Unifikacja i obniżanie kosztów produkcji samochodów sprawiły, że wiele różnych modeli aut stało się do siebie podobnych,
czasami niemal wręcz identycznych. Lekiem na nudę może być tuning stylizacyjny, który stał się modny kilkanaście lat temu. Użytkownicy samochodów, którym zależało na tym by ich auto wyróżniało się z tłumu podobnych do siebie pojazdów mogli polegać głównie na „garażowych” przeróbkach tuningowych. Producenci szybko dostrzegli nowy trend oferując do swoich aut profesjonalny tuning fabryczny. W krajach zachodnich dość znaczny odsetek nabywców decyduje się na takie właśnie wersje specjalne. Lexus przewiduje, że np. RX-a w wersji F Sport wybierze prawie co trzeci klient decydujący się na tego SUV-a.
Luksusowi producenci wielkoseryjni czyli marki premium jak Audi, BMW, Mercedes, Porsche czy Volvo od dawna oferują specjalne wersje lub zestawy dodatków nadające pojazdom indywidualny styl i sportowy charakter. Tego dziś oczekują klienci. Wyróżnikiem marek premium jest nie tylko wysoki prestiż czy wysokiej jakości obsługa salonowa i posprzedażna, ale też szerokie możliwości doposażenia samochodów w liczne dodatki poprawiające wygodę użytkowania i
bezpieczeństwo jazdy. Dla wymagających nabywców ważna jest też dostępność specjalnych pakietów nadających samochodom indywidualny charakter.
Pakiety tuningowe S-line w Audi, M w BMW, AMG w Mercedesie czy R-line w Volvo tworzą z tańszych wersji namiastkę topowych, sportowych wersji. Tą drogą podążył również Lexus tworząc gamę sportowych pojazdów opartych na „zwykłych” modelach. Na razie firma posiada model IS-F, bazujący na dobrze znanym sedanie IS. Kolejne sportowe wersje czekają na swój debiut, prawdopodobnie niedługo w salonach zobaczymy model GS-F, czyli topową odmianę najnowszej limuzyny GS.
Wracając do wersji F Sport, które jak wspomnieliśmy, stanowią namiastkę topowych wersji, Japończycy zdecydowali się zaoferować ją w trzech modelach: CT (segment C), GS (segment E) i RX (segment H).
Choć największe zmiany znajdziemy w GS F Sport, to jednak tym razem chcemy przybliżyć nieco Lexusa RX-a. Zmodernizowany model będzie rozpoznawalny na drodze dzięki bardziej agresywnej stylizacji przodu. Japoński SUV otrzymał wyraźniej wciętą osłonę chłodnicy o siatkowym wzorze, a integralnym elementem zderzaka jest pełnowymiarowy spojler, poprawiający stateczność przy dużych prędkościach. Profilowane zagłębienia na krańcach zderzaka stanowią oprawę dla głęboko osadzonych świateł przeciwmgielnych.
Z boku Lexusa RX F Sport można rozpoznać po 19-calowych obręczach kół z lekkich stopów metali oraz znaczku na przednim błotniku. Specjalna odmiana dostępna jest w siedmiu kolorach nadwozia, z których trzy są nowością dla tego modelu: srebrny Satin Silver (nowy), czerwony Burgundy Red (nowy), niebieski Midnight Blue (nowy), biały White Pearl, szary Mercury Grey, czarny zwykły oraz czarny Starlight Black.
O
czywiście zmiany w wersji F Sport nie ograniczają się do nadwozia. Wykończenie kabiny wyróżnia się kontrastowymi barwami – połączono tu elementy czarne i jasnoszare. Tapicerka wykonana jest z czarnej, gładkiej skóry z jasnoszarymi perforacjami i kontrastowymi przeszyciami. Przyjemne w dotyku gałka dźwigni skrzyni biegów oraz kierownica pokryte są perforowaną skórą. Kierownicę dodatkowo przyozdabia logo tej specjalnej wersji.
RX z pakietem F Sport wyposażono w układ przeciwdziałający drganiom poprzecznym, który amortyzuje i ogranicza do minimum kołysanie nadwozia, także w czasie jazdy po nierównościach. Wyeliminowanie nieprzyjemnych drgań poprawia prowadzenie tego auta i znacznie podnosi komfort podróżowania.
Warto dodać, że sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów w modelu RX 350 F Sport jest dodatkowo sterowana łopatkami w kierownicy. Japoński SUV w omawianej, „usportowionej” wersji oferowany jest w dwóch wariantach układu napędowego: flagowym modelu z napędem hybrydowym RX 450h (363 900 zł) oraz tańszym RX 350 (323 900 zł) z 3,5-litrowym silnikiem benzynowym.
Wybrane dane techniczne Lexusa RX 350 i konkurentów:
Marka / model | Lexus RX 350 | Mercedes ML 350 | Infinity FX 37 |
Wersja | F Sport | 7G-TRONIC 4MATIC | S Premium |
Cena (zł) | od 323 900 | od 282 500 | od 300 975 |
Silnik | benzynowy | benzynowy | benzynowy |
Pojemność (l) | 3,5 | 3,5 | 3,7 |
Moc (KM) | 277 | 306 | 320 |
Moment obrotowy (Nm) | 346 | 370 | 320 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 8,0 | 7,6 | 6,8 |
Prędkość maksymalna | 200 | 235 | 233 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 10,7 | 8,5 | 12,1 |
Emisja CO2 | 250 | 199 | 282 |
Skrzynia | Automatyczna, | Automatyczna, | Automatyczna, |
Pojemność bagażnika (l) | 496 | 690 | 410 |
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?