Instalacje gazowe LPG coraz popularniejsze

Dariusz Piekarczyk
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Ceny benzyny i oleju napędowego już dawno przekroczyły magiczną granicę 5 zł za litr. Nic dziwnego, że większą popularnością znów cieszą się instalacje gazowe. Średnia cena litra gazu wynosi od 2,40 do 2,60 zł. To paliwo jest więc dużo tańsze nie tylko od benzyny PB 95, ale i od oleju napędowego. Warsztaty montujące w samochodach instalacje gazowe nie narzekają na brak klientów.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

- Czy montować gaz? Moim zdaniem tak, ale w autach, które mają przebieg mniejszy niż 300 tys. km. Eksploatacja takiego pojazdu będzie tańsza od benzynowego o jakieś 40 procent. Trzeba jednak zwracać uwagę na sprawy związane z układem zapłonowym. Częściej zużywają się przewody wysokiego napięcia i świece - twierdzi Krzysztof Barczyński, montujący instalacje gazowe w autach w Wieluniu.

**CZYTAJ TAKŻE

LPG w aucie na gwarancjiLPG w FSI?

**

Montaż instalacji gazowej w aucie z silnikiem czterocylindrowym to wydatek od 2 tys. do 2,6 tys. zł. Z silnikiem sześciocylindrowym - 2,8-3,2 tys. zł, zaś ośmiocylindrowym - 3,5-4,5 tys. zł.

Mariusz Kurczak z jednej ze zduńskowolskich firm przyznaje, iż od pewnego czasu wzrosło zainteresowanie kierowców montowaniem instalacji gazowych. Ceny w jego zakładzie zaczynają się do 1 tys. zł i sięgają6 tys. zł.

- Nie ma znaczenia, czy auto ma duży przebieg - twierdzi Mariusz Kurczak. - To oklepana teoria. Nie polecałbym tylko montowania instalacji w niektórych autach, takich jak Ford Focus.Ze względu na konstrukcję silnika, który ma wtrysk bezpośredni.

Zdecydowanie więcej klientów przechodzi na gaz w Uniejowie i okolicach. Tak twierdzi Wiesław Wlazałek. - Ale po 10. każdego miesiąca - przyznaje. - Czyli po wypłacie. U mnie ceny zaczynają się od2,1 tys., a kończą na 4,5 tys. zł. Moim zdaniem, najlepsza jest instalacja za 3,3 tys. zł, na japońskich wtryskiwaczach. Jest wprawdzie jeszcze holenderska za 4,5 tysiąca, ale nie ma sensu jej montować.

Koszt tej za 3,3 tys. zwraca się po przejechaniu 15-20 tys. kilometrów. Ja montuję nawet w toyocie yaris. A jeśli chodzi o przebieg, to eksploatuję auto, które miało 174 tys. km na liczniku, kiedy montowałem instalację gazową. Teraz ma 600 tys. km i żadnej awarii.

Więcej klientów montujących gaz odwiedza łódzki zakład Krzysztofa Zająca, gdzie najprostszą instalację można założyć już za ok. 1,2 tys. zł. Najdroższa, sekwencyjna, kosztuje około 4 tys. zł.

- Klienci najczęściej montują takie za 2,2 tys. zł do silników czterocylindrowych - przyznaje Krzysztof Zając. - Jeśli ktoś dużo jeździ, to taka instalacja zwraca się już nawet po pół roku. Moim zdaniem, montowanie instalacji gazowych w samochodach nowych i drogich, gdzie są silniki najnowszej generacji, spalające około 6 litrów benzyny na 100 kilometrów, nie ma sensu.

A z dużymi przebiegami? - Nie ma reguły. To zależy od stanu silnika - tłumaczy Zając. - Czasem trzyletnie auto jest zajeżdżone, a kilkunastoletnie chodzi jak zegarek.

Diagnostycy samochodowi polecają jednak dużo rozwagi przy podejmowaniu decyzji o przeróbce. - Nie jestem zwolennikiem montowania instalacji gazowych w samochodzie - mówi diagnosta z Sieradza. - Wprawdzie eksploatacja takiego auta jest tania, ale silnik zużywa się szybciej. A i komputer w takim aucie szybko zaczyna ''głupieć''. Podsumowując, odradzam - kwituje specjalista.

Źródło: Dziennik Łódzki

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty