Mitsubishi L 200

(ak)
Ten samochód chociaż nie jest zaliczany do grupy tzw. pojazdów wielofunkcyjnych to pod wieloma względami je przewyższa.

Ten samochód nie jest zaliczany do grupy tzw. pojazdów wielofunkcyjnych, ale gdyby wziąć pod uwagę różnorodność jego zastosowań i możliwości trakcyjne to z całą pewnością nie tylko dorównuje tym ostatnim, ale pod wieloma względami nawet je przewyższa.

Mitsubishi L 200

Podwójna kabina zapewnia miejsce dla pięciu osób, a skrzynia ładunkowa umożliwia jednocześnie przewóz towarów o masie do 1100 kilogramów. Jazda przy pełnym obciążeniu może odbywać się po równej jak stół autostradzie, ale i także w trudnych warunkach terenowych, gdzie swoje zalety ujawnia wysokie i sztywne zawieszenie oraz system przeniesienia napędu na wszystkie koła.
Pierwszy pick-up Mitsubishi o nazwie L 200 pojawił się na rynku japońskim w roku 1978. Już dwa lata później wyposażono go w napęd na cztery koła. Samochód bardzo szybko zyskał niezwykłą popularność. W Stanach Zjednoczonych czy Australii stał się wręcz pojazdem kultowym, łączącym zalety małej ciężarówki i rasowego terenowca pozwalającego bezproblemowo poruszać się po leśnych duktach czy pokonywać pozbawione stałych dróg tereny wielkich farm.
Najnowsza wersja mitsubishi L 200, która wprowadzana jest właśnie na polski rynek, potwierdza uznane walory tego modelu.

Mitsubishi L 200

Wewnątrz kabiny czujemy się jak w samochodzie osobowym i tylko dodatkowa dźwignia zmiany przeniesienia napędu podpowiada, że znajdujemy się w aucie o charakterystyce terenowej. Fotel kierowcy posiada wygodną regulację, co w połączeniu z podobnymi możliwościami dotyczącymi koła kierownicy pozwala zająć wygodną pozycję prowadzącemu.
Deska rozdzielcza pokryta jest miękkim tworzywem, a w tablicy zegarów nie zabrakło występującego w standardzie obrotomierza, niezwykle użytecznego w tego typu pojeździe. W zestawie wskaźników znajdujemy również kontrolki informujące o rodzaju załączonego napędu, a z lewej strony tablicy rozdzielczej włącznik blokady mechanizmu różnicowego.
Pod maską mitsubishi L 200 kryje się 2,5-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 100 KM. Duża kultura pracy tej jednostki napędowej połączona ze skutecznym wygłuszeniem kabiny kierowcy i pasażerów sprawiają, że podczas jazdy do wnętrza nie docierają odgłosy dieslowskiego silnika.
Mitsubishi L 200 to także samochód towarowy. Rozmiary skrzyni ładunkowej pozwalają umieścić na niej europaletę. Jej długość wynosi 1500 mm, ale można ją powiększyć o dalsze 500 mm poprzez odchylenie tylnej burty, która utrzymywana jest w pozycji poziomej dzięki metalowym ogranicznikom.
Na polskim rynku mitsubishi L 200 oferowane jest w dwóch wersjach wyposażeniowych: GL 4WD i GLS 4WD. Ta druga wyróżnia się zewnętrznie pomalowanym w dwóch kolorach nadwoziem oraz chromowaną atrapą chłodnicy i bocznymi lustrami. Wersja podstawowa kosztuje 94 029 zł (1 USD - 3,6865 zł).
Mitsubishi L 200, podobnie jak i wszystkie modele spod znaku trzech diamentów oferowane w Polsce, objęty jest 3-letnią gwarancją oraz całodobowym, międzynarodowym serwisem naprawczym Inter-Euro Service.
Dane techniczne

Silnikczterocylindrowy, wysokoprężny z turbodoładowaniem i intercoolerem
Pojemność silnika (cm3
)
2477
Moc (KM)100 przy 4000 obr./min
Maks. moment obrotowy (Nm)240 przy 2000 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/godz. (s)17,7
Prędkość maksymalna (km/godz.)142
Pojemność zbiornika paliwa (l)75
Wymiary pojazdu dł. x szer. (cm)493,5 x 177,5
Wymiary skrzyni ładunkowej dł. x szer. (cm)150 x 147
Ładowność (kg)1100
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty