Honda CR-V Hybrid. Jakie ma systemy bezpieczeństwa i wspierania kierowcy?

Material partnera zewnętrznego
Honda CR-V HybridKażda Honda CR-V wyjeżdżająca z salonu ma na pokładzie układ stabilizacji toru jazdy Vehicle Stability Assist (VSA®) posiadający funkcję kontroli trakcji. System ten zapewnia kierowcy większe możliwości kontrolowania zachowania pojazdu podczas przyspieszania, hamowania oraz pokonywania zakrętów. Innym ważnym rozwiązaniem jest zmodernizowany system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (DWS).Fot. Honda
Honda CR-V HybridKażda Honda CR-V wyjeżdżająca z salonu ma na pokładzie układ stabilizacji toru jazdy Vehicle Stability Assist (VSA®) posiadający funkcję kontroli trakcji. System ten zapewnia kierowcy większe możliwości kontrolowania zachowania pojazdu podczas przyspieszania, hamowania oraz pokonywania zakrętów. Innym ważnym rozwiązaniem jest zmodernizowany system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (DWS).Fot. Honda
Systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy w ostatnich latach stają się coraz bardziej powszechne. Producenci aut stale proponują nowe rozwiązania, zmniejszające ryzyko wypadku lub kolizji. Jedną z wiodących firm, wprowadzających nowoczesne systemy jest Honda.

Nowa Honda CR-V Hybrid jest innowacyjna nie tylko pod względem napędu. Ten SUV nie byłby liderem swojego segmentu, gdyby nie technologie, które znajdują się na jego pokładzie. Technologie te służą bezpieczeństwu, będącym absolutnym priorytetem dla konstruktorów tego wyjątkowego auta. Co zatem można znaleźć na jego pokładzie?

Honda CR-V HybridKażda Honda CR-V wyjeżdżająca z salonu ma na pokładzie układ stabilizacji toru jazdy Vehicle Stability Assist (VSA®) posiadający funkcję
Honda CR-V Hybrid

Każda Honda CR-V wyjeżdżająca z salonu ma na pokładzie układ stabilizacji toru jazdy Vehicle Stability Assist (VSA®) posiadający funkcję kontroli trakcji. System ten zapewnia kierowcy większe możliwości kontrolowania zachowania pojazdu podczas przyspieszania, hamowania oraz pokonywania zakrętów. Innym ważnym rozwiązaniem jest zmodernizowany system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (DWS).

Fot. Honda

Bazą doskonałej ochrony, jaką zapewnia ten model, jest nadzwyczaj wytrzymała i sztywna platforma, stworzona w myśl koncepcji All direction Collision Safety, zgodnie z którą konstrukcja samochodu ma zapewniać najwyższy poziom bezpieczeństwa, niezależnie od kierunku, z którego następuje uderzenie. Uzupełnieniem tego, w nowej generacji Hondy CR-V jest rozbudowany system Honda Sensing™, obejmujący liczne systemy poprawiające bezpieczeństwo czynne oraz asystujące kierowcy. Co szczególnie ważne, systemy te są dostępne we wszystkich wersjach wyposażeniowych modelu CR-V. W tym segmencie, system Honda Sensing™ to jeden z najbardziej kompleksowych systemów podnoszących poziom bezpieczeństwa. Wykorzystuje on informacje z radaru, kamery i wielu innych czujników, by wspierać i ostrzegać kierowcę o potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach. Standardem we wszystkich wersjach modelu CR-V w Europie, jest również system eCall umożliwiający połączenia alarmowe.

Aby ograniczyć ryzyko oraz skutki ewentualnej kolizji, na pokładzie CR-V znalazł się odpowiedni system monitorujący odległość od pojazdu poprzedzającego i ostrzegający kierowcę o zagrożeniu zderzeniem, a także pomagający wyhamować Hondę CR-V w sytuacji, gdy kolizji nie da się już uniknąć. Układ emituje akustyczny sygnał ostrzegawczy oraz, w razie konieczności, automatycznie uruchamia układ hamulcowy pojazdu. Wspomniany układ jest zintegrowany i ściśle współpracuje z systemem ostrzegającym o ryzyku kolizji (FCW), który monitoruje drogę przed samochodem i ostrzega kierującego w sytuacjach grożących potencjalną kolizją. Sygnały akustyczne i wyświetlane komunikaty nakazują kierowcy podjęcie działań mających na celu uniknięcie zderzenia.

Honda CR-V HybridKażda Honda CR-V wyjeżdżająca z salonu ma na pokładzie układ stabilizacji toru jazdy Vehicle Stability Assist (VSA®) posiadający funkcję
Honda CR-V Hybrid

Każda Honda CR-V wyjeżdżająca z salonu ma na pokładzie układ stabilizacji toru jazdy Vehicle Stability Assist (VSA®) posiadający funkcję kontroli trakcji. System ten zapewnia kierowcy większe możliwości kontrolowania zachowania pojazdu podczas przyspieszania, hamowania oraz pokonywania zakrętów. Innym ważnym rozwiązaniem jest zmodernizowany system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (DWS).

Fot. Honda

Kolejnym systemem wspomagającym kierowcę Hondy CR-V jest układ ostrzegający przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu (LDW). Wykrywa on niesygnalizowaną kierunkowskazem zmianę pasa ruchu i wysyła kierowcy odpowiednie sygnały ostrzegawcze, nakazujące mu podjęcie czynności korygujących tor jazdy. Oprócz tego, ryzyko wypadku zmniejsza system chroniący przed zmianą toru jazdy (RDM), który to wykorzystuje dane z przedniej kamery do oceny, czy samochód nie zbacza z prawidłowego toru jazdy. Przy pomocy elektrycznego wspomagania kierownicy umie delikatnie korygować tor jazdy pojazdu. W niektórych sytuacjach może także uruchomić hamulce. Układ wyłącza się w chwili, gdy uznaje, że kierujący odzyskał kontrolę nad samochodem. Prawidłowy tor jazdy kontrolowany jest też przez układ LKAS. System ten ułatwia utrzymanie samochodu na środku pasa ruchu. Korzystając z kamery, która śledzi znaki poziome na jezdni, system dokonuje drobnych korekt kierunku jazdy, aby utrzymać pojazd na pasie ruchu wytyczonym przez białe linie.

Zadana prędkość jest automatycznie utrzymywana przez tempomat adaptacyjny (ACC), który umożliwia zaprogramowanie prędkości z zachowaniem wymaganej odległości od pojazdu poprzedzającego. Dzięki temu dobrze sprawdza się w zmiennych warunkach natężenia ruchu. Jego rozwinięciem jest Inteligentny tempomat adaptacyjny (i-ACC). To pionierskie rozwiązanie zaprezentowano po raz pierwszy w modelu Honda CR-V 2015. Układ ten przewiduje i automatycznie reaguje na zajechanie drogi przez inny pojazd na drogach o wielu pasach ruchu. Urządzenie korzysta z kamery oraz czujnika radarowego w celu ustalenia położenia innych pojazdów na drodze. System następnie wykorzystuje specjalny algorytm, aby przewidzieć prawdopodobieństwo zmiany pasa ruchu przez inne pojazdy, które może skutkować zajechaniem drogi. Daje to Hondzie CR-V czas na automatyczną korektę prędkości, zanim nastąpi zajechanie drogi przez innych uczestników ruchu. Ci, którzy mają wątpliwości co do obowiązującego w danym momencie ograniczenia prędkości, ucieszą się z systemu rozpoznawania znaków drogowych (TSR) wykrywającego i automatycznie odczytującego znaki drogowe związane z ograniczeniami prędkości i zakazami wyprzedzania, a także dodatkowo pokazującego je na wyświetlaczu interfejsu kierowcy (DII).

Honda CR-V HybridKażda Honda CR-V wyjeżdżająca z salonu ma na pokładzie układ stabilizacji toru jazdy Vehicle Stability Assist (VSA®) posiadający funkcję
Honda CR-V Hybrid

Każda Honda CR-V wyjeżdżająca z salonu ma na pokładzie układ stabilizacji toru jazdy Vehicle Stability Assist (VSA®) posiadający funkcję kontroli trakcji. System ten zapewnia kierowcy większe możliwości kontrolowania zachowania pojazdu podczas przyspieszania, hamowania oraz pokonywania zakrętów. Innym ważnym rozwiązaniem jest zmodernizowany system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (DWS).

Fot. Honda

 To jednak nie wszystko. Honda CR-V potrafi samodzielnie dostosować prędkość jazdy do obowiązujących ograniczeń dzięki Inteligentnemu ogranicznikowi prędkości. System ten korzysta z ograniczenia prędkości ustawionego przez kierowcę i porównuje nastawy z informacjami pozyskanymi przez system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), aby automatycznie dostosować prędkość jazdy do limitu prędkości, jaki obowiązuje na danym odcinku drogi. Martwe pole w lusterkach jest monitorowane przez układ Blind Spot Information, który wykorzystuje czujniki radarowe rejestrujące pojawienie się innego pojazdu w miejscu niewidocznym dla kierowcy. Sygnał ostrzegawczy ma postać migającego symbolu w lusterku bocznym. Manewrowanie na parkingu będzie łatwiejsze i bezpieczniejsze dzięki systemowi ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania. Układ wykorzystuje tylne czujniki radarowe do wykrywania nadjeżdżających pojazdów podczas cofania. Jego uzupełnieniem jest wielofunkcyjna kamera cofania zapewniająca kierowcy doskonałą widoczność i pełne bezpieczeństwo podczas cofania - standardowy kąt widoczności wynoszący 130 stopni, szeroki kąt wynoszący 180 stopni oraz obraz za samochodem widziany z góry.

Każda Honda CR-V wyjeżdżająca z salonu ma na pokładzie układ stabilizacji toru jazdy Vehicle Stability Assist (VSA®) posiadający funkcję kontroli trakcji. System ten zapewnia kierowcy większe możliwości kontrolowania zachowania pojazdu podczas przyspieszania, hamowania oraz pokonywania zakrętów. Innym ważnym rozwiązaniem jest zmodernizowany system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (DWS).

Oprócz tego, o stabilną jazdę dba Agile Handling Assist (AHA). W modelu CR-V pojawia się on po raz pierwszy. Nastawy owego systemu przygotowano z myślą o rynku europejskim i odpowiadają wymaganiom typowym dla tutejszych warunków drogowych i stylu jazdy europejskich kierowców. Zapewnia to subtelną i dyskretną pomoc w zakresie zwiększonego bezpieczeństwa i płynniejszego oraz bardziej przewidywalnego zachowania pojazdu zarówno przy niskich jak i wysokich prędkościach, a także przy łagodnych i szybkich obrotach kierownicy.

Dzięki opisanym systemom wspomagania jazdy zamontowanym na pokładzie nowej Hondy CR-V, SUV ten jest słusznie uważany za lidera swojego segmentu. Kupujący to auto mają poczucie, że wysiłek inżynierów włożony w poprawę bezpieczeństwa jazdy będzie miał bezpośrednie przełożenie na to, by każda podróż kończyła się szczęśliwie.

 

 

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty