Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kobieca załoga Wilk & Żuk Rally Team w Rajdzie Barbórka!

(ip)
Dwie młode, piękne kobiety, w jednym z najsłynniejszych rajdów w Polsce - brzmi cukierkowo? Jednak to doświadczona ekipa wyścigowo - rajdowa, która może przyćmić swoim entuzjazmem i zapałem niejednego kierowcę w warszawskiej Barbórce!

Dwie młode, piękne kobiety, w jednym z najsłynniejszych rajdów w Polsce -
brzmi cukierkowo? Jednak to doświadczona ekipa wyścigowo - rajdowa,
która może przyćmić swoim entuzjazmem i zapałem niejednego kierowcę w
warszawskiej Barbórce!

Ten, kto myśli, że ma do czynienia z ładnymi paniami, które chcą pokazać

Fot: Motocaina.pl
Fot: Motocaina.pl

światu swoje groźne oblicze w aucie rajdowym, w istocie się myli. Owszem - nie boją się trudnych wyzwań. Nawet tego, aby startować małolitrażowym - nieco zbyt słabym na wymagające, barbórkowe oesy - samochodem: Kią Picanto. Auto jednak zostało wybrane z premedytacją. To właśnie ono pozwoliło Magdzie Wilk stawać na podium serii Kia Picanto Cup, zająć 8. miejsce (na 26 zakwalifikowanych w generalce kierowców!) i zyskać tytuł jednej z najszybszych kobiet w 4-letniej edycji pucharu.

**CZYTAJ TAKŻE

Kia Picanto Race na Karowej W weekend rusza 49. Rajd Barbórki

**

Zresztą, niech młody wiek oraz uroda załogi nikogo nie zmylą - obie panie są licencjonowanymi zawodniczkami sportu motorowego: Magda Wilk jest kierowcą wyścigowym i rajdowym, pilotowała m.in. Tomasza Sawickiego, z którym wielokrotnie stawała na podium w klasie Rajdowego Pucharu Polski; w zeszłorocznym Rajdzie Barbórka zajęli wspólnie pierwsze miejsce w klasie.

Fot: Motocaina.pl
Fot: Motocaina.pl

Zaczynała od startów w KJS, a jej hobby to m.in. jazda na gokartach.

Jola Żuk jest doświadczoną pilotką rajdową - na jej talencie poznała się nie tylko Magda Wilk, startując z nią w Pucharze Wiosny. Na prawym fotelu rajdówki jeździła również m.in. z Michałem Szalą, któremu dyktowała podczas Rajdu Mazowieckiego, czy Jackiem Kotlińskim (Rajd Karkonoski i Rzeszowski). Jola ma jednak dodatkowe hobby, które stało się jej zawodową pasją - to fotografia sportów motorowych. Jej zdolności i dryg do chwytania ulotnych momentów docenili już wielokrotnie znani kierowcy rajdowi.
Teraz, mimo przeciwności i problemów związanych z pozyskaniem odpowiednich funduszy na start w rajdzie, powstał Wilk & Żuk Rally Team.

Kobiecą załogę zobaczymy w najbliższym Rajdzie Barbórka, 3 grudnia w Warszawie. Zawodniczki zamierzają walczyć do ostatniej setnej sekundy - a zapału do szybkiej jazdy im nie brakuje. Wiadomo już także, że zobaczymy je - jako jedyną polską, w pełni damską ekipę - na kultowym odcinku rajdu - OS Karowa.

Wystartują samochodem Kia Picanto o pojemności 999 cm3 i mocy 67 KM - przejadą nim 4 odcinki specjalne o łącznej długości 20,88 kilometra (razem z dojazdem 78,74 kilometry). Wystartują w klasie 1, czyli do 1600 cm3 włącznie (w tym samochody R2B, bez Super 1600). Obecnie na liście startowej mają w tej klasie 16 męskich rywali - wszystkie samochody są zdecydowanie mocniejsze i lepiej przygotowane do tego typu zmagań. Tym bardziej należy docenić odwagę zawodniczek - w końcu liczą się także umiejętności, technika jazdy i kobieca odporność na stres.

Magda Wilk - kierowca

Fot: Motocaina.pl
Fot: Motocaina.pl

- Do tej pory byłam kojarzona z wyścigami, nadszedł jednak czas na wstawienie do samochodu drugiego fotela i ściganie się po OS-ach. Jestem bardzo szczęśliwa, że zadebiutuję w charakterze kierowcy rajdowego właśnie w Barbórce. Ta wyjątkowa impreza stanowi świetną okazję do inauguracji naszego w 100-procentowo kobiecego zespołu. Ze względów sentymentalnych jedziemy pucharowym Kia Picanto, które znam doskonale ze swoich startów w Picanto Lotos Cup. Naszym celem jest dostarczenie naszym partnerom, kibicom, rodzinom i przyjaciołom jak największej frajdy. Zdajemy sobie sprawę, że auto nie jest konkurencyjne, jednak dołożymy starań, aby walczyć do końca. Chcemy rozgrzać entuzjazm kibiców w ten zimny, grudniowy dzień.

Start Wilk & Żuk Rally Team stał się możliwy dzięki wsparciu naszych klubów: AK Polski i AK Rzemieślnik, partnerów oraz przyjaciół, którzy w nas wierzyli od samego początku. Jednak specjalne podziękowania należą się Joli, która potrafi swoją pracą i zapałem dokonać rzeczy niemożliwych - dzięki niej uczestnictwo w Rajdzie Barbórka można traktować jako początek naszej nowej, rajdowej drogi. W nadchodzącym sezonie 2012 planujemy rywalizację w Rajdowym Pucharze Polski. Przed nami jeszcze mnóstwo pracy i nauki, ale wola walki jest ogromna. Chcemy dużo trenować, a ze startów czerpać mnóstwo radości i satysfakcji, ponieważ rajdy to sport, który obie kochamy - mówi Magda Wilk.

Jola Żuk - pilot
- Zaraz po tym, jak zrobiłam licencję pilota, Kasia Frendl - redaktor naczelna Motocaina.pl, poznała mnie z Magdą. Wystartowałyśmy wówczas gościnnie w Pucharze Wiosny, reprezentując redakcję jako Motocaina Team. Od tamtego startu minęło już trochę czasu, jednak marzenie, aby razem wsiąść do rajdówki, nas nie opuściło. W tym roku, w dniu moich urodzin, Magda otrzymała licencję R1. To był wspaniały prezent, ale ze względów finansowych możliwość startu nadal była poza naszym zasięgiem. Jednak marzenia się spełniają, jeśli bardzo i szczerze się czegoś pragnie. Wierzę, że Barbara przyniesie nam szczęście na cały przyszły sezon startów w RPP.

Dziękujemy wszystkim, którzy w nas wierzą i nam kibicują - wasze wsparcie daje nam siłę w drodze do celu. Ten start dedykuję mojemu tacie, który bardzo chciał, abym nazywała się Barbara. Jola wygrała, a Basia mam na drugie imię. Pozdrawiamy wszystkie zawodniczki - dziewczyny ognia! - zachęca do kibicowania Jola Żuk.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty