Klasa C Limuzyna i Kombi z hybrydowym napędem plug-in. Ponad 100 km zasięgu w trybie elektrycznym

Mariusz Michalak
Mercedes Klasy CNiedługo po premierze nowej generacji Klasy C do oferty modelu dołączają warianty C 300 e Limuzyna oraz C 300 e Kombi – pierwsze odmiany z hybrydowym napędem plug-in. Standardem w obu wersjach jest samopoziomowanie, realizowane dzięki pneumatycznemu zawieszeniu tylnej osi.Fot. Mercedes-Benz
Mercedes Klasy CNiedługo po premierze nowej generacji Klasy C do oferty modelu dołączają warianty C 300 e Limuzyna oraz C 300 e Kombi – pierwsze odmiany z hybrydowym napędem plug-in. Standardem w obu wersjach jest samopoziomowanie, realizowane dzięki pneumatycznemu zawieszeniu tylnej osi.Fot. Mercedes-Benz
Niedługo po premierze nowej generacji Klasy C do oferty modelu dołączają warianty C 300 e Limuzyna oraz C 300 e Kombi – pierwsze odmiany z hybrydowym napędem plug-in. Standardem w obu wersjach jest samopoziomowanie, realizowane dzięki pneumatycznemu zawieszeniu tylnej osi.

Codzienne trasy za kierownicą C 300 e można w większości pokonywać wyłącznie „na prądzie” – bez użycia silnika spalinowego. To zasługa zasięgu w trybie elektrycznym zwiększonego do ponad 100 km oraz mocy jednostki elektrycznej, wynoszącej 95 kW (129 KM). Hybrydowy napęd plug-in korzysta z 2-litrowego wariantu 4-cylindrowego silnika benzynowego M 254. Dzięki rekuperacji energia kinetyczna jest tu odzyskiwana podczas wytracania prędkości lub zjeżdżania ze wzniesienia. Maksymalna moc odzysku energii wynosi ponad 100 kW.

Mercedes Klasy CNiedługo po premierze nowej generacji Klasy C do oferty modelu dołączają warianty C 300 e Limuzyna oraz C 300 e Kombi – pierwsze odmiany
Mercedes Klasy C

Niedługo po premierze nowej generacji Klasy C do oferty modelu dołączają warianty C 300 e Limuzyna oraz C 300 e Kombi – pierwsze odmiany z hybrydowym napędem plug-in. Standardem w obu wersjach jest samopoziomowanie, realizowane dzięki pneumatycznemu zawieszeniu tylnej osi.

Fot. Mercedes-Benz

nteligentna, oparta na aktualnie pokonywanej trasie strategia działania zespołu napędowego aktywuje tryb jazdy w 100% elektrycznej wszędzie tam, gdzie jest to najbardziej odpowiednie. Strategia uwzględnia przy tym czynniki takie jak dane nawigacji, topografia terenu, ograniczenia prędkości oraz warunki ruchu na całej planowanej trasie. Jeśli kierowca chce wpłynąć na intensywność odzyskiwania energii, może skorzystać z manetek za kierownicą – do wyboru ma trzy stopnie rekuperacji (nie dotyczy trybu Sport). Na przykład w trybie D- samochód porusza się na zasadzie „jednego pedału”: po zdjęciu nogi z gazu zwalnia tak mocno, że korzystanie z hydraulicznego hamulca nożnego często okazuje się niepotrzebne. Strategia działania napędu komunikuje się z czujnikami systemów asystujących, dzięki czemu skutecznie wspiera kierowcę w wielu sytuacjach na drodze.

W porównaniu z poprzednikiem praktyczne korzyści przynosi lokalizacja wysokonapięciowego akumulatora C 300 e – w bagażniku nie ma już „schodka”, istnieje za to możliwość przewożenia dłuższych i większych przedmiotów. Zmiana ta jest szczególnie zauważalna w wersji Kombi, gdzie długość podłogi bagażnika wzrosła o 63 mm, do 1043 mm. Pod mocowanie rolety można bez problemu załadować wysokie skrzynki z napojami. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła o 45 l, do 360 l, a po złożeniu tylnych siedzeń C 300 e Kombi może pomieścić nawet 1375 l (+40 l).

Ceny startują, odpowiednio, od 220 300 zł (C 300 e Limuzyna) oraz 227 000 zł (C 300 e Kombi). W stosownym czasie pojawią się jeszcze warianty Klasy C z hybrydowym napędem plug-in z silnikiem Diesla.

Dane techniczne nowych wersji Klasy C w skrócie:

 

 

C 300 e

Limuzyna 

C 300  e  
Kombi


Pojemność skokowa

ccm

1999

Moc maks. silnika benz.

kW/KM

150/204

przy

obr./min

6100

Maks. moment silnika benz.

Nm

320

przy

obr./min

2000-4000

Moc maks. silnika elektr.

kW/KM

95/129

Maks. moment silnika elektr.

Nm

440

przy

obr./min

2100

Moc systemowa

kW/KM 

230/313

Systemowy moment obr.

Nm

550

Prędkość maksymalna

km/h

245

240

Prędkość maks. w trybie elektr.

km/h

140

Przyspieszenie 0-100 km/h

s

6,1

6,2

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)  

l/100 km

0,6-0,8

0,6-0,8

Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)

g/km

13-17

14-19

Zużycie prądu w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)  

kWh/100 km  

20,8-23,3

21,6-24,1

Zasięg elektryczny (EAER miesz.; (WLTP)

km

99-111

95-107

Cena od



220 300

227 000

Zobacz także: Peugeot 308 w odmianie kombi

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty