Lacetti, chociaż markę ma amerykańską, w gruncie rzeczy jest następcą Daewoo Nubiry. Kia Cerato to rdzennie koreański producent, należący do koncernu Hyundai. Oba pojazdy porównujemy z nadwoziem sedan i napędzane benzynowymi silnikami 1,6 l.
Cechy szczególne
Lacetti i Cerato mają niemal identyczne wymiary zewnętrzne, a ich długość wynosi ok. 4,5 m. Cechą charakterystyczną obu pojazdów jest wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi, co świadczy o tym, że konstruktorzy tych samochodów idą za obecnie panującą tendencją. W obu autach tablica przyrządów jest czytelna i nawet podobnie zaprojektowana - na środku duży prędkościomierz, a obok niego pozostałe wskaźniki. Przełączniki na konsoli środkowej są wygodne w użyciu. Wnętrze Cerato i Lacetti ma porównywalną wielkość i jest dość
przestronne. Przednie fotele zostały dobrze wyprofilowane, chociaż w Lacetti siedziska są nieco za krótkie. Na tylnej kanapie miejsca na nogi jest wystarczająco dużo i w Lacetti, i w Cerato. Istotna różnica dotyczy wielkości bagażnika. W Cerato ma on objętość 538 l, a w Lacetti - 405 l.
Silniki
Chevroleta napędza australijski silnik o pojemności 1,6 l i mocy 109 KM. Jednostka napędowa Cerato ma zbliżoną
pojemność i moc 105 KM. Budowa obu silników jest podobna - 2 wałki rozrządu w głowicy, wykonanej z lekkich stopów. Oba silniki ożywiają się przy wyższych obrotach, przy których osiągany jest maksymalny moment obrotowy. Oszczędniejszym autem okazała się Kia, zużycie paliwa Lacetti wydaje się nieco za wysokie. Chevrolet w mieście spalił blisko 10 l paliwa na 100
km.
Wrażenia z jazdy
Komfort jazdy w obu samochodach jest podobny, zbliżona jest również dynamika, chociaż nieco szybszy okazał się Lacetti. Czasy rozpędzania są wystarczające do sprawnego poruszania się po naszych drogach. Również komfort jazdy jest na zbliżonym poziomie. Zawieszenie w Cerato i Lacetti nie jest zbyt sztywne, co nie ułatwia szybkiej jazdy w
zakrętach, jednak własności jezdne obu aut są dobre. W Cerato zdecydowanie lepiej pracuje dźwignia zmiany biegów. Nieco cichszym autem jest Cerato, chociaż podczas jazdy z prędkością 100 km/h poziom hałasu wynosi 70 dB, co jest górną granicą normy dla pojazdów tej klasy. Układ hamulcowy w obu pojazdach ma
zbliżoną skuteczność, a droga hamowania z prędkości 100 km/h wynosi ok. 41,7 m. To nieco za długo, chociaż na wyniki pomiarów miały wpływ warunki zimowe.
Podsumowanie
Kia Cerato i Chevrolet Lacetti mają wiele wspólnych cech, a wybór pojazdu zależy od indywidualnego gustu nabywcy. Cerato okazał się
autem oszczędniejszym i cichszym, za to Lacetti ma nieco lepszą dynamikę i wyposażenie. Lacetti jest bogatszy o elektrycznie podgrzewane i sterowane lusterka, centralny zamek, radio CD i klimatyzację. Z tych względów Chevrolet kosztuje 54 450 zł, gdy Kia - 50 490 zł. Są to jednak ceny nieuwzględniające rabatów, które dochodzą do kilku tysięcy zł.
Nasza ocena
(+ oznacza przewagę nad konkurentem)
| Kia Cerato | Chevrolet Lacetti |
Przestronność wnętrza | Remis | |
Silnik | + | |
Poziom hałasu | + | |
Hamulce | Remis | |
Dynamika | | + |
Zużycie paliwa | + | |
Nowoczesność konstrukcji | Remis | |
Wyposażenie | | + |
Wybrane dane techniczne:
| Kia Cerato | Chevrolet Lacetti |
Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika | 4/16/benzynowy | 4/16/benzynowy |
Pojemność skokowa (cm3) | 1599 | 1598 |
Moc maksymalna (KM/obr/min) | 105/5800 | 109/5800 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min) | 143/4500 | 150/4000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h(s) | 11,0 | 10,7 |
Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s) | 12,3 | 11,6 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 186 | 187 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)* | 70 | 71 |
Droga hamowania od 100 km/h (m) | 41,7 | 41,6 |
Pojemność bagażnika (dm3 ) | 538 | 405 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ) | 55 | 60 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km) | 5,0/9,1 | 5,7/9,1 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 448 x 174 x 147 | 450 x 173 x 145 |
Rozstaw osi (cm) | 261 | 260 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 3/6 | 3/6 |
Cena wersji sedan (zł) | 50 490 | 54 450 |
* - pomiar wg ADAC
Wyposażenie seryjne:
| Kia Cerato Family | Chevrolet Lacetti Star |
Poduszki powietrzne | 2 | 2 |
Układ ABS | S | S |
Elektryczne sterowanie szyb przednich | S | S |
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka | - | S |
Centralny zamek | - | S |
Wspomaganie układu kierowniczego | S | S |
Radio z CD | - | S |
Klimatyzacja manualna | - | S |
s - wyposażenie seryjne
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?