Honda CR-V

(LM)
Mimo że wygląda jak "terenówka", skonstruowano raczej z myślą o miejskich ulicach.

Od ubiegłego roku w salonach hondy dostępna jest już druga generacja popularnego modelu CR-V. My postanowiliśmy sprawdzić auto produkowane w latach 1997-2001.Japoński samochód posiada napęd na cztery koła. Tylna oś poruszana jest jednak dopiero wtedy, gdy przednie koła zaczną się ślizgać. Wówczas ciśnienie oleju blokuje tzw. sprzęgło lepkościowe, które przekazuje napęd do tyłu. Rozwiązanie takie doskonale sprawdza się w trakcie codziennej eksploatacji na asfaltowych szosach, ale w trudnych warunkach terenowych jest mało przydatne. Dlatego też hondę CR-V należy traktować raczej jako podwyższone kombi, na bazie platformy modelu civic, niż prawdziwą "terenówkę".
Samochód prowadzi się bardzo stabilnie i nawet w dość ostro pokonywanych zakrętach, pojazd nie przysparza kierowcy niepotrzebnych emocji. Trudno również mu zarzucić cokolwiek pod względem komfortu. Niezależne zawieszenie czterech kół spisuje się, jak w drogiej limuzynie - sprawnie tłumi nierówności i pracuje przy tym bardzo cicho.
Do napędu samochodu wykorzystano dwa silniki. Oba mają pojemność dwóch litrów i różnią się tylko mocą. Słabszy, o mocy 126 KM, pozwala przyspieszyć do "setki" w 10,5 sekundy i jechać maksymalnie 174 km/h. Mocniejszy, 146-konny, zapewnia tylko minimalnie lepsze osiągi.
Właściciele modelu CR-V powinni pamiętać, aby regularnie, co 15 tys. km, odwiedzać serwis w celu przeprowadzenia przeglądu technicznego. Po przejechaniu 120 tys. km należy wymienić w silniku pasek rozrządu.
Na rynku pojazdów używanych za hondę CR-V z 1997 roku trzeba zapłacić ponad 33 tys. zł. Egzemplarz o dwa lata młodszy to już wydatek ponad 45 tys. zł.
O modelu CR-V mówi Janusz Żukowski, kierownik serwisu w ASO Hondy w Katowicach:
- Bardzo niska awaryjność, udana stylistyka i duży komfort jazdy sprawiają, że używane modele cieszą się bardzo dużym powodzeniem. Auta kupione w kraju i zadbane sprzedają się w zasadzie od ręki - w naszym salonie jest specjalna lista osób chętnych do zakupu takiego samochodu. Nieco bardziej ostrożnym trzeba być w przypadku pojazdów sprowadzonych z zagranicy w prywatnym imporcie. Wśród takich aut o wiele łatwiej trafić na egzemplarz powypadkowy, nie zawsze naprawiony jak należy.
Ceny czę
ści zamiennych
klocki hamulcowe - 515 zł
tarcza hamulcowa (1 szt.) - 589 zł
amortyzator przedni (1 szt.) - 690 zł
amortyzator tylny (1 szt.) - 690 zł
wahacz przedni (1 szt.) - 1.060 zł
tłumik końcowy - 1.191 zł
maska silnika - 1.787 zł
szyba czołowa - 1.496 zł
błotnik przedni - 947 zł
Zalety
- niska awaryjność ogólna
- dynamiczne i niezawodne silniki
- dużo aut krajowych
Wady
- słabe zdolności terenowe
- drogie części zamienne
- mało aut oferowanych do sprzedaży

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty