Hyundai Ioniq Hybrid. W Polsce od 99 900 zł

(mm/ip)
Hyundai IONIQPierwszy w salonach Hyundai pojawił się IONIQ w wersji hybrydowej Model IONIQ Hybrid napędza nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM (77 kW) oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM (32 kW) zasilany akumulatorami litowo-jonowo-polimerowe. Łączna moc obu silników to aż 141KM (104kW). Fot. Hyundai
Hyundai IONIQPierwszy w salonach Hyundai pojawił się IONIQ w wersji hybrydowej Model IONIQ Hybrid napędza nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM (77 kW) oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM (32 kW) zasilany akumulatorami litowo-jonowo-polimerowe. Łączna moc obu silników to aż 141KM (104kW). Fot. Hyundai
W salonach marki Hyundai dostępny jest już model Ioniq - samochód kompaktowy z alternatywnym napędem. To pierwszy na świecie model, który będzie oferowany z trzema różnymi napędami do wyboru: całkowicie elektrycznym, jako hybryda z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV) oraz jako hybryda spalinowo-elektryczna.

Pierwszy w salonach Hyundai pojawił się Ioniq w wersji hybrydowej Model IONIQ Hybrid napędza nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM (77 kW) oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM (32 kW) zasilany akumulatorami litowo-jonowo-polimerowe. Łączna moc obu silników to aż 141KM (104kW).

Na szczególne podkreślenie zasługują akumulatory litowo-jonowo-polimerowe, których gwarancja obejmuje okres 8 lat lub dystans 200 000 km. Co najważniejsze charakteryzują się one brakiem efektu pamięci (co oznacza, że przez cały czas jest ich pełna, początkowa pojemność). Akumulatory tego typu charakteryzuje największa gęstość energii zmagazynowanej, tzn. że z pośród tej samej wielkości akumulatorów dostępnych na rynku, akumulatory litowo-jonowo-polimerowe magazynują największą ilość energii do wykorzystania przez silnik elektryczny. Akumulatory są umiejscowione pod tylna kanapą pasażera, dzięki czemu środek ciężkości pojazdu jest położony nisko, centralnie, co poprawia właściwości jezdne pojazdu. Pozwala to również optymalnie wykorzystać całą pojemność bagażnika wynoszącą 550 litrów. Ioniq Hybrid jest wyposażony standardowo w dwusprzęgłową skrzynię biegów 6DCT. Dostępne są 3 tryby pracy: Sport, Comfort i Eco.

Samochód dostępny jest w trzech specyfikacjach, które mogą być dodatkowo uzupełnione o specjalne pakiety dodatkowych elementów wyposażenia. Na liście zaawansowanych rozwiązań technicznych, które są dostępne już w wersji podstawowej, znalazły się rozbudowane, bierne i czynne systemy bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Systemy elektroniczne, takie jak autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) oraz system wykrywania martwego pola (BSD) z ostrzeganiem przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA) pomagają uniknąć kolizji na drodze.

Dodatkowo komfort jazdy poprawiają dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z jonizatorem, tylna kamera, aktywny tempomat, czujnik deszczu, będące także w podstawowej wersji wyposażenia. Na uwagę zasługuje możliwość wyposażenia Ioniqa w nawigację z 8” dotykowym ekranem, cyfrowym radiem DAB i 10-letnim programem aktualizacji MapCare.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty