Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mazda MPV

tekst i zdjęcia: Piotr Myszor
Mazda to jedna z tych japońskich marek, które skutecznie zostały zatrzymane za granicami przez wysokie, zaporowe cła.
Mazda MPV

Nie mogąc konkurować w segmentach mniejszych i tańszych aut, skupiła się na samochodach drogich, w których różnice cen mają już drugorzędne znaczenie. Niedawno na rynek wprowadzono pierwszego w Polsce vana tej firmy - MPV.Samochód ma przyjemną, dość tradycyjną linię. W porównaniu z innymi samochodami wydaje się nieco zbyt duży, ale patrząc z wnętrza samochodu odbieramy to jednoznacznie jako zaletę. Samochód jest przestronny. Może pomieścić 7 osób. Każda ma osobny fotel, który szybko można zdemontować. Pozwala to dowolnie konfigurować wnętrze auta, dostosowując je do chwilowych potrzeb. Krata wymagana przez polskie przypisy dotyczące aut ciężarowych, (a tak sprzedaje się większość drogich aut w Polsce, nawet luksusowych samochodów kombi), odbiera maździe MPV wiele z tej funkcjonalności. Poza tam wersja "na polski rynek", czyli ciężarowa, mieści 5 osób. Pozostałe 2 fotele zostały za bagażową kratą. Podobnie jak pokrętła regulacji nawiewu i temperatury w tylnej części auta oraz popielniczka. Dzięki temu idiotyzmowi polskich przepisów, niewątpliwie podniesie się komfort podróżowania bagażu. Na szczęście ludzie też nie mają na co narzekać.

Mazda MPV

Wnętrze samochodu jest jasne i wygodne. Dzięki jasnej kolorystyce i dopracowanym detalom zdaje się eleganckie. Zapewne też ta potrzeba elegancji sprawia, że MPV ma sporo, ale nie tak dużo jak mógłby, schowków w drzwiach i desce rozdzielczej.
Fotel kierowcy ma regulację wysokości i pochylenia siedziska. Szkoda, że nie ma regulacji przy lędźwiowej części kręgosłupa. Konsola środkowa to właściwie duży zestaw audio, z dużymi przyciskami. Żadnych stylistycznych fajerwerków, ale konsola i deska rozdzielcza są łatwe w obsłudze i czytelne. Fotele są duże i wysokie, nie powinny męczyć podczas dłuższych podróży. Fotel kierowcy ma regulowaną wysokość i kąt pochylenia siedziska. Można więc usadowić się wygodnie i obserwować drogę mając głowę znacznie wyżej niż w standardowym osobowym aucie. Dotyczy to zresztą nie tylko jadących z przodu, bo kolejne rzędy siedzeń są umieszczane nieco wyżej.

Mazda MPV

MPV ma specjalne ramy wzmacniające konstrukcję i zwiększające bierne bezpieczeństwo pasażerów. W standardzie są m. in. przednie i boczne poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa i ABS z funkcją rozdziału siły hamowania EBD.
Wysoka sylwetka nie sprzyja szybkiemu pokonywaniu zakrętów. MPV jednak przychyla się umiarkowanie, a nie kołysze się mocno na boki. Samochód jest duży i ciężki, więc niewielkie nierówności, które trafiają na jedno koło przechodzi niemal niezauważalnie. Przeszkody, na które najeżdża się obydwoma kołami wyraźnie już docierają do wnętrza samochodu, ale nie są bardzo uciążliwe.
Dwulitrowy silnik o mocy 120 KM to niezbyt wiele, jak na tak duży samochód. Auto jest jednak wystarczająco dynamiczne. Przy potrzebie szybkiego wyprzedzania można dość łatwo można rozpędzić auto do potrzebnej prędkości. Podobnie, jak w przypadku wnętrza, praca silnika daje wrażenie pewnej elegancji, a przy tym nie powoduje wielkich stresów na stacjach benzynowych. Jadąc dość zachowawczo spalałem średnio ok. 8,9 litra na 100 km.
Dane techniczne

Pojemność1991 ccm
Moc maksymalna120 KM/5800 obr.
Maks. moment obrotowy173 Nm/3800 obr.
Pojemność bagażnikaz 3-cim rzędem siedzeń 294 l
bez 3-go rzędu siedzeń 866 l
Prędkość maksymalna178 km/h
średnie spalanie9,9 l/100 km
cena113 tys. PLN
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty