Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid. Jaki zasięg?

Mariusz Michalak
THyundai Tucson Plug-in Hybrid System oparty jest na silniku 1.6 T-GDi Smartstream połączonym z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW i maksymalnym momencie obrotowym 304 Nm. Łącznie silnik benzynowy i silnik elektryczny zapewniają maksymalną moc 265 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Za dostarczanie prądu odpowiada akumulator litowo-polimerowym o pojemności 13,8 kWh.Fot. Hyundai
THyundai Tucson Plug-in Hybrid System oparty jest na silniku 1.6 T-GDi Smartstream połączonym z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW i maksymalnym momencie obrotowym 304 Nm. Łącznie silnik benzynowy i silnik elektryczny zapewniają maksymalną moc 265 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Za dostarczanie prądu odpowiada akumulator litowo-polimerowym o pojemności 13,8 kWh.Fot. Hyundai
Hyundai ujawnił nowe informacje dotyczące Tucsona Plug-in Hybrid nowej generacji, który zadebiutuje w salonach wiosną 2021 roku. Znamy szczegóły dotyczące napędu.

Dzięki uzupełnieniu oferty o napęd hybrydowy plug-in, ten najlepiej sprzedający się SUV Hyundaia oferuje teraz najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w swojej klasie.

Napęd hybrydowy plug-in to nowy kamień milowy w gamie modelu Tucson. Dzięki hybrydzie 48V, klasycznej hybrydzie i hybrydzie plug-in, nowy Tucson oferuje najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w swoim segmencie. Dowodzi to zaangażowania Hyundai w elektromobilność.

Andreas-Christoph HofmannWiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe

THyundai Tucson Plug-in Hybrid. Zupełnie nowy napęd hybrydowy Plug-in o łącznej mocy 265 KM

System oparty jest na silniku 1.6 T-GDi Smartstream połączonym z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW i maksymalnym momencie obrotowym 304 Nm. Łącznie silnik benzynowy i silnik elektryczny zapewniają maksymalną moc 265 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Za dostarczanie prądu odpowiada akumulator litowo-polimerowym o pojemności 13,8 kWh.

System współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) sterowaną za pomocą przycisków i napędem na cztery koła, który jest standardem.

Wersja Plug-in Hybrid jest również wyposażona w system Active Air Flap, który steruje otwarciem wlotów powietrza w zależności od temperatury płynu chłodzącego, prędkości pojazdu oraz innych czynników. Celem systemu jest zminimalizowanie oporu powietrza i redukcja zużycia paliwa.

Kierowcy mogą również wymusić tryb czysto elektryczny, za pomocą przycisku i korzystając z całkowicie elektrycznego napędu przez ponad 50 km (w cyklu WLTP – wewnętrzne szacunki).

THyundai Tucson Plug-in Hybrid System oparty jest na silniku 1.6 T-GDi Smartstream połączonym z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW i maksymalnym momencie
THyundai Tucson Plug-in Hybrid

System oparty jest na silniku 1.6 T-GDi Smartstream połączonym z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW i maksymalnym momencie obrotowym 304 Nm. Łącznie silnik benzynowy i silnik elektryczny zapewniają maksymalną moc 265 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Za dostarczanie prądu odpowiada akumulator litowo-polimerowym o pojemności 13,8 kWh.

Fot. Hyundai

Wyposażony w ładowarkę pokładową 7,2 kW, Tucson Plug-in Hybrid może być ładowany na stacjach ładowania lub przy użyciu domowej ładowarki.

Dzięki sprytnemu umieszczeniu akumulatora, Tucson Plug-in Hybrid oferuje dużą przestrzeń w komfortowym wnętrzu. Pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się 955 mm miejsca na nogi. Natomiast przestrzeń bagażowa została zwiększona w porównaniu z poprzednim Tucsonem, oferując łącznie 558 litrów (+9%), przy złożonych siedzeniach aż 1737 litrów (+15%).

THyundai Tucson Plug-in Hybrid. Gotowy na różnorodne drogi

Jak przystało na prawdziwego SUV-a, napęd na cztery koła (4WD) jest standardowym wyposażeniem wersji Plug-in Hybrid. Tucson Nowej Generacji jest wyposażony w technologię napędu na cztery koła Hyundai HTRAC i selektor trybu terenowego zapewniający bezpieczną jazdę w trudnym terenie. HTRAC rozdziela moc napędową na przednie i tylne koła w zależności od warunków drogowych i stanu nawierzchni. Selektor trybu terenowego dopasowuje moc, moment obrotowy i siłę hamowania w zależności od warunków drogowych wybranych przez kierowcę.

Opcjonalne elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS) wykorzystuje technologię adaptacyjnego tłumienia, aby zapewnić odpowiednie właściwości jezdne w zależności od sytuacji i preferencji kierowcy. ECS stale, automatycznie kontroluje amortyzatory, aby zmaksymalizować komfort jazdy i osiągi. Kierowcy mogą również dostosować charakterystykę działania ECS i układu kierowniczego, wybierając tryb Eco lub Sport.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid. Bezpieczeństwo

Asystent zdalnego parkowania (RSPA) pomaga kierowcom podczas parkowania i wyjeżdżania, automatycznie przesuwając pojazd do przodu i do tyłu, nawet jeśli kierowca znajduje się poza samochodem. Asystent jazdy autostradowej (HDA) reguluje prędkość samochodu i utrzymuje jego odległość od innych pojazdów z przodu, a także trzyma się na wybranym pasie ruchu i dopasowuje prędkość do zakrętów. Asystent zapobiegania kolizjom podczas parkowania (PCA-R), dostępny wyłącznie w wersji Plug-in Hybrid, pomaga zapobiegać kolizjom z przeszkodami z tyłu podczas cofania przy niskich prędkościach. System emituje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia oraz aktywuje hamulce, gdy zajdzie potrzeba.
Hyundai Tucson Plug-in Hybrid będzie dostępny w Europie od wiosny 2021 roku.

Zobacz także: Testujemy Fiata 124 Spider

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty