Dzięki uzupełnieniu oferty o napęd hybrydowy plug-in, ten najlepiej sprzedający się SUV Hyundaia oferuje teraz najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w swojej klasie.
Napęd hybrydowy plug-in to nowy kamień milowy w gamie modelu Tucson. Dzięki hybrydzie 48V, klasycznej hybrydzie i hybrydzie plug-in, nowy Tucson oferuje najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w swoim segmencie. Dowodzi to zaangażowania Hyundai w elektromobilność.
Andreas-Christoph HofmannWiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe
THyundai Tucson Plug-in Hybrid. Zupełnie nowy napęd hybrydowy Plug-in o łącznej mocy 265 KM
System oparty jest na silniku 1.6 T-GDi Smartstream połączonym z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW i maksymalnym momencie obrotowym 304 Nm. Łącznie silnik benzynowy i silnik elektryczny zapewniają maksymalną moc 265 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Za dostarczanie prądu odpowiada akumulator litowo-polimerowym o pojemności 13,8 kWh.
System współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) sterowaną za pomocą przycisków i napędem na cztery koła, który jest standardem.
Wersja Plug-in Hybrid jest również wyposażona w system Active Air Flap, który steruje otwarciem wlotów powietrza w zależności od temperatury płynu chłodzącego, prędkości pojazdu oraz innych czynników. Celem systemu jest zminimalizowanie oporu powietrza i redukcja zużycia paliwa.
Kierowcy mogą również wymusić tryb czysto elektryczny, za pomocą przycisku i korzystając z całkowicie elektrycznego napędu przez ponad 50 km (w cyklu WLTP – wewnętrzne szacunki).
Wyposażony w ładowarkę pokładową 7,2 kW, Tucson Plug-in Hybrid może być ładowany na stacjach ładowania lub przy użyciu domowej ładowarki.
Dzięki sprytnemu umieszczeniu akumulatora, Tucson Plug-in Hybrid oferuje dużą przestrzeń w komfortowym wnętrzu. Pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się 955 mm miejsca na nogi. Natomiast przestrzeń bagażowa została zwiększona w porównaniu z poprzednim Tucsonem, oferując łącznie 558 litrów (+9%), przy złożonych siedzeniach aż 1737 litrów (+15%).
THyundai Tucson Plug-in Hybrid. Gotowy na różnorodne drogi
Jak przystało na prawdziwego SUV-a, napęd na cztery koła (4WD) jest standardowym wyposażeniem wersji Plug-in Hybrid. Tucson Nowej Generacji jest wyposażony w technologię napędu na cztery koła Hyundai HTRAC i selektor trybu terenowego zapewniający bezpieczną jazdę w trudnym terenie. HTRAC rozdziela moc napędową na przednie i tylne koła w zależności od warunków drogowych i stanu nawierzchni. Selektor trybu terenowego dopasowuje moc, moment obrotowy i siłę hamowania w zależności od warunków drogowych wybranych przez kierowcę.
Opcjonalne elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS) wykorzystuje technologię adaptacyjnego tłumienia, aby zapewnić odpowiednie właściwości jezdne w zależności od sytuacji i preferencji kierowcy. ECS stale, automatycznie kontroluje amortyzatory, aby zmaksymalizować komfort jazdy i osiągi. Kierowcy mogą również dostosować charakterystykę działania ECS i układu kierowniczego, wybierając tryb Eco lub Sport.
Hyundai Tucson Plug-in Hybrid. Bezpieczeństwo
Asystent zdalnego parkowania (RSPA) pomaga kierowcom podczas parkowania i wyjeżdżania, automatycznie przesuwając pojazd do przodu i do tyłu, nawet jeśli kierowca znajduje się poza samochodem. Asystent jazdy autostradowej (HDA) reguluje prędkość samochodu i utrzymuje jego odległość od innych pojazdów z przodu, a także trzyma się na wybranym pasie ruchu i dopasowuje prędkość do zakrętów. Asystent zapobiegania kolizjom podczas parkowania (PCA-R), dostępny wyłącznie w wersji Plug-in Hybrid, pomaga zapobiegać kolizjom z przeszkodami z tyłu podczas cofania przy niskich prędkościach. System emituje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia oraz aktywuje hamulce, gdy zajdzie potrzeba.
Hyundai Tucson Plug-in Hybrid będzie dostępny w Europie od wiosny 2021 roku.
Zobacz także: Testujemy Fiata 124 Spider
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?