Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kia Sorento 2,5 CRDi EX automat

Jacek Dobkowski
Sorento to przedstawiciel modnej klasy SUV, aut sprawnych na szosie i przystosowanych do pokonywanie terenowych dróg.

Kia Sorento 2,5 CRDi EX automat

Atrapa chłodnicy stanowi całość z maską silnika.
Po szutrze Sorento prowadzi się przyjemnie
Fot. Tomasz Radzik

Skrót SUV wziął się od Sport Utility Vehicle. Chodzi o samochody terenowo-rekreacyjne, które poradzą sobie i na autostradzie, i na polnym dukcie z koleinami. Najbardziej znane SUV-y, popularne zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, to Mercedes M, BMW X5, a z tańszych propozycji Toyota RAV4, Land Rover Freelander, Honda CR-V. Kia Sorento kosztuje więcej niż trzy ostatnio wymienione pojazdy, ale odznacza się większymi gabarytami, no i ma reduktor w układzie przeniesienia napędu.
Cztery poduszki
Sorento ma taki sam układ poduszek jak niektóre amerykańskie auta - dwie czołowe i dwie kurtyny. Nie ma więc bocznych poduszek typowych dla wielu samochodów produkowanych w Europie.
619 kilogramów
Duża ładowność auta wynosząca 619 kilogramów pozwala rejestrować je jako pięcioosobową ciężarówkę. Z tyłu miejsca nie brakuje, a dwie osoby mają naprawdę komfortowe warunki.
Zawieszenie opracowane przez Porsche pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów, ale kierowca czuje, mimo że jest to duży i ciężki wóz, każdą łatę na drodze.
Dane techniczne

Rodzaj nadwoziapięciomiejscowe, pięciodrzwiowe auto terenowe
Silnikturbodiesel z bezpośrednim wtryskiem,
2 497 ccm, 4 cylindry, 16 zaworów
Moc140 KM przy 3 800 obr./min
Maks. moment obrotowy320 Nm przy 2 000 obr./min
Napędna tylne koła, dołączany na przednie,
reduktor
Prędkość maks.168 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h15,5 s
Ogumienie245/70 HR 16
Długość4,567 m
Szerokość1,863 m
Wysokość1,804 m
Rozstaw osi2,710 m
Prześwit203 mm
Masa1 981 kg
Ładowność619 kg
Zbiornik paliwa80 l
Zużycie paliwa (poza miastem, miasto, średnie)7,3/11,8/8,9
Cena142 900 zł

Kia Sorento 2,5 CRDi EX automat

Dziecinnie proste załączanie przedniego napędu
i reduktora za pomocą gałki. Nie trzeba
szarpać się z dźwignią na środkowym tunelu,
jak w wielu terenówkach

Zalety i wadyNADWOZIE

  • atrakcyjna linia, przyciągająca wzrok
  • dużo przestrzeni z tyłu
  • dużo miękkich wykładzin w środku
  • oddzielnie uruchamiany spryskiwacz reflektorów (nie powoduje nadmiernego zużycia cieczy)
  • otwierana szyba w tylnej klapie
  • kompas i barometr w seryjnym wyposażeniu
  • podgrzewanie przednich wycieraczek (przewody w szybie)
  • wręcz wzorowa obsługa automatycznej klimatyzacji
  • wysokie położenie radia na desce rozdzielczej
  • dwa schowki na okulary w suficie, koło przedniej szyby
  • maska silnika podnosi się na siłownikach
  • prosta regulacja pochylenia przednich zagłówków

Kia Sorento 2,5 CRDi EX automat

Wygląd pokrywy nad silnikiem jest mylący.
Sorento diesel ma cztery cylindry, a nie sześć
w układzie widlastym

- brak kontrolki świateł mijania
- brak regulacji kierownicy na głębokość
- widoczność do tyłu na skos
SILNIK

  • sprawia dynamiczne wrażenie
  • porządnie wyciszony
    - trochę za wysokie spalanie w mieście
    ZACHOWANIE NA DRODZE
  • przewidywalne reakcje na szutrze
  • całkiem zwinne auto na zakrętach
  • bardzo łatwa obsługa układu 4x4
    - poprzeczne nierówności drogi są słabo pochłaniane
    - uwaga z wyprzedzaniem przy dużych prędkościach, bo funkcja kick down może nie zadziałać
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty