Infiniti. Nowy silnik V6

(mm/ip)
Trzylitrowa jednostka napędowa V6 twin-turbo jest zupełnie nową konstrukcją z nowej rodziny napędów VR.  Dostępna będzie w dwóch wariantach mocy / Fot. Infiniti
Trzylitrowa jednostka napędowa V6 twin-turbo jest zupełnie nową konstrukcją z nowej rodziny napędów VR. Dostępna będzie w dwóch wariantach mocy / Fot. Infiniti
Trzylitrowa jednostka napędowa V6 twin-turbo jest zupełnie nową konstrukcją z nowej rodziny napędów VR. Dostępna będzie w dwóch wariantach mocy.
Trzylitrowa jednostka napędowa V6 twin-turbo jest zupełnie nową konstrukcją z nowej rodziny napędów VR.  Dostępna będzie w dwóch wariantach mocy / Fot.
Trzylitrowa jednostka napędowa V6 twin-turbo jest zupełnie nową konstrukcją z nowej rodziny napędów VR. Dostępna będzie w dwóch wariantach mocy / Fot. Infiniti

Obniżona masa silnika i zredukowany rozmiar to w znacznej mierze efekt zastosowania lżejszego i bardziej zwartego bloku cylindrów. Dało to wyższą wydajność mechaniczną, zaś cały szereg nowych rozwiązań i innowacji zapewniły silnikowi o wiele lepsze parametry.

Począwszy od 2016 roku, w ten nowy silnik 3.0 V6 twin-turbo wyposażane będą wybrane modele Infiniti. Potężniejszy wariant tego silnika rozwija 298 kW (405 KM) mocy przy 6400 obr./min. oraz 475 Nm w zakresie 1600-5200 obr./min. Słabszy – odpowiednio 224 kW (304 KM) przy 6400 obr./min i 400 Nm w zakresie 1600-5200 obr./min. Obie wersje opierają się na tych samych rozwiązaniach konstrukcyjnych i technologiach.

Wariant trzystukonny jest wyposażony w pojedynczą pompę wody, natomiast czterystukonny w dwie, co sprzyja optymalizacji bilansu termicznego przy pracy pod większym obciążeniem. Ponadto zastosowanie w czterystukonnej wersji optycznego czujnika prędkości turbosprężarki pozwala na większą prędkość wirowania turbiny, co wpływa na podniesienie mocy o 30%.

Zobacz także: Najładniejsze bramki wielkiego Zizou w barwach Realu

Trzylitrowa jednostka napędowa V6 twin-turbo jest zupełnie nową konstrukcją z nowej rodziny napędów VR.  Dostępna będzie w dwóch wariantach mocy / Fot.
Trzylitrowa jednostka napędowa V6 twin-turbo jest zupełnie nową konstrukcją z nowej rodziny napędów VR. Dostępna będzie w dwóch wariantach mocy / Fot. Infiniti

Nowy system twin-turbo, który pozwala na tyleż natychmiastowe, co płynne reakcje na przyspieszanie, znacząco wpłynął na poprawę charakterystyki rozwijania mocy oraz przyczynił się do wydajnego wykorzystywania paliwa. Zoptymalizowana geometria łopatek turbiny przyczyniła się do osiągania wyższej mocy, zaś wyższa prędkość obrotowa turbiny oznacza szybsze reakcje ze strony systemu twin-turbo.

Jednym z najważniejszych rozwiązań zastosowanych w silniku 3.0 V6 twin-turbo jest nowy zintegrowany kolektor wydechowy wbudowany w głowice cylindrów. Dzięki temu możliwe było zabudowanie katalizatora spalin bliżej kanałów wydechowych, a więc skrócenie dróg przelotu spalin, co sprawia, że katalizator nagrzewa się dwukrotnie szybciej niż w poprzednim silniku V6 i oczyszcza gazy spalinowe natychmiast, już nawet od rozruchu na zimno. Przesunięcie katalizatora spalin bliżej ujść wydechowych cylindrów wpłynęło także na obniżenie masy i większą niż kiedykolwiek zwartość konstrukcji silnika. Nowy silnik 3.0 V6 twin-turbo waży 194,8 kg, o 14,1 kg mniej od silnika, który zastępuje. Nowy zespół turbodoładowania z całym systemem chłodzenia to kolejne 25,8 kg. Łącznie więc cała jednostka napędowa waży 220,6 kg.

Nowy silnik V6 będzie produkowany w fabryce jednostek napędowych w Iwaki, (prefektura Fukushima), w Japonii od 2016 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty