MINI po liftingu. Co się zmieniło?

Mariusz Michalak
MINI po liftingu Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy premium umacnia pozycję tych trzech modeli. Co się zmieniło? Na światowym rynku najnowsza edycja modeli 3-drzwiowe MINI, 5-drzwiowe MINI i MINI Cabrio pojawi się w marcu 2021 roku.Fot. MINI
MINI po liftingu Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy premium umacnia pozycję tych trzech modeli. Co się zmieniło? Na światowym rynku najnowsza edycja modeli 3-drzwiowe MINI, 5-drzwiowe MINI i MINI Cabrio pojawi się w marcu 2021 roku.Fot. MINI
Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy premium umacnia pozycję tych trzech modeli. Co się zmieniło? Na światowym rynku najnowsza edycja modeli 3-drzwiowe MINI, 5-drzwiowe MINI i MINI Cabrio pojawi się w marcu 2021 roku.

MINI po liftingu. Wygląd zewnętrzny

MINI po liftingu Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy
MINI po liftingu

Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy premium umacnia pozycję tych trzech modeli. Co się zmieniło? Na światowym rynku najnowsza edycja modeli 3-drzwiowe MINI, 5-drzwiowe MINI i MINI Cabrio pojawi się w marcu 2021 roku.

Fot. MINI

Szczególnie wyrazisty jest widok z przodu 3-drzwiowego MINI, w tym modelu MINI Cooper SE, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio. Bardziej niż kiedykolwiek jest on zdominowany przez charakterystyczną atrapę chłodnicy, której sześciokątne obramowanie zajmuje teraz znacznie więcej miejsca, a także przez typowe dla MINI okrągłe reflektory. W miejscu świateł pozycyjnych występują szeroko rozstawione pionowe wloty powietrza, które służą jako otwór dla zasłon powietrznych optymalizujących właściwości aerodynamiczne. Centralna listwa zderzaka, która pełni również funkcję uchwytu tablicy rejestracyjnej, teraz nie jest już w kolorze czarnym, lecz w kolorze karoserii. Zintegrowane w nowych ozdobnikach bocznych kierunkowskazy boczne są teraz wykonane w technologii diodowej.

Kontrastujące kolory dachu i lusterek zewnętrznych należą do najbardziej wyrazistych cech stylistycznych MINI. Poza kolorami Jet Black, Aspen White i Melting Silver oraz Chili Red dla MINI John Cooper Works, dla 3-drzwiowego MINI i 5-drzwiowego MINI oferowany jest unikalny wariant lakieru na dach. Nowy Multitone Roof ma gradient kolorów od odcienia San Marino Blue, przez Pearly Aqua, aż po Jet Black. Jest on realizowany przy użyciu nowej techniki lakierowania i rozciąga się od obramowania przedniej szyby aż po sam tył. Do lakierowania wykorzystywana jest technika „mokre na mokre”, podczas której nanosi się po kolei trzy kolory.

Kompleksowo odnowiona została także gama dostępnych dla MINI obręczy kół ze stopów lekkich. Dostępnych jest pięć nowych wariantów: 17-calowe obręcze kół są teraz do wyboru również w stylistyce Tentacle Spoke w kolorze czarnym, w dostępnej wcześniej tylko dla MINI Cabrio Sidewalk stylistyce Scissor Spoke, a także w czarnej odsłonie wariantu Pedal Spoke, który wcześniej został wprowadzony wyłącznie w modelach 60 Years Edition. Ponadto dostępne są 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Pulse Spoke, których koncentryczna dwukolorowa stylistyka stanowi wyjątkowo efektowny akcent, a także czarne obręcze kół ze stopów lekkich John Cooper Works Circuit Spoke.

Nowa wersja reflektorów diodowych będzie odtąd stanowić wyposażenie standardowe 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio. Wewnętrzna obudowa charakterystycznych okrągłych lamp nie jest już chromowana, ale czarna.

MINI po liftingu. Wnętrze

MINI po liftingu Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy
MINI po liftingu

Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy premium umacnia pozycję tych trzech modeli. Co się zmieniło? Na światowym rynku najnowsza edycja modeli 3-drzwiowe MINI, 5-drzwiowe MINI i MINI Cabrio pojawi się w marcu 2021 roku.

Fot. MINI

Nowością w ofercie są fotele sportowe w kolorze Light Chequered. Liczba elementów chromowanych w całym wnętrzu została znacznie zredukowana. Przykładowo oba zewnętrzne okrągłe wyloty powietrza są teraz otoczone czarnymi osłonami. Wewnętrzne otwory wentylacyjne zostały całkowicie przeprojektowane i wbudowane równolegle do powierzchni wewnętrznej. Powierzchnia wewnętrzna, która jest opcjonalnie dostępna w nowych wariantach Silver Chequered i MINI Yours Aluminium oraz Electric dla modelu MINI Cooper SE, rozciąga się teraz na całej szerokości deski rozdzielczej aż po miejsce kierowcy.

Kolorowy ekran o przekątnej 8,8 cala z funkcją dotykową, dotykowe przyciski ulubionych funkcji i powierzchnie w błyszczącym kolorze Piano Black są teraz częścią wyposażenia standardowego. Nowa skórzana kierownica sportowa z przyciskami wielofunkcyjnymi w przyszłości będzie stanowić element wyposażenia standardowego wszystkich wariantów modeli 3-drzwiowe MINI, 5-drzwiowe MINI i MINI Cabrio.

Częścią opcji Connected Media jest wielofunkcyjny wyświetlacz wskaźników za kierownicą. Dostępny na wyposażeniu standardowym MINI Cooper SE, kolorowy cyfrowy wyświetlacz w stylistyce Black Panel ma średnicę 5 cali i wyświetla wszystkie istotne dla prowadzenia pojazdu informacje, a także komunikaty układu Check Control i wskazania statusu systemów wspomagających kierowcę.

MINI po liftingu. Gama jednostek napędowych

MINI po liftingu Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy
MINI po liftingu

Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy premium umacnia pozycję tych trzech modeli. Co się zmieniło? Na światowym rynku najnowsza edycja modeli 3-drzwiowe MINI, 5-drzwiowe MINI i MINI Cabrio pojawi się w marcu 2021 roku.

Fot. MINI

Silniki trzycylindrowe mają pojemność skokową 1,5 litra i są dostępne w trzech wariantach mocy: 55 kW (75 KM), 75 kW (102 KM) oraz 100 kW (136 KM). Z kolei 2,0-litrowy silnik czterocylindrowy generuje maksymalną moc na poziomie 131 kW (178 KM) lub 170 kW (231 KM) i jest dostępny w obu modelach John Cooper Works.

MINI Cooper SE z silnikiem elektrycznym o mocy 135 kW (184 KM) zapewnia frajdę z jazdy bez lokalnej emisji spalin. Moment obrotowy jest przy tym przenoszony na koła za pośrednictwem jednostopniowej skrzyni automatycznej. Umiejscowiony nisko w podłodze pojazdu wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej brutto 32,6 kWh pozwala na uzyskanie w cyklu testowym WLTP zasięgu od 203 do 234 kilometrów.

Silniki spalinowe 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI oraz MINI Cabrio są standardowo połączone z 6-biegową skrzynią manualną. Z wyjątkiem podstawowego silnika do 3-drzwiowego MINI i 5-drzwiowego MINI jednostki te mogą też na życzenie przekazywać swoją moc na przednie koła za pośrednictwem 7-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej Steptronic (w modelach John Cooper Works za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni Steptronic).

W 3-drzwiowym MINI i 5-drzwiowym MINI do wyboru są cztery jednostki napędowe:

3-drzwiowe MINI One First:

55 kW (75 KM), 0 – 100 km/h w 13,4 s, prędkość maksymalna: 173 km/h, zużycie paliwa: 5,8 – 5,4 l/100 km (WLTP), emisja CO2: 133 – 122 g/km (WLTP).

3-drzwiowe MINI One:

75 kW (102 KM), 0 – 100 km/h w 10,3 s (10,3 s), prędkość maksymalna: 193 km/h (193 km/h), zużycie paliwa: 6,0 – 5,4 l/100 km (6,1 – 5,5 l/100 km) (WLTP), emisja CO2: 136 – 123 g/km (138 – 124 g/km) (WLTP).


MINI po liftingu Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy
MINI po liftingu

Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy premium umacnia pozycję tych trzech modeli. Co się zmieniło? Na światowym rynku najnowsza edycja modeli 3-drzwiowe MINI, 5-drzwiowe MINI i MINI Cabrio pojawi się w marcu 2021 roku.

Fot. MINI

3-drzwiowe MINI Cooper:

100 kW (136 KM), 0 – 100 km/h w 8,2 s (8,1 s), prędkość maksymalna: 210 km/h (210 km/h), zużycie paliwa: 6,1 – 5,5 l/100 km (6,1 – 5,5 l/100 km) (WLTP), emisja CO2: 138 – 124 g/km (138 – 124 g/km) (WLTP).

3-drzwiowe MINI Cooper S:

131 kW (178 KM), 0 – 100 km/h w 6,7 s (6,6 s), prędkość maksymalna: 235 km/h (235 km/h), zużycie paliwa: 6,7 – 6,2 l/100 km (6,4 – 5,8 l/100 km) (WLTP), emisja CO2: 151 – 140 g/km (144 – 132 g/km) (WLTP).

5-drzwiowe MINI One First:

55 kW (75 KM), 0 – 100 km/h w 13,9 s, prędkość maksymalna: 172 km/h, zużycie paliwa: 5,9 – 5,4 l/100 km (WLTP), emisja CO2: 135 – 124 g/km (WLTP).

5-drzwiowe MINI One:

75 kW (102 KM), 0 – 100 km/h w 10,6 s (10,6 s), prędkość maksymalna: 192 km/h (192 km/h), zużycie paliwa: 6,1 – 5,5 l/100 km (6,2 – 5,5 l/100 km) (WLTP), emisja CO2: 138 – 124 g/km (140 – 126 g/km) (WLTP).

5-drzwiowe MINI Cooper:

100 kW (136 KM), 0 – 100 km/h w 8,4 s (8,3 s), prędkość maksymalna: 207 km/h (207 km/h), zużycie paliwa: 6,1 – 5,5 l/100 km (6,2 – 5,6 l/100 km) (WLTP), emisja CO2: 139 – 126 g/km (140 – 126 g/km) (WLTP).

5-drzwiowe MINI Cooper S:

131 kW (178 KM), 0 – 100 km/h w 6,8 s (6,7 s), prędkość maksymalna: 235 km/h (235 km/h), zużycie paliwa: 6,8 – 6,2 l/100 km (6,5 – 5,9 l/100 km) (WLTP), emisja CO2: 154 – 141 g/km (147 – 134 g/km) (WLTP).

W MINI Cabrio oferowane są trzy silniki:

MINI One Cabrio:

75 kW (102 KM), 0 – 100 km/h w 11,0 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, zużycie paliwa: 6,3 – 5,8 l/100 km (WLTP), emisja CO2: 143 – 133 g/km (WLTP).

MINI Cooper Cabrio:

100 kW (136 KM), 0 – 100 km/h w 8,8 s (8,7 s), prędkość maksymalna: 206 km/h (205 km/h), zużycie paliwa: 6,4 – 5,9 l/100 km (6,4 – 5,9 l/100 km) (WLTP), emisja CO2: 144 – 134 g/km (146 – 135 g/km) (WLTP).


MINI po liftingu Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy
MINI po liftingu

Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy premium umacnia pozycję tych trzech modeli. Co się zmieniło? Na światowym rynku najnowsza edycja modeli 3-drzwiowe MINI, 5-drzwiowe MINI i MINI Cabrio pojawi się w marcu 2021 roku.

Fot. MINI

MINI Cooper S Cabrio:

131 kW (178 KM), 0 – 100 km/h w 7,1 s (6,9 s), prędkość maksymalna: 230 km/h (230 km/h), zużycie paliwa: 6,9 – 6,5 l/100 km (6,6 – 6,2 l/100 km) (WLTP), emisja CO2: 157 – 148 g/km (151 – 141 g/km) (WLTP).

Ponadto oferowane są:

MINI Cooper SE:

135 kW (184 KM), 0 – 100 km/h w 7,3 s, prędkość maksymalna: 150 km/h, zużycie paliwa: 17,6 – 15,2 kWh/100 km (WLTP), emisja CO2: 0 g/km, zasięg: 203 – 234 km (WLTP).

MINI John Cooper Works:

170 kW (231 KM), 0 – 100 km/h w 6,3 s (6,1 s), prędkość maksymalna: 246 km/h (246 km/h), zużycie paliwa: 7,1 – 6,8 l/100 km (6,9 – 6,6 l/100 km) (WLTP), emisja CO2: 161 – 155 g/km (157 – 150 g/km) (WLTP).

MINI John Cooper Works Cabrio:

170 kW (231 KM), 0 – 100 km/h w 6,6 s (6,5 s), prędkość maksymalna: 242 km/h (241 km/h), zużycie paliwa: 7,4 – 7,1 l/100 km (7,1 – 6,9 l/100 km) (WLTP), emisja CO2: 167 – 161 g/km (162 – 156 g/km) (WLTP).

(Wartości w nawiasach dotyczą pojazdów z automatyczną skrzynią biegów.)

MINI po liftingu. Wyposażenie

MINI po liftingu Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy
MINI po liftingu

Poprzez intensywną kurację odmładzającą modelu 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI i MINI Cabrio brytyjski producent samochodów klasy premium umacnia pozycję tych trzech modeli. Co się zmieniło? Na światowym rynku najnowsza edycja modeli 3-drzwiowe MINI, 5-drzwiowe MINI i MINI Cabrio pojawi się w marcu 2021 roku.

Fot. MINI

Dostępny jako wyposażenie dodatkowe do 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI oraz MINI Cabrio pakiet systemów asystujących kierowcy o rozszerzonym zakresie funkcji zapewnić ma bezpieczeństwo jazdy. Będący częścią tego opcjonalnego pakietu nowy system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu pomaga kierowcy bezpiecznie utrzymywać obrany kurs przy prędkościach od 70 do 210 km/h. Aby uniknąć niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu, system rejestruje oznakowanie poziome na krawędziach jezdni i za pomocą wibracji koła kierownicy sygnalizuje kierowcy niebezpieczeństwo zjechania z pasa ruchu.

Analiza obrazu z kamery przedniej umożliwia również działanie innego systemu wspomagającego kierowcę, po raz pierwszy dostępnego w 3-drzwiowym MINI, 5-drzwiowym MINI oraz MINI Cabrio. Nowy pakiet systemów asystujących kierowcy plus zawiera aktywny regulator prędkości, który w połączeniu ze skrzynią automatyczną oferuje teraz również funkcję Stop & Go. System automatycznie utrzymuje zadaną prędkość jazdy oraz wybierany przez kierowcę w czterech stopniach odstęp od poprzedzającego pojazdu. W celu dostosowywania prędkości i odstępu do bieżącej sytuacji na drodze system wykorzystuje dane rejestrowane przez kamerę umieszczoną w górnej części szyby przedniej.

Połączona regulacja prędkości i odstępu może być używana w zakresie prędkości od 30 do 140 km/h. W razie potrzeby system może wyhamować pojazd aż do całkowitego zatrzymania. W celu ponownego ruszenia z miejsca wystarczy wówczas krótkie naciśnięcie pedału gazu.

Dzięki aplikacji MINI kierowca może w każdej chwili skontaktować się ze swoim MINI, aby przykładowo uzyskać informacje o stanie pojazdu lub przygotować kolejny wyjazd.

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty