Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najmniej awaryjne samochody. Te 5-letnie auta są godne polecenia

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Fot. Toyota
Fot. Toyota
Niemiecki automobilklub ADAC sprawdził awaryjność pojazdów. Które samochody z rocznika 2017 okazały się najmniej awaryjne?

Czym jest ADAC?

ADAC (z niemieckiego Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) to niemiecki automobilkub, który założony został w 1903 roku. Zgodnie ze swoim statutem ADAC ma „monitorować i promować transport drogowy, sporty motorowe oraz turystykę chroniąc interesy zmotoryzowanych użytkowników dróg oraz angażować się na rzecz rozwoju ruchu drogowego, w szczególności w obszarze ruchu ulicznego, bezpieczeństwa w ruchu drogowym i edukacji użytkowników z uwzględnieniem aspektów dotyczących ochrony środowiska”. Klub ma również za zadanie „wspierać ratownictwo lotnicze i występować w ochronie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego”.

Automobilklub posiada własną sieć pomocy drogowej w postaci floty pojazdów. Są to mobilne warsztaty, wyposażone w zestawy narzędzi i urządzeń pomiarowych, w tym uniwersalne komputery diagnostyczne.

ADAC testuje nowe samochody i zbiera dane na temat ich awaryjności, regularnie publikując ranking awaryjności aut z danych roczników.

Jak powstaje ranking awaryjności ADAC?

Ranking aut, tworzony przez ADAC nie jest może w pełni obiektywnym źródłem informacji o awaryjności i trwałości pojazdów, ale z pewnością daje sporą wiedzę na temat jakości poszczególnych modeli.

Ponieważ podstawą do jego tworzenia są niedomagania zgłoszone przez niemieckich kierowców podczas interwencji pomocy drogowej, to siłą rzeczy nie można mówić o pełnym obrazie kondycji każdego z aut. Na tej podstawie każdy z użytkowników albo potencjalnych nabywców aut z rynku wtórnego może jednak wyrobić sobie opinię o konkretnym modelu.

Nie wiadomo, ile kosztowały ewentualne naprawy, ale pewnym jest, że każdy zgłaszany problem był na tyle poważny, że unieruchamiał samochód.

Dlatego mimo pewnych ograniczeń raporty tego typu co zestawienie ADAC są bardzo cenione wśród osób poważnie podchodzących do zakupu samochodu używanego.

W raporcie na rok 2022 uwzględniono 132 modele samochodów od 22 producentów. Warunkiem przyjęcia do zestawienia było 10 tys. zrejestrowanych w Niemczech egzemplarzy w danym roku. Ranking podzielono na klasy samochodów.

Najmniej awaryjne auta 5-letnie - ranking ADAC 2022

W nawiasach podana jest liczba wszystkich zgłoszeń na 1000 zarejestrowanych modeli w ciągu roku.

  • Segment A - Toyota Aygo (4,9)
  • Segment B - Audi A1 (2,5)
  • Segment C - BMW serii 1 (2,4)
  • Segment D - BMW X3 (2,3)
  • Segment E - BMW serii 5 (3,3)

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty