Klasa E jest najlepiej sprzedającą się serią modelową w historii Mercedesa – od 1946 r. wyprodukowano ponad 14 milionów egzemplarzy. Wielu uważa ją za serce marki spod znaku trójramiennej gwiazdy.
W 2016 r. Klasa E zrobiła ważny krok w kierunku przyszłości: dziewiąta generacja modelu wyróżnia się spójnym designem nadwozia i ekskluzywną, wysokiej jakości kabiną. Imponuje też bogactwem dostępnych innowacji, na przykład systemami wspomagającymi. Jak do tej pory na zakup obecnej odsłony Klasy E z nadwoziem Limuzyna lub Kombi na całym świecie zdecydowało się ponad milion klientów.
Odnowiona Klasa E. Wyższy poziom komfortu
Latem 2020 roku Mercedes Klasy E Limuzyna i Kombi pojawi się w europejskich salonach w odnowionej formie, jako pierwsi reprezentanci szeroko zakrojonej modernizacji modelu. Niedługo później dołączy do nich także Coupé i Kabriolet oraz Limuzyna z długim rozstawem osi, która będzie oferowana na rynku chińskim.
Producent zapowiada, że auto będzie mieć jeszcze większy poziom komfortu w kabinie. W wyposażeniu pojawią się m.in. duże ekrany montowane w standardzie (2 x 10,25”), nowa generacja kierownicy z dotykowymi elementami obsługi (sterowanie poprzez przesuwanie opuszkami palców po powierzchni panelu dotykowego), asystent wnętrza (umożliwia intuicyjną obsługę różnych funkcji z zakresu komfortu oraz MBUX za pomocą gestów), Kontrola komfortu ENERGIZING z trenerem ENERGIZING COACH (indywidualne zalecenia służące dobremu samopoczuciu oparte na inteligentnym algorytmie), kontrola komfortu ENERGIZING z funkcją zmian kinetyki siedzenia i „Power Nap” (w połączeniu z instalacją 48 V lub dla hybryd plug-in), nowa funkcja wskaźnika jakości powietrza (dla megamiast).
Wśród jednostek napędowych będą nowe rzędowe silniki oraz siedem hybrydowych odmian plug-in, w tym wersje 4MATIC oraz z nadwoziem Kombi. Po raz pierwszy hybrydowe warianty plug-in trafią do sprzedaży na rynku USA.
Odnowiona Klasa E. Nowe systemy wsparcia kierowcy
Odnowiony Mercedes Klasy E ma się też wyróżniać szeregiem nowoczesnych systemów wspomagających bezpieczeństwo i komfort. Np. aktywnym asystentem odległości (Active Distance Assist) DISTRONIC z funkcją regulacji prędkości na podstawie trasy: dzięki informacjom o ruchu drogowym z LiveTraffic Klasa E może rozpoznawać i reagować na wypadki oraz zatory drogowe jeszcze zanim zauważy je kierowca. Po wykryciu korka (i jeśli kierowca nie zdecyduje się na inną reakcję) DISTRONIC w ramach działań zapobiegawczych zmniejsza prędkość do około 100 km/h.
Przyda się również aktywny asystent jazdy w korku (Active Tailback Assist): w przypadku zatoru drogowego na autostradzie – tam, gdzie występują oznaczenia poziome rozdzielające pasy ruchu – system ten może znacznie wspomóc kierowcę w utrzymaniu pasa i zachowaniu bezpiecznej odległości od innych uczestników ruchu podczas jazdy z prędkościami do około 60 km/h – i to przy wysokim stopniu przydatności.
Aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist) może wspomóc kierowcę w tworzeniu korytarza życia na drogach wielopasmowych. Z kolei jeśli podczas skrętu w drogę poprzeczną wystąpi niebezpieczeństwo kolizji z nadjeżdżającym pojazdem, Klasa E dzięki aktywnemu asystentowi hamowania (Active Brake Assist) z funkcją monitorowania ruchu poprzecznego może samoczynnie zahamować (przy prędkościach typowych dla takich manewrów).
Kolejny układ to aktywny asystent martwego pola (Active Blind Spot Assist) z funkcją ostrzegania przy wysiadaniu. Funkcja ta może zmniejszyć ryzyko kolizji z innymi użytkownikami drogi, np. przejeżdżającymi rowerzystami. System monitoruje martwe pole również podczas postoju, dzięki czemu może ostrzegać kierowcę o zbliżających się pojazdach, motocyklach lub rowerach podczas otwierania drzwi.
Pakiet parkingowy z kamerą 360°: widok z boku umożliwił wprowadzenie nowej funkcji, która pozwala kontrolować cały bok pojazdu. Rozszerzony widok z boku ułatwia manewrowanie wzdłuż pobliskich równoległych przeszkód, takich jak krawężniki i ściany garażu.
Odnowiona Klasa E otrzyma też system Mercedes-Benz Urban Guard (wszechstronny nadzór zaparkowanego pojazdu z następującymi funkcjami): ostrzeżenie o uszkodzeniu w wyniku kolizji/szkody parkingowej, ostrzeżenie o odholowaniu, ostrzeżenie o próbie kradzieży, funkcja śledzenia pojazdu w przypadku kradzieży. Ponadto jako środek zapobiegawczy w przypadku zgubienia lub kradzieży kluczyka do samochodu właściciel może dezaktywować go za pomocą smartfona.
Zobacz także: SUV-y Škody. Kodiaq, Karoq i Kamiq. Trojaczki w komplecie
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?