostatniej grupy należy zapewne Nissan Juke oraz Opel Mokka. Porównajmy te dwa modele w rozsądnych konfiguracjach.
Fot. Nissan

Do porównania wybraliśmy bazową jednostkę benzynową Opla i jedyną dostępną w ofercie Nissana Juke. W przypadku „Japończyka”, jest to silnik 1.0 DIG-T o mocy 114 KM i momencie obrotowym 200 Nm. Napęd trafia naturalnie na przednie koła za pośrednictwem manualnej skrzyni (automat w opcji). Osiągi? Raczej przeciętne. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Spalanie to zdaniem producenta (i WLTP) średnio 5,9 l/100km. Wszystkie parametry są po prostu przyzwoite i trudno oczekiwać po crossoverze segmentu B bez sportowych aspiracji lepszych wyników. Jest po prostu OK.

Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium,
Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium, które wyróżniają się lepszym wyposażeniem i „prestiżem”, są propozycje za rozsądną cenę, są również okazy, które wyróżniają się z tłumu ciekawą stylistyką. Do tej ostatniej grupy należy zapewne Nissan Juke oraz Opel Mokka. Porównajmy te dwa modele w rozsądnych konfiguracjach.
Fot. Opel

Opel Mokka z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 205 Nm oferuje niemal to samo. Z tą wersją jednostki jest dostępna tylko przekładnia manualna (napęd oczywiście na przód), a to przekłada się na zbliżone osiągi tj. przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,6 sekundy i prędkość maksymalną 188 km/h. Średnie spalanie wg. producenta (WLTP) to 5,5 l/100km. Pamiętajmy jednak, że Mokka oferuje o 14 KM słabszy silnik i odrobinę lepsze osiągi. Wybierając odmianę 130-konną gwarantujemy sobie o wiele lepszą dynamikę tj. sprint do setki w 9,1 sekundy i prędkość maksymalną 202 km/h przy takim samym spalaniu. Szkoda, że Juke nie ma w ofercie jednostki o mocy 130-140 KM, która by zdecydowanie nadała ofercie wigoru.

Nissan Juke vs Opel Mokka. Ceny i wyposażenie

Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium,
Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium, które wyróżniają się lepszym wyposażeniem i „prestiżem”, są propozycje za rozsądną cenę, są również okazy, które wyróżniają się z tłumu ciekawą stylistyką. Do tej ostatniej grupy należy zapewne Nissan Juke oraz Opel Mokka. Porównajmy te dwa modele w rozsądnych konfiguracjach.
Fot. Nissan

Do zestawienia wybraliśmy zbliżone wersje silnikowe oraz wyposażeniowe w cenie nieco ponad 90 000 złotych. Za 92 730 złotych (katalogowo) otrzymamy Nissana Juke z silnikiem 1.0 DIG-T o mocy 114 KM i z manualną skrzynią 6-biegową oraz wyposażeniem N-Connecta. W jego skład wchodzi między innymi reflektory Full LED, automatyczna klimatyzacja, 17-calowe felgi ze stopów lekkich, dostęp bezkluczykowy, kamera cofania czy też obsługa Apple CarPlay oraz Android Auto. Za 1900 złotych dostaniemy pakiet ze światłami przeciwmgielnymi LED oraz 19-calowymi felgami, za 2200 złotych dokupimy nawigację satelitarną, zaś za 2750 złotych (dla skrzyni MT) jest pakiet technologiczny z Drive Assist, ostrzeganiu o pojazdach w martwym polu czy też czujnikami parkowania przód/tył.

Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium,
Miejski crossover, najlepiej z segmentu B, to niezwykle popularny obecnie segment, który ma ponad dwudziestu przedstawicieli. Są modele z segmentu premium, które wyróżniają się lepszym wyposażeniem i „prestiżem”, są propozycje za rozsądną cenę, są również okazy, które wyróżniają się z tłumu ciekawą stylistyką. Do tej ostatniej grupy należy zapewne Nissan Juke oraz Opel Mokka. Porównajmy te dwa modele w rozsądnych konfiguracjach.
Fot. Opel

Opel Mokka z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 100 KM z 6-biegową skrzynią manualną i wyposażeniem Elegance to koszt 92 150 złotych. W standardzie jest m.in. system audio z 6 głośnikami i łącznością Apple CarPlay oraz Android Auto, automatyczna klimatyzacja, materiałowo-skórzana tapicerka, oświetlenie ambientowe LED, kamera cofania, czujniki parkowania, reflektory przeciwmgielne LED, oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Oprócz tego możemy dokupić m.in. system bezkluczykowy za 1400 złotych, system nawigacji za 2200 złotych czy też reflektory matrycowe IntelliLux za 3100 złotych. Za skórzaną tapicerkę i podgrzewane przednie fotele zapłacimy 7000 złotych. To dość wysoka cena.

Nissan Juke vs Opel Mokka. Podsumowanie

Obie propozycje skierowane są do dynamicznych, młodych kierowców, którzy oczekują ciekawej stylistyki i nietuzinkowych rozwiązań. Opel jest nieco bardziej stonowany, zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu. Posiada również zdecydowanie szerszą ofertę, więc sprosta oczekiwaniom większej grupy potencjalnych klientów. Nissan Juke z kolei to auto dla tych, którzy wiedzą czego chcą, nie boją się wyrazistego stylu i nie odstrasza ich tylko jeden silnik w ofercie, bowiem w zamian dostają lepsze materiały i więcej przestrzeni we wnętrzu.

Nissan Juke vs Opel Mokka - podstawowe dane techniczne: 

 

Nissan Juke (N-Connecta) 1.0 DIG-T 114 KM (MT6)

Opel Mokka (Elegance) 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Rozstaw kół przód (mm)

1561

1548

Rozstaw kół tył (mm)

1555 

1548 

Wysokość (mm)

1595

1531

Rozstaw osi (mm)

2636

2557

Długość/szerokość (mm)

4219/1800

4151/1791

Pojemność bagażnika (l)

422/1305

350/1105

Cena (zł, brutto)

92 730

92 150

Typ nadwozia/liczba drzwi

crossover/5

crossover/5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1261

1195

Pojemność zbiornika paliwa (l)

46

44

Układ napędowy

spalinowy

spalinowy

Rodzaj paliwa

benzyna bezołowiowa

benzyna bezołowiowa

Pojemność (cm3)

999

1199

Liczba cylindrów

3

3

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

manualna, 6-biegowa

manualna, 6-biegowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

114

100

Moment obrotowy (Nm)

200

205

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,7

10,6

Prędkość maksymalna (km/h)

180

188

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

5,9

5,5

Emisja CO2 (g/km)

134

124

Wyposażenie seryjne wybranych wersji 

 

Nissan Juke (N-Connecta) 1.0 DIG-T 114 KM (MT6)

Opel Mokka (Elegance) 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Poduszki powietrzne

6

6

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr

S

S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/*

-/S

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S  wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych

Nasza ocena              

 

Nissan Juke (N-Connecta) 1.0 DIG-T 114 KM (MT6)

Opel Mokka (Elegance) 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Przestronność wnętrza

+

 

Silnik

 

 +

Osiągi

 

+

Podwozie

+

+

Poziom hałasu (odczuwalny)

+

+

Zużycie paliwa

+

+

Wyposażenie

+

+

Cena

+

 

Wynik końcowy

++++++ (6)

+++++++ (6)

 

Zobacz także: Skoda Enyaq iV - elektryczna nowość

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty