Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé w wersjach V8. Jakie zmiany? Jaka cena?

Mariusz Michalak
Po wariantach 6-cylindrowych czas na techniczną i wizualną aktualizację wersji V8: Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ oraz Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ są już dostępne w sprzedaży w udoskonalonych odsłonach. Lifting nie ograniczył się tylko do zmian stylistycznych. Fot. Mercedes-Benz
Po wariantach 6-cylindrowych czas na techniczną i wizualną aktualizację wersji V8: Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ oraz Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ są już dostępne w sprzedaży w udoskonalonych odsłonach. Lifting nie ograniczył się tylko do zmian stylistycznych. Fot. Mercedes-Benz
Po wariantach 6-cylindrowych czas na techniczną i wizualną aktualizację wersji V8: Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ oraz Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ są już dostępne w sprzedaży w udoskonalonych odsłonach. Lifting nie ograniczył się tylko do zmian stylistycznych.

Na pierwszy rzut oka 8-cylindrowe odmiany AMG GT 4-drzwiowego Coupé po liftingu można rozpoznać po indywidualnie zaprojektowanym przednim pasie, który zadebiutował w nowym topowym wariancie tej serii – GT 63 S E PERFORMANCE. Zewnętrzne wloty powietrza są szersze i skierowane bardziej do środka samochodu. Za kierowanie strumienia powietrza do chłodnic odpowiadają teraz trzy pionowe żeberka.

Po wariantach 6-cylindrowych czas na techniczną i wizualną aktualizację wersji V8: Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ oraz Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ są już
Po wariantach 6-cylindrowych czas na techniczną i wizualną aktualizację wersji V8: Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ oraz Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ są już dostępne w sprzedaży w udoskonalonych odsłonach. Lifting nie ograniczył się tylko do zmian stylistycznych.

Fot. Mercedes-Benz

Wraz z liftingiem wersji 6-cylindrowych w palecie pojawiły się dwa nowe kolory nadwozia: niebieski spectral metalik i MANUFAKTUR niebieski spectral magno. Są one dostępne również dla wariantów V8. Nabywcy mają obecnie do wyboru 20 odcieni lakieru, w tym 5 matowych. Design nadwozia można dodatkowo podkreślić, wybierając nowy pakiet AMG Night II lub połączenie pakietów Night i Karbon. Ofertę dla wnętrza wzbogaciły nowe tonacje kolorystyczne oraz elementy wykończenia. Lista opcji obejmuję m.in. kierownicę AMG Performance.

Standardowo montowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL+, z bezstopniowo regulowanymi zaworami upustowymi różnicy ciśnienia, w ciągu zaledwie kilku milisekund dostosowuje siłę tłumienia dla każdego koła do sytuacji drogowej. Do wyboru podstawowej charakterystyki służą programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT – od trybu Sport+ służącego do szczególnie dynamicznej jazdy po ustawienie Comfort, zapewniające wyjątkowo harmonijne tłumienie. W ramach modernizacji inżynierowie AMG znacząco zwiększyli rozpiętość pomiędzy sportowym prowadzeniem a komfortem. Wstępne zestrojenie zawieszenia (trzy tryby pracy do wyboru) można regulować niezależnie, osobnym przyciskiem.

Po wariantach 6-cylindrowych czas na techniczną i wizualną aktualizację wersji V8: Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ oraz Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ są już
Po wariantach 6-cylindrowych czas na techniczną i wizualną aktualizację wersji V8: Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ oraz Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ są już dostępne w sprzedaży w udoskonalonych odsłonach. Lifting nie ograniczył się tylko do zmian stylistycznych.

Fot. Mercedes-Benz

Dzięki specjalnej edycji AMG w kolorze AMG green light magno warianty V8 prezentują się z najbardziej sportowej strony. Ekskluzywny odcień kontrastuje z elementami pakietu AMG Night w kolorze czarnym, z błyszczącym wykończeniem, oraz ciemnego chromu, a także z czarnymi naklejkami nad osłonami progów. Muskularny wygląd podkreślają 21-calowe kute obręcze kół AMG z pięcioma podwójnymi ramionami, polakierowane na czarno i zaakcentowane błyszczącym rantem. Dalszą indywidualizację zapewniają opcje w postaci pakietu aerodynamicznego AMG oraz pakietu wykończenia nadwozia Karbon. Dzięki licznym akcentom nawiązującym do świata motorsportu panuje tu zdecydowanie wyścigowa atmosfera. Należą do nich sportowe fotele obszyte tapicerką Exclusive ze skóry nappa w dwukolorowej tonacji (czarny/perłowa szarość) z kontrastowymi, żółtymi przeszyciami lub opcjonalnie fotele AMG Performance, a także elementy ozdobne AMG pokryte lakierem fortepianowym albo, opcjonalnie, wykończone włóknem węglowym. Status ekskluzywnej edycji podkreślają emblemat Edition w kabinie oraz listwy progowe podświetlane na zielony kolor, dopasowany do odcienia nadwozia.

Na życzenie 8-cylindrowe warianty AMG GT 4-drzwiowego Coupé są dostępne w luksusowej edycji specjalnej AMG z lakierem czerwień rubelitu metalik. Jej specyfikacja obejmuje m.in. chromowane dodatki nadwozia oraz 21-calowe kute felgi AMG z pięcioma podwójnymi ramionami, lakierowane na srebrny kolor z lśniącym wykończeniem. Opcjonalnie dostępne indywidualne fotele z konsolą biznesową z tyłu uzupełniają doskonałe osiągi o wyjątkowo luksusowe warunki podróży – pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się wówczas wyjątkowym komfortem i zyskują łatwy dostęp do kompleksowych funkcji informacyjno-rozrywkowych. Tapicerka Exclusive ze skóry nappa (szarość neva/czarna) oraz elementy ozdobne wykończone szarym drewnem jesionowym o otwartych porach nadają wnętrzu szczególnie indywidualny wygląd. Również charakterystyczna dla AMG kierownica MANUFAKTUR jest tu wykończona dwukolorową, delikatną skórą nappa.

Nowe AMG GT 4-drzwiowe Coupé z silnikami V8 już można zamawiać. Ich ceny w Polsce rozpoczynają się od 813 700 zł w przypadku GT 63 4MATIC+ oraz 879 100 zł w przypadku GT 63 S 4MATIC+. Pierwsze samochody pojawią się u dealerów w kwietniu 2022 r.

Dane techniczne w skrócie:

 

Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

Cena od

813 700 zł

879 100 zł

Dopłata do specjalnej edycji AMG w kolorze czerwieni rubelitu met.

86 037 zł

79 827 zł

Dopłata do specjalnej edycji AMG w kolorze green light magno

109 522 zł

103 312 zł

Silnik

4.0 V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem

4.0 V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem

Pojemność skokowa

3982 ccm

3982 ccm

Moc maksymalna

430 kW (585 KM) przy 5500-6500 obr./min

470 kW (639 KM) przy 5500-6500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

800 Nm przy 2350-5000 obr./min

900 Nm przy 2500-4500 obr./min

Układ napędowy

napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego

napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego i trybem Drift

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym

12,5-13,5 l/100 km

 

13,0-13,5 l/100 km

Emisje CO2 w cyklu mieszanym

284-308 g/km

295-308 g/km

Przyspieszenie 0-100 km/h

3,4 s

3,2 s

Prędkość maksymalna

310 km/h

315 km/h

Masa własna (EC)

2105 kg

2135 kg

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty