Mitsubishi Colt

(LM)
Niska awaryjność to największy atut małego mitsubishi.

Niska awaryjność to największy atut małego mitsubishiJapoński koncern niedawno ujawnił pierwsze informacje na temat nowego modelu colt. My tymczasem postanowiliśmy sprawdzić poprzednią generację samochodu, którego produkcję rozpoczęto już niemal siedem lat temu. W polskich salonach auto było sprzedawane do 1999 roku. Nowsze modele oferowane na rynku aut używanych pochodzą zatem wyłącznie z prywatnego importu.
Chociaż colt zaliczany jest do segmentu B, to rozmiarami i sylwetką niemal dorównuje samochodom kompaktowym. Słabo wypada natomiast bagażnik, którego pojemność wynosząca zaledwie 220 litrów sprawia, że kierowca, aby powiększyć przestrzeń bagażową, jest zmuszony do rozkładania oparć tylnej kanapy.
Więcej przestrzeni jest wewnątrz przedziału pasażerskiego. Zarówno osoby siedzące z przodu, jak i z tyłu nie powinny narzekać na brak wygody. Przednie fotele są przy tym wygodne i dobrze wyprofilowane.
Deska rozdzielcza wykonana jest z plastików przeciętnej jakości, trudno jednak cokolwiek jej zarzucić pod względem ergonomii.
W Polsce colt oferowany był tylko w jednej wersji silnikowej - 1.3 12V (75 KM). Dynamiczna i elastyczna jednostka napędowa pozwala rozpędzić auto do setki w 12,5 sekundy i uzyskać prędkość maksymalną 170 km/h. Średnie zużycie paliwa nie przekracza 7 l/100 km. Wśród samochodów z prywatnego importu znajdziemy dodatkowo pojazdy z silnikami 1.3 16V (82 KM) oraz 1.6 16V (92 KM). W niektórych egzemplarzach zamontowano automatyczne skrzynie biegów.
Okresy pomiędzy przeglądami japoński producent określił na 15 tys. kilometrów. Po przejechaniu 90 tys. km należy wymienić w silniku pasek rozrządu - jego wcześniejsze zerwania nie zdarzają się.
O modelu colt mówi RafaŁ Bożkiewicz, kierownik serwisu w ASO Mitsubishi w Katowicach:
- Colt to samochód sprawdzony i niezawodny - oczywiście pod warunkiem, że auto jest bezwypadkowe i regularnie serwisowane. Niektóre egzemplarze pochodzące z prywatnego importu mają za sobą poważne wypadki i niestety nie zostały należycie naprawione. Na takie auta trzeba szczególnie uważać i przed zakupem należy je dokładnie sprawdzić.
Pojazdy bezwypadkowe i zadbane sprzedają się "na pniu". Za auto z 1996 roku trzeba zapłacić około 16,5 tys zł. Samochód dwuletni to już wydatek 24-26 tys. zł.
Ceny części zamiennych
klocki hamulcowe - 150 zł*
tarcza hamulcowa - 180 zł*
amortyzator przedni - 320 zł (1 szt.)*
tłumik końcowy - 420 zł*
wahacz przedni - 1040 zł
szyba czołowa - 300 zł*
błotnik przedni - 895 zł
reflektor przedni - 1020 zł.
* Zamienniki dostępne w ASO Mitsubishi.
Zalety
- ładny wygląd
- przestronne i wygodne wnętrze
- dynamiczne i niezawodne silniki
Wady
- mała liczba aut na rynku pojazdów używanych
- tylko jedna dostępna wersja nadwoziowa
- skromny bagażnik

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty