Mercedes-AMG SL. Dach rozłożymy w 15 sekund

Mariusz Michalak
Mercedes AMG SL Sportowe pozycjonowanie nowego SL-a skłoniło projektantów do zastosowania elektrycznie sterowanego miękkiego dachu zamiast metalowego poszycia typu vario znanego z poprzednika. Zmniejszenie masy dachu o 21 kilogramów i wynikający z tego niżej położony środek ciężkości mają pozytywny wpływ na dynamikę jazdy. Fot. Mercedes
Mercedes AMG SL Sportowe pozycjonowanie nowego SL-a skłoniło projektantów do zastosowania elektrycznie sterowanego miękkiego dachu zamiast metalowego poszycia typu vario znanego z poprzednika. Zmniejszenie masy dachu o 21 kilogramów i wynikający z tego niżej położony środek ciężkości mają pozytywny wpływ na dynamikę jazdy. Fot. Mercedes
Sportowe pozycjonowanie nowego SL-a skłoniło projektantów do zastosowania elektrycznie sterowanego miękkiego dachu zamiast metalowego poszycia typu vario znanego z poprzednika. Zmniejszenie masy dachu o 21 kilogramów i wynikający z tego niżej położony środek ciężkości mają pozytywny wpływ na dynamikę jazdy.

Z myślą o realizacji tych założeń zastosowano dach o trójwarstwowej konstrukcji: z napiętą powłoką zewnętrzną, precyzyjnie wykonaną podsufitką i umieszczoną pomiędzy nimi matą akustyczną. Ta ostatnia, wykonana z wysokiej jakości materiału o gramaturze 450 g/m2, zapewnia doskonały poziom komfortu akustycznego.

Mercedes AMG SL Sportowe pozycjonowanie nowego SL-a skłoniło projektantów do zastosowania elektrycznie sterowanego miękkiego dachu zamiast metalowego
Mercedes AMG SL

Sportowe pozycjonowanie nowego SL-a skłoniło projektantów do zastosowania elektrycznie sterowanego miękkiego dachu zamiast metalowego poszycia typu vario znanego z poprzednika. Zmniejszenie masy dachu o 21 kilogramów i wynikający z tego niżej położony środek ciężkości mają pozytywny wpływ na dynamikę jazdy.

Fot. Mercedes

Oszczędzająca miejsce i masę koncepcja składania w literę Z pozwoliła zrezygnować z konwencjonalnej pokrywy schowka na dach. Jej funkcję pełni przednia część poszycia. Szczeliny po lewej i prawej stronie wypełniają automatycznie sterowane klapy. Cały proces składania lub rozkładania trwa tylko około 15 sekund i może odbywać się również podczas jazdy, z prędkością do 60 km/h. Dach obsługuje się za pomocą przełączników w konsoli środkowej lub poprzez ekran dotykowy, na którym postęp w składaniu lub rozkładaniu jest wizualizowany za pomocą animacji.

Dach rozciąga się na stalowo-aluminiowej ramie, która – za sprawą swojej lekkiej konstrukcji – również przyczynia się do niskiego położenia środka ciężkości pojazdu. Dwie zintegrowane, zaokrąglone aluminiowe poprzecznice służą tu jako dodatkowe wzmocnienia. Zewnętrzne poszycie jest dostępne w trzech kolorach do wyboru: czarnym, szarym lub czerwonym. Aby zapewnić dobrą widoczność do tyłu, tylna szyba – wykonana z bezpiecznego szkła – ma funkcję podgrzewania.

Dzięki funkcji bezdotykowego dostępu HANDS-FREE ACCESS tylną pokrywę można otwierać i zamykać w pełni automatycznie, ruchem stopy pod zderzakiem. Walory transportowe podnosi wspomniany już, opcjonalny pakiet organizacji przestrzeni ładunkowej, który obejmuje ruchomą podłogę bagażnika, praktyczne siatki do mocowania w bagażniku, z tyłu i w przestrzeni na nogi pasażera, składany kosz na zakupy oraz gniazdko 12 V.

Do sprzedaży trafią dwie benzynowe wersje: SL 55 4Matic+ z silnikiem 4.0 V8 o mocy 476 KM oraz SL 63 4Matic+ (4.0 V8; 585 KM).

Zobacz także: DS 9 - luksusowy sedan

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty