Koncept na 50-lecie Renault Alpine A110

(mj/ip)
Renault Alpine A110-50, Fot: Renault
Renault Alpine A110-50, Fot: Renault
Model Alpine obchodzi 50. urodziny. Aby to uczcić firma Renault przygotowała samochód koncepcyjny o nazwie Alpine A110-50.

Nowy concept car Renault w spektakularny sposób odzwierciedla najbardziej charakterystyczne elementy stylistyczne A110

Renault Alpine A110-50, Fot: Renault
Renault Alpine A110-50, Fot: Renault

dzięki płynnej linii nadwozia, dodatkowym „wypukłym” reflektorom w kształcie półkoli, żółtego oświetlenia full-LED, tylnej, trójwymiarowej szybie, za którą widoczny jest centralnie ustawiony silnik oraz umieszczonym po bokach wlotom powietrza, kształtem przypominających te z błotników Berlinette. Wlot znajdujący się z prawej strony zapewnia chłodzenie skrzyni biegów, a wlot umiejscowiony z lewej – komory silnika.

Nadwozie, wykonane z włókna węglowego przez firmę Faster, pokryte jest nowym odcieniem niebieskiego, który stanowi uwspółcześnioną interpretację klasycznego koloru „Alpine blue”. Wszystkie otwierane elementy wyposażone są w układy mechaniczne godne najpiękniejszych modeli GT. Przednia pokrywa otwiera się do przodu, tylna – do tyłu, drzwi natomiast otwierają się do góry.

Renault Alpine A110-50, Fot: Renault
Renault Alpine A110-50, Fot: Renault

Wewnątrz auta dominuje czerń. Siedzenie kierowcy, wyposażone w sportowe pasy szelkowe firmy Sabelt. Deska rozdzielcza zaprojektowana została przez Renault Design i wykonana w tej samej technologii, co w Formule Renault 3.5.

Pojazd posiada 3,5-litrowy, 24-zaworowy silnik V6 o mocy 400 KM, który umieszczony jest centralnie z tyłu. Dolna miska olejowa (półsucha), układ korbowo-tłokowy, układ rozrządu i układ wydechowy zostały specjalnie zaprojektowane i różnią się od wersji montowanych w modelach seryjnych. Renault Alpine A110-50 zapożyczyło od Megane Trophy V6 wykonany z włókna węglowego układ dolotowy powietrza. Samochód koncepcyjny wyposażono w sekwencyjną półautomatyczną skrzynię biegów o 6 przełożeniach z dwutarczowym sprzęgłem, którą można sterować za pośrednictwem pedału sprzęgła lub łopatek przy kierownicy.

Wszystkie dane Renault Alpine A110-50 można przeanalizować za pomocą komputerowego oprogramowania Wintax w wersji 4, które uznaje się za wzór w zakresie zbierania informacji. Umożliwia ono zaawansowaną analizę ponad 50. parametrów, m.in.: prędkości obrotowej silnika, włączonego biegu, kąta obrotu koła kierownicy, prędkości samochodu, położenia pedału przyspieszenia, ciśnienia w układach hamulcowych. Dane te pozwalają kierowcom i inżynierom na zoptymalizowanie regulacji samochodu i sposobu jego prowadzenia, a także na szybsze ustalenie przyczyny ewentualnej awarii.

Dane techniczne Renault Alpine A110-50:

RAMA

 

             Typ

konstrukcja z wielu rur stalowych 25CD4S, samonośny silnik i skrzynia biegów

NADWOZIE

z włókna węglowego

             Elementy

             aerodynamiczne                    splitter z przodu, dyfuzor i spoiler z tyłu

SILNIK

 

             Położenie

wzdłużne, pośrodku z tyłu

             Typ

Renault V4Y – 6 cylindrów – 24 zawory – 3498 cm3

             Średnica/skok

95,5 x 81,4 mm

             Wtrysk/zapłon

sterowanie integralne Magnetti-Marelli Marvell 6R

             Moc maksymalna

400 KM przy 7200 obr./min

             Maks. moment obrotowy

422 Nm przy 6200 obr./min

             Maks. prędkość obr.

7500 obr./min

UKŁAD NAPĘDOWY

             Typ

napęd na tylne koła

             Skrzynia biegów

sekwencyjna o sześciu przełożeniach + bieg wsteczny

             Sterowanie

półautomatyczne z pedałem i łopatką sprzęgła

             Mechanizm różnicowy

samoblokujący o ograniczonym poślizgu

             Sprzęgło

dwie tarcze ceramiczno-metalowe Ø 184 mm

OSIE i ZAWIESZENIE

             Zawieszenie

podwójne wahacze trójkątne, zespolone sprężyny
-amortyzatory firmy Sachs z regulacją 2-drożną, stabilizator przechyłów z przodu

             Hamulce przednie

tarcze wentylowane stalowe Ø 356 x 32 mm i zaciski z 6 tłoczkami AP Racing

             Hamulce tylne

tarcze wentylowane stalowe Ø 330 x 32 mm i zaciski z 4 tłoczkami AP Racing

KOŁA

 

             Obręcze (felgi)

aluminiowe 8 x 21 (przód) i 9,5 x 21 (tył)

             Opony

Michelin 245-35 x 21 (przód) i 265-35 x 21 (tył)

WYMIARY, POJEMNOŚCI

 

              D x S x W

4330 mm x 1961 mm x 1230 mm

              Rozstaw kół przód–tył

1680–1690 mm

              Zbiornik paliwa

30 l

              Masa własna

880 kg


Renault Alpine A110-50, Fot: Renault
Renault Alpine A110-50, Fot: Renault


Renault Alpine A110-50, Fot: Renault
Renault Alpine A110-50, Fot: Renault


Renault Alpine A110-50, Fot: Renault
Renault Alpine A110-50, Fot: Renault


Renault Alpine A110-50, Fot: Renault
Renault Alpine A110-50, Fot: Renault


Renault Alpine A110-50, Fot: Renault
Renault Alpine A110-50, Fot: Renault

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty