Honda CR-V. Japoński SUV w nowej odsłonie

Mariusz Michalak
Honda CR-VNową Hondę CR-V napędza benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, który zadebiutował w najnowszej generacji modelu Civic. Silnik VTEC TURBO generuje 173 KM (127 kW) mocy przy 5600 obr./min w połączeniu z sześciostopniową przekładnią manualną (6MT) lub 193 KM (142 kW) przy 5600 obr./min w wersjach ze skrzynią CVT. Maksymalne wartości momentu obrotowego to 220 Nm (w zakresie od 1900 do 5000 obr./min dla wersji ze skrzynią 6MT) oraz 243 Nm (w zakresie od 2000 do 5000 obr./min dla wersji ze skrzynią CVT).Fot. Honda
Honda CR-VNową Hondę CR-V napędza benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, który zadebiutował w najnowszej generacji modelu Civic. Silnik VTEC TURBO generuje 173 KM (127 kW) mocy przy 5600 obr./min w połączeniu z sześciostopniową przekładnią manualną (6MT) lub 193 KM (142 kW) przy 5600 obr./min w wersjach ze skrzynią CVT. Maksymalne wartości momentu obrotowego to 220 Nm (w zakresie od 1900 do 5000 obr./min dla wersji ze skrzynią 6MT) oraz 243 Nm (w zakresie od 2000 do 5000 obr./min dla wersji ze skrzynią CVT).Fot. Honda
Pięciodrzwiowy SUV w nowej odsłonie po liftingu dostępny w wersji 5- lub 7-miejscowej. Jednostka napędowa to benzynowy silnik VTEC TURBO o pojemności 1,5 l. Do wyboru są dwie skrzynie biegów oraz napęd na przednią oś lub na wszystkie koła.

Nowa Honda CR-V wyróżnia się masywniejszymi nadkolami, ostrzejszymi liniami maski i tylnych partii nadwozia oraz typową dla nowej generacji modeli tej marki stylizacją pasa przedniego z charakterystycznym kształtem reflektorów. Pojazd zyskał bardziej atletyczny wygląd dzięki masywniejszym felgom i oponom oraz krótszemu przedniemu zwisowi i podwójnym końcówkom układu wydechowego.

Zależnie od wybranej wersji wyposażenia, oferta felg aluminiowych obejmuje obręcze 17, 18 oraz 19-calowe, a najbogatsze odmiany modelu dostępne są standardowo z panoramicznym oknem dachowym. Przewidziano osiem wersji kolorystycznych.

Nieco większe gabaryty zewnętrzne CR-V, dłuższy rozstaw osi oraz szersza sylwetka umożliwiły wygospodarowanie bardziej przestronnej kabiny. Wnętrze po raz pierwszy – w wersji z silnikiem benzynowym i napędem na obie osie – dostępne będzie w wersji siedmioosobowej.

W porównaniu z poprzednią wersją Hondy CR-V, uproszczono rozmieszczenie systemu ekranów. Obecnie użytkownik ma do dyspozycji tylko jeden centralny ekran dotykowy oraz dodatkowy, siedmiocalowy wyświetlacz interfejsu kierowcy DII (Driver Information Interface), który kierujący może obserwować przez koło kierownicy. Ponadto, uproszczono również rozmieszczenie przełączników i przycisków, m.in. ograniczając ich ilość na panelu sterowania klimatyzacją, pod głównym ekranem dotykowym. Dzięki zastosowaniu węższych o 10 mm – w porównaniu z poprzednią generacją modelu – słupków A, możliwe było uzyskanie wiodącej w tej klasie widoczności do przodu.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

Nową Hondę CR-V napędza benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, który zadebiutował w najnowszej generacji modelu Civic. Silnik VTEC TURBO generuje 173 KM (127 kW) mocy przy 5600 obr./min w połączeniu z sześciostopniową przekładnią manualną (6MT) lub 193 KM (142 kW) przy 5600 obr./min w wersjach ze skrzynią CVT. Maksymalne wartości momentu obrotowego to 220 Nm (w zakresie od 1900 do 5000 obr./min dla wersji ze skrzynią 6MT) oraz 243 Nm (w zakresie od 2000 do 5000 obr./min dla wersji ze skrzynią CVT).

Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje 9,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 211 km/h. Opcjonalna, automatyczna skrzynia CVT została zmodernizowana pod kątem integracji z nowymi silnikami VTEC TURBO. Wyposażono ją w przekładnię hydrokinetyczną Turbine Twin-Damper, która zwiększa kulturę pracy oraz płynność i łatwość zmiany przełożeń podczas przyspieszania.

Pierwszy raz został wprowadzony do modelu system stabilizacji toru jazdy Agile Handling Assist (AHA). Nastawy elektronicznego systemu stabilizacji zostały przygotowane z myślą o rynku europejskim i odpowiadają wymaganiom typowym dla tutejszych warunków drogowych i stylu jazdy europejskich kierowców. Do dyspozycji jest pakiet systemów obejmujący m.in. system ograniczający skutki kolizji. Monitoruje on odległość od pojazdu poprzedzającego i ostrzega kierowcę o zagrożeniu kolizją, a także pomaga wyhamować Hondę CR-V, gdy kolizji nie da się już uniknąć. Standardem w nowej Hondzie CR-V jest również system kontroli stabilności jazdy (VSA) z kontrolą trakcji, który pomaga kierowcy w utrzymaniu kontroli nad samochodem w zakrętach, w czasie przyspieszania i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów.

Produkcja auta już wystartowała, a dostawy przewidziano na październik.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty