Litera C w nazwie sygnalizuje techniczny związek z klasą C. Roadster dzieli z nią rozwiązania techniczne, z paletą jednostek napędowych włącznie.
Zamawiający będzie mógł wybierać między wersjami SLC 180 (1.6; 156 KM, 250 Nm), SLC 200 (2.0; 184 KM, 300 Nm), SLC 300 (2.0; 245 KM, 370 Nm) oraz Mercedes-AMG SLC 43 (3.0 V6; 367 KM, 520 Nm).
Nieszablonową propozycją w segmencie roadsterów jest wysokoprężny SLC 250d (2.1; 204 KM, 500 Nm). Kto zaakceptuje specyficzny odgłos pracy turbodiesla, otrzyma w zamian oszczędny i dynamiczny samochód - Mercedes deklaruje 4,4 l/100km, 245 km/h i czas sprintu od 0 do 100 km/h na poziomie 6,6 s.
Dwie najsłabsze wersje będą oferowane z 6-biegową skrzynią ręczną. Za dopłatą będzie można ją wymienić na 9-stopniową skrzynię 9G-Tronic, która będzie standardem dla mocniejszych motorów. Wpływ na strategię zmiany biegów będzie miał wybrany tryb jazdy - Mercedes przygotował programy Eco, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual.
W ramach modernizacji zmieniono wygląd pasa przedniego. Atrapę chłodnicy oraz reflektory nakreślono liniami znanymi już w innych nowościach Mercedesa. Kolejnym łącznikiem między nimi a Mercedesem SLC jest opcjonalne oświetlenie LED Intelligent Light System. Do wnętrza trafiły nowe wskaźniki, listwy dekoracyjne i kierownica. Udoskonalono także system Comand.
Pierwsza generacja Mercedesa SLK pojawiła się na rynku w 1996 roku. Model stanowił odpowiedź na zaprezentowane dwa lata wcześniej BMW Z3. Na przestrzeni lat Mercedes dostarczył klientom 670 tys. sztuk modelu SLK.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?