Mniejszy SUV Audi

Janusz Steinbarth
Audi Q5 jest niczym innym, jak rekreacyjno-terenową odmianą limuzyny A4. W najtańszej wersji z 2-litrowym dieslem kosztuje 148 tys. zł.
Fot. Audi
Fot. Audi

Drugi (po Q7), tym razem w rozmiarze kompaktowym SUV Audi odziedziczył po modelu A4 płytę podłogową. Wymiary: 463 cm długości i 188 cm szerokości mówią same za siebie - miejsca w kabinie nie brakuje. Przymiotnik "kompaktowy" przy wysokości auta wynoszącej 165 cm może na pierwszy rzut oka niezbyt pasować, ale gdy porównamy Q5 z iście amerykańskich rozmiarów Q7 - sprawa się wyjaśnia.

We wnętrzu mniejszego SUV-a jest elegancko, ale to nic nowego, wszak Audi to marka Premium. Wśród materiałów wykończeniowych znajdziemy więc drewno, skórę czy Alcantarę (sztuczna tkanina, miękka i wytrzymała).

**CZYTAJ TAKŻE:

BMW X3 - wrażenia z jazdyBezpieczeństwo ponad wszystko - XC60

**

Auto oferuje komfortowe warunki podróżowania czterem dorosłym osobom, bowiem z tyłu, z racji znajdującego się tam wału napędowego, ilość miejsca na nogi jest ograniczona. Świetnym rozwiązaniem są przesuwane (do 10 cm) indywidualne fotele tylne. Gdy bagażnik nie jest w pełni

Fot. Audi
Fot. Audi

aładowany, przesunięcie o kilka centymetrów siedzenia poprawia komfort podróży.

Standardowa pojemność bagażnika wynosi 540 l, a nisko położony próg pozwala bezproblemowo załadować ciężkie walizki. Możliwość złożenia na płasko przedniego fotela ucieszy właścicieli desek windsurfingowych.

W Audi Q5 wszystkie funkcje są zorientowane na kierowcę. Tablica wskaźników i pochylona w lewo konsola środkowa tworzą jedną całość. Obramowania prędkościomierza i obrotomierza w formie kropli są elementami typowymi dla Audi. Między dwoma dużymi, okrągłymi instrumentami znajduje się system informacji kierowcy. Do wyposażenia seryjnego należy drugi duży wyświetlacz umieszczony w górnej części konsoli środkowej na tej samej wysokości, co zestaw wskaźników.

Audi Q5 ma stały napęd na cztery koła, który w tej firmie nosi nazwę Quattro. Moc przenoszona jest w proporcji 40:60 (przód/tył). Pod maską znajdziemy turbodoładowany silnik benzynowy 2.0

Fot. Audi
Fot. Audi

TFSI (211 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, który do setki rozpędza auto w 7,2 sekundy.

Dla entuzjastów diesla przygotowano 2-litrową, turbodoładowaną jednostkę wysokoprężną o mocy 170 KM i 3-litrowego, 6-cylindrowego diesla o mocy 240 KM. Ten drugi dysponuje gigantycznym momentem obrotowym równym 500 Nm. Z jednostką 3,0 l auto rozpędza się do setki w zaledwie 6,5 sekundy. W ofercie jest też mocniejszy silnik benzynowy 3.2 TFSI o mocy 270 KM.

Do Audi Q5 zamówić można m.in. czujnik zmiany pasa ruchu i system utrzymujący samochód na danym pasie, radar odległości z funkcją użycia hamulca (samochód sam hamuje, gdy przy zadanej prędkości zacznie zbliżać się za bardzo do poprzedzającego pojazdu) oraz wizualne i dźwiękowe systemy pomocne w parkowaniu.

W najtańszej wersji 2.0 TDI nowe Audi Q5 kosztuje u nas 147 000 zł, do tego doliczyć trzeba koszty transportu i przygotowania auta (ok. 1000 zł). Konkurentami Q5 są m.in. BMW X3 (ceny od 134 900 zł) i Volvo XC60 (dostępne od 133 900 zł).

więcej zdjęć Audi Q5 w

naszej galerii
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty