Mercedes PRO – cyfrowe centrum dowodzenia biznesem. Nowoczesne rozwiązania dla Twojej firmy

Materiał powstał we współpracy z Mercedes-Benz
Mercedes Pro
Mercedes Pro
Cyfrowe połączenie z pojazdem, telediagnostyka, planowanie tras tak by ominąć korki w czasie rzeczywistym? To już możliwe i w dodatku proste, dzięki usługom łącznościowym, które zapewnia Mercedes PRO – dzięki nim można jeździć bezpieczniej, oszczędniej i przyjemniej

Mercedes – nowoczesne rozwiązania dla Twojego biznesu

Nowoczesny biznes wymaga, by każda ważna informacja była możliwa do uzyskania jak najszybciej, możliwie w czasie rzeczywistym – jest to istotne zwłaszcza tam, gdzie „pracownikami” są samochody, będące w ciągłym ruchu. Od tego często zależy wydajność całej firmy. Dlatego w dzisiejszym świecie pojazd, choćby najlepszy, nie może być tylko pojazdem – chodzi raczej o stworzenie wszechstronnego narzędzia, które odpowie na wszystkie potrzeby klientów użytkujących w swojej pracy samochody dostawcze.

Taki cel stał się podstawą strategii adVANce, którą już w 2016 roku zainicjował Mercedes-Benz Vans. W ten sposób marka z producenta samochodów stopniowo zaczęła się przekształcać w dostawcę kompleksowych rozwiązań mobilnych, opartych przede wszystkim na nieustannie rozwijających się możliwościach usług cyfrowych.

W efekcie, kiedy w 2018 roku na rynku pojawiła się nowa generacja Sprintera, flagowego dużego vana Mercedes-Benz, jednocześnie zadebiutowały też cyfrowe usługi Mercedes PRO i tak rozpoczęła się także nowa era w zarządzaniu pojazdami.

Jak działają cyfrowe rozwiązania Mercedes - Benz Pro?

Mówiąc najprościej: poprzez cyfrowe połączenie samochodu z komputerem jego właściciela oraz smartfonem kierowcy. Fabrycznie zainstalowany w Sprinterze, a teraz także w Vito, moduł komunikacyjny LTE w zestawieniu z Mercedes PRO Portal oraz aplikacją na smartfon Mercedes PRO connect sprawia, że trzy kluczowe elementy efektywnej logistyki: samochód – firma – kierowca są połączone sieciowo w czasie rzeczywistym. W dodatku narzędzia te są tak samo funkcjonalne i skuteczne zarówno dla przedsiębiorcy posiadającego jeden czy dwa samochody, jak i większą ich liczbę.

Usługi Mercedes PRO – czyli jakie?

Usługi Mercedes PRO, uporządkowane tematycznie w pakietach, obejmują kluczowe obszary codziennego funkcjonowania Sprintera lub Vito.

I tak na przykład w pakiecie Efektywne zarządzanie pojazdem znalazły się:

 

  • Status pojazdu,
  • Logistyka pojazdu,
  • Ostrzeganie przed kradzieżą
  • Informacje o stanie samochodu.

Informacje o stanie samochodu (poziom zatankowania, stan licznika, ciśnienie w oponach itp.) pozwalają właścicielowi lub kierowcy łatwiej i niemal w czasie rzeczywistym ocenić, czy dany pojazd jest gotów do kolejnego kursu. Właściciel poprzez Narzędzie do Zarządzania Pojazdami na Mercedes PRO Portal ma pełny wgląd w status wszystkich swoich samochodów online, co pozwala uniknąć przykrych niespodzianek.

Funkcja Logistyka pojazdu z kolei sprawia, że właściciel zawsze wie, gdzie znajdują się wszystkie jego samochody. Tym samym może lepiej i wydajniej planować ich trasy i szybciej reagować na przykład na niespodziewane zlecenia lub odwołane kursy.

Wreszcie – Ostrzeganie przed kradzieżą – tu liczy się czas, a dzięki błyskawicznej informacji oraz usługom lokalizacyjnym można szybciej odnaleźć skradziony pojazd. Naturalnie mniej kradzieży we flocie oznacza też niższe stawki ubezpieczeniowe i mniej kłopotów w codziennej działalności.

W innym pakiecie – Usługi Assistance – klient otrzymuje usługę Zarządzania przeglądami, w ramach której jest zawsze na bieżąco poinformowany o aktualnym stanie technicznym pojazdów, a niezbędne przeglądy lub naprawy są sygnalizowane w Narzędziu do Zarządzania Pojazdami.

Jednocześnie preferowany autoryzowany serwis Mercedes-Benz może sporządzić ofertę na konieczne czynności konserwacyjne, która trafia bezpośrednio do właściciela. To narzędzie sprawia nie tylko, że ryzyko nieplanowanego przestoju któregoś z pojazdów jest dużo mniejsze, ale też, że wszelkie sprawy związane z eksploatacją samochodu zajmują znacznie mniej czasu i uwagi, bo wszystkie informacje są łatwo dostępne w jednym miejscu.

Dodatkowo w pakiecie znalazła się natychmiastowa Pomoc w razie wypadku lub awarii, System telefonu alarmowego Mercedes-Benz oraz Aktualizacja oprogramowania. Doskonałym uzupełnieniem tych funkcji są też Zdalna diagnoza pojazdu i Telediagnostyka:

  • Zdalna diagnoza pojazdu. Dzięki niej autoryzowany serwis może zdalnie czuwać nad stanem pojazdu i nawiązać kontakt z jego właścicielem, gdy niezbędne będzie przeprowadzenie prac serwisowych lub naprawy. W ten sposób, gdy np. zbliża się przegląd, serwis może sprawdzić online, jakie czynności trzeba będzie przeprowadzić w pojeździe, przygotować z wyprzedzeniem ofertę, zamówić części i zaplanować wizytę. Co za tym idzie – pobyt w serwisie jest krótszy, a koszty można z góry zaplanować.
  • Telediagnostyki dodatkowo sprawia, że zmniejsza się ryzyko niespodziewanej awarii, bo system potrafi np. odpowiednio wcześnie zasygnalizować konieczność wymiany okładzin hamulców.

Pakiet Nawigacja oznacza przede wszystkim większy komfort i przyjemność w codziennej pracy za kierownica Sprintera. Jest ściśle powiązany z rewolucyjnym systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX i obejmuje zarówno samą inteligentną nawigację wraz z możliwością aktualizowania map online (co pozwala uniknąć sytuacji, w której nawigacja nagle się gubi, bo „nie zna” nowo oddanej do użytku drogi albo aktualnych objazdów na trasie), jak i wiele innych użytecznych funkcji.

Jedną z nich jest Live Traffic Information, dzięki której system tak dobiera trasę, żeby ominąć korki, zatory lub inne niesprzyjające zjawiska po drodze do celu.

Dzięki temu nawet w godzinach szczytu można sprawniej, mimo natężenia ruchu, dotrzeć do celu, a poza tym przewidzieć precyzyjnie, kiedy to nastąpi. Łatwo sobie wyobrazić, ile nerwów może to oszczędzić kierowcom i klientom, którzy np. czekają na dostawy.

Na centralnym wyświetlaczu systemu MBUX kierowca zobaczy nie tylko samą trasę, ale również informacje o możliwości zaparkowania pojazdu, a także o warunkach pogodowych. Pakiet ten uwzględnia jednocześnie dostęp do wszystkich multimediów oferowanych przez MBUX, w tym zaawansowanego systemu sterowania głosem, który rozpoznaje mowę potoczną, a także wyszukiwarki internetowej i radia internetowego. Usługa Live Traffic jest także dostępna dla Nowego Vito, wyposażonego w radio z nawigacją Audio 40.

Usługi cyfrowe Mercedes PRO oferują także Zdalny dostęp do pojazdu, który – jak sama nazwa wskazuje – umożliwia otwarcie i zamknięcie Sprintera lub Vito bez kluczyka, online. Przypisany do samochodu kierowca może też:

 

  • uruchomić zdalnie ogrzewanie,
  • sprawdzić status pojazdu (np. czy zamknięte są wszystkie szyby).

Funkcja ta przydaje się również wówczas, gdy jest potrzeba wyjęcia lub załadowania czegoś do samochodu, a kierowca skończył już pracę – w ten sposób można np. wyposażyć serwisanta na kolejny dzień pracy w niezbędne części i narzędzia. Rozwiązanie to także pozwala lepiej chronić samochód i jego zawartość przed kradzieżą.

Wreszcie – z myślą o eSprinterze i eVito – powstało Cyfrowe zarządzanie pojazdem elektrycznym, które obejmuje m.in. takie funkcje jak zarządzanie ładowaniem i regulacją temperatury.

Co daje inwestycja w usługi Mercedes Pro?

Wszystkie wymienione pakiety można konfigurować w zależności od potrzeb użytkowników i są dostępne w najnowszych wersjach Sprintera i Vito. Obydwa te pojazdy trafiły już w ręce klientów i jak wynika z przeprowadzonych przez producenta badań opinii, już odczuli oni wiele korzyści związanych z użytkowaniem usług Mercedes PRO.

Przede wszystkim dotyczą one czasu, który trzeba poświęcić na zajmowanie się pracą samochodu w firmie:

 

  • pilnowanie terminów przeglądów,
  • statusu pojazdu,
  • planowanie tras.

Według respondentów zysk sięga nawet 5-8 godzin tygodniowo, zdaniem niemal 70 proc. ankietowanych użytkowników. Z kolei aż 90 proc. z nich twierdzi, że Mercedes PRO pozwala im także minimalizować koszty, a co za tym idzie zwiększać efektywność – tak wynika z badania online, przeprowadzonego w grudniu 2018 roku, w którym wzięło udział 160 użytkowników Mercedes PRO.

W firmie, której zysk opiera się na wydajności i sprawności pojazdów, narzędzia tego typu oznaczają także możliwość obsługiwania większej liczby klientów niższym kosztem:

 

  • lepiej zaplanowane trasy,
  • możliwość szybszego dotarcia do klienta dzięki omijaniu korków,
  • unikanie niespodziewanych przestojów,
  • zaplanowane z wyprzedzeniem przeglądy.

To wszystko sprawia, że firma działa płynniej, klienci są bardziej zadowoleni z jakości obsługi, a właściciel pojazdu może się skoncentrować na rozwijaniu biznesu. Bo – o czym wie każdy przedsiębiorca – samochody także są pracownikami i aby mogły dobrze i wydajnie pracować, trzeba nimi troskliwie zarządzać, a to wymaga wszechstronnych i dobrze zaprojektowanych narzędzi: takich jak Mercedes PRO.

Advertisement

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty