Mitsubishi ASX w testach Euro NCAP

(ip)
Niespełna rok po debiucie, Mitsubishi ASX zostało poddane testom zderzeniowym Euro NCAP i uzyskało w nich 5-gwiazdkowy wynik.
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Testy Euro NCAP przeprowadzano zgodnie z nowymi, zaostrzonymi standardami. A oto wyniki modelu ASX w poszczególnych kategoriach:

- bezpieczeństwo dorosłego pasażera: 86%

- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%

- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 60%

- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Wysoki poziom wbudowanego pasywnego systemu bezpieczeństwa Mitsubishi ASX to zasługa między innymi takich rozwiązań:

- zoptymalizowany kształt ośmiokątnej sekcji podłużnicy, który polepszył absorpcję energii;

- 3-kierunkowe wzmocnienie poprzeczne, łączące tylną część przedniej podłużnicy z deską rozdzielczą oraz wsporniki słupkowe zwiększające poziom pochłaniania i wydajność rozpraszania energii zderzenia;

- przednia sekcja podłużnic zawiera odkształcalną strukturę, która absorbuje energię zderzenia, zapobiegając jej rozprzestrzenianiu się na całą część podłużnicy podczas zderzenia z niewielką prędkością. Pozwala to na zminimalizowanie uszkodzeń nadwozia i redukcję kosztów naprawy,

- wzmocniona konstrukcja opasująca nadwozie, w której boczne wzmocnienia podłużnicy są ze sobą zespawane, skutecznie absorbuje energię uderzenia podczas czołowego, tylnego i bocznego zderzenia;

- zastosowanie stali o bardzo wysokiej wytrzymałości zwiększa sztywność i pozwala zredukować masę.

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Wszystkie te elementy składają się m.in. na nowoczesną technologię bezpieczeństwa kabiny RISE (Reinforced Impact Safety Evolution). Dla przypomnienia, technologia bezpieczeństwa kabiny RISE ma na celu integrację elementów strukturalnych w celu zapewnienia pasażerom aktywnej ochrony podczas kolizji. Technologia ta zdecydowanie podnosi poziom bezpieczeństwa, rozpraszając i pochłaniając energię uderzenia w czasie zderzenia bocznego lub najechania na tył pojazdu, oraz kontrolując proces odkształcania kabiny.

Dodatkowo na wyniki bezpieczeństwa pieszych (60%) miały także wpływ:

- pusta przestrzeń pod maską tworząca strefę zgniotu chroniącą pieszego przed skutkami kolizji

- pusta przestrzeń pod osłoną podszybia

- plastikowe przednie błotniki

- przedni zderzak pochłaniający energię (dodatkowa ochrona nóg pieszego podczas kolizji)

Wprowadzony na rynek latem 2010 roku, Mitsubishi ASX do końca ubiegłego roku sprzedano w Europie w liczbie 22 665 egzemplarzy.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty