Infiniti Q50 2.2D Sport Tech. Test i dane techniczne [galeria]

Dariusz Wołoszka – INFO-EKSPERT
Infiniti Q50 2.2D Sport TechRynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce. Wraz ze wzrostem popularności takich pojazdów coraz częściej wieloletnią dominację niemieckiego trio: Audi, BMW i Mercedesa próbują osłabiać kolejni konkurenci: Jaguar, Lexus lub Infiniti.Fot. Dariusz Wołoszka – INFO-EKSPERT
Infiniti Q50 2.2D Sport TechRynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce. Wraz ze wzrostem popularności takich pojazdów coraz częściej wieloletnią dominację niemieckiego trio: Audi, BMW i Mercedesa próbują osłabiać kolejni konkurenci: Jaguar, Lexus lub Infiniti.Fot. Dariusz Wołoszka – INFO-EKSPERT
Rynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce. Wraz ze wzrostem popularności takich pojazdów coraz częściej wieloletnią dominację niemieckiego trio: Audi, BMW i Mercedesa próbują osłabiać kolejni konkurenci: Jaguar, Lexus lub Infiniti.
Infiniti Q50 2.2D Sport TechRynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce.
Infiniti Q50 2.2D Sport Tech

Rynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce. Wraz ze wzrostem popularności takich pojazdów coraz częściej wieloletnią dominację niemieckiego trio: Audi, BMW i Mercedesa próbują osłabiać kolejni konkurenci: Jaguar, Lexus lub Infiniti.

Fot. Dariusz Wołoszka – INFO-EKSPERT

Design zewnętrzny japońskiego sedana bazuje na rozwiązaniach stylistycznych zaprezentowanych w konceptach: Emerg-E, Etherea i Essence. Drapieżne reflektory przednie, duży, chromowany wlot powietrza, dynamiczny zderzak przedni i wyraźne przetłoczenia na długiej pokrywie silnika w połączeniu z mocno pochyloną szybą czołową podkreślają sportowy wizerunek marki.19-calowe aluminiowe tarcze kół, podwójne końcówki układu wydechowego czy wyprofilowanie pokrywy bagażnika dodatkowo akcentują atletyczny wizerunek modelu.

Wnętrze Infiniti to uczta dla miłośników nowoczesnych rozwiązań multimedialnych – smartfonów, palmtopów, tabletów i innych elektronicznych gadżetów. W Q50-tce znajdziemy 5-calowy ekran umieszczony na desce rozdzielczej oraz dwa dotykowe (7- i 8-calowy) wyświetlacze na konsoli centralnej. Na najmniejszym 5-calowym ekranie osadzonym pomiędzy dwoma tradycyjnymi zegarami prędkościomierza i obrotomierza prezentowane są m.in. dane z komputera pokładowego, podstawowe wskazówki z nawigacji czy informacje z systemów bezpieczeństwa aktywnego tzw. Tarczy Bezpieczeństwa. Część z tych informacji powielona jest na 8 – calowym wyświetlaczu na którym dodatkowo możemy zobaczyć obraz z kamery cofania i panoramicznej kamery 360° imitującej widok z lotu ptaka, mapę nawigacji oraz dane z fabrycznie zainstalowanych aplikacji np. skrzynki email lub kalendarza. Poniżej na nieco mniejszym ekranie wyświetlane są dane z klimatyzacji, systemu audio oraz aplikacji internetowych, które możemy samodzielnie zainstalować w aucie np. Facebooka lub Twittera.

O tym się mówi: Coco Jambo Warszawa, czyli coś więcej niż klub! [REPORTAŻ]

Infiniti Q50 2.2D Sport TechRynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce.
Infiniti Q50 2.2D Sport Tech

Rynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce. Wraz ze wzrostem popularności takich pojazdów coraz częściej wieloletnią dominację niemieckiego trio: Audi, BMW i Mercedesa próbują osłabiać kolejni konkurenci: Jaguar, Lexus lub Infiniti.

Fot. Dariusz Wołoszka – INFO-EKSPERT

Jak większość pojazdów w tym segmencie również kabina Q50 teoretycznie oferuje miejsce dla 5 osób. W praktyce wyprofilowanie tylnej kanapy oraz tunel wału napędowego sprawiają, że środkowe miejsce z tyłu sprawdza się tylko na krótkich dystansach. Na pozostałych miejscach kierowca i pasażerowie będą podróżowali w bardzo komfortowych warunkach. Tapicerka skórzana, którą pokryte są siedziska jest przyjemna w dotyku, a elektryczna regulacja z funkcją pamięci w którą wyposażone są fotele przednie pozwoli każdemu znaleźć optymalną pozycję. W czterodrzwiowym nadwoziu wygospodarowano bagażnik o kubaturze 500 litrów. Dodatkowo asymetrycznie dzielona i składana tylna kanapa oraz otwór umożliwiający przewożenie długich przedmiotów pozwalają powiększyć możliwości transportowe Q50.

Pod maską Infiniti pracuje silnik wysokoprężny o pojemności 2143 cm³, generujący moc 170 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Ważący 1775 kg pojazd po 8,5 sekundy osiąga 100 km/h i przestaje przyspieszać kiedy prędkościomierz wskaże 230km/h. Diesel współpracuje z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Przełożenia możemy zmieniać za pomocą dźwigni zmiany biegów lub wykorzystując wygodne łopatki przy kierownicy. Automat działa płynnie, ale zdecydowanie za wolno i nie pasuje do modelu o usportowionym wizerunku. Do dyspozycji kierowcy oddano również przełącznik trybu jazdy (standard, sport, jazda po śniegu oraz osobisty) determinujący prace jednostki napędowej, skrzyni biegów oraz siłę wspomagania kierownicy. W codziennej eksploatacji po pokonaniu każdych 100 km z 74-litrowego baku Infiniti ubywa średnio 6,5 litra oleju napędowego.

Ciekawostką w Q50 jest elektroniczny układ kierowniczy „steer by wire” Innowacyjność tego rozwiązania polega na wyeliminowaniu mechanicznego połączenia pomiędzy kierownicą i przednimi kołami. Informacje na temat położenia kierownicy przesyłane są drogą elektroniczną do siłownika sterującego kołami. Zaletą tego rozwiązania jest szybsza reakcja na ruch kierownicy oraz wyeliminowanie nieprzyjemnych wibracji, które w tradycyjnych rozwiązaniach przenoszone są z kół na kierownice. Z systemem bezpośredniego kierowania adaptacyjnego współdziała aktywny asystent toru jazdy. Układ ten za pomocą kamery śledzi pasy na jezdni i w razie konieczności samoczynnie koryguje tor jazdy

Infiniti Q50 2.2D Sport Tech19-calowe tarcze kół w połączeniu z niskoprofilowymi oponami i twardo zestrojonym zawieszeniem sprawiają, że Infiniti prowadzi
Infiniti Q50 2.2D Sport Tech

19-calowe tarcze kół w połączeniu z niskoprofilowymi oponami i twardo zestrojonym zawieszeniem sprawiają, że Infiniti prowadzi się pewnie, przewidywalnie i precyzyjnie. Oczywiście nie zapomniano o komforcie. Charakterystyka zawieszenia jest kompromisem pomiędzy optymalnymi właściwościami jezdnymi i poprawnym tłumieniu nierówności.

Fot. Dariusz Wołoszka – INFO-EKSPERT

O bezpieczeństwo podróżnych oprócz 6 poduszek powietrznych i standardowych systemów bezpieczeństwa takich jak ABS, EBD, TCS, VDC czy BA dba również Tarcza Bezpieczeństwa. To pakiet systemów z zakresu bezpieczeństwa aktywnego w skład którego wchodzą: inteligentny tempomat, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, system ostrzegania o pojeździe znajdującym się w martwym polu, system prewencyjnego hamowania awaryjnego, system ostrzegania o ryzyku kolizji z przodu, system wspomagający kontrolę dystansu oraz system zapobiegania kolizjom z tyłu. 19-calowe tarcze kół w połączeniu z niskoprofilowymi oponami i twardo zestrojonym zawieszeniem sprawiają, że Infiniti prowadzi się pewnie, przewidywalnie i precyzyjnie. Oczywiście nie zapomniano o komforcie. Charakterystyka zawieszenia jest kompromisem pomiędzy optymalnymi właściwościami jezdnymi i poprawnym tłumieniu nierówności.

Ceny Q50 zaczynają się od 151 500 zł, co w połączeniu z innymi atutami tego modelu czyni z niego ciekawą alternatywę dla europejskiej konkurencji.

Wybrane dane techniczne Infiniti Q50 2.2D Sport Tech i konkurentów:

Marka/modelInfiniti Q50Jaguar XEAudi A4
WersjaSport Tech Aut.R-Sport Aut.Sport S tronic
Cena (zł)225 700183 300178 300
SilnikDieselDieselDiesel
Pojemność (cm3)214319991968
Moc (KM)170163190
Moment obrotowy (Nm)400380400
Przyspieszenie
0-100 km/h (s)
8,58,27,7
Prędkość maksymalna (km/h)230227237
Średnie spalanie (l/100 km)4,64,14,1
Skrzynia biegówAutomatyczna
7-biegowa
Automatyczna
8-biegowa
Automatyczna
7-biegowa
Pojemność bagażnika (l)500455350
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty