Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Honda Accord Type-S

Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski
Wprowadzona w 2009 roku na rynek Honda Accord w wersji Type-S dostępna jest z dwoma silnikami do wyboru – 201-konną jednostkę benzynową i wysokoprężną osiągającą 180 KM mocy. Ta ostatnia wersja może znaleźć uznanie wśród wielbicieli japońskiej marki w Europie – nie dość, że oszczędna, to kosztuje tyle samo, co benzynowa.
Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski

Sportowa linia nisko zawieszonego nadwozia tworzy z mocnym Dieslem dobraną parę. Klekoczące i wolne silniki wysokoprężne odeszły dawno do lamusa a nowe wcale nie ustępują  kulturą pracy „benzyniakom”. 2.2-litrowy silnik wykonany w technologii CommonRail Accorda jest cichy w pełnym zakresie obrotów, elastyczny i zapewnia przyzwoite  osiągi. To zmodernizowana jednostka z poprzedniej generacji, której moc po zmianach turbosprężarki i głowicy wzrosła z 150 do 180 KM.

Wysoki moment obrotowy 380 Nm dostępny jest już przy 2000 obr./min. Dzięki temu Accord Type-S chętnie reaguje na pedał przyspieszacza - do setki rozpędza się w 8,8 sekundy. Sześciostopniowa, manualna przekładnia pracuje perfekcyjnie, a krótkie i precyzyjne przełożenia pozwalają na sprawne operowaniem drążkiem zmiany biegów, co docenimy zwłaszcza jeżdżąc po mieście. Auto rozpędza się maksymalnie do 220 km/h.

Type-S nie jest paliwożerny. Średnie spalanie w według producenta wynosi 5,8 l/100 km, co mniej więcej odpowiada wskazaniom komputera podczas jazd testowych. Trochę gorzej wypada w ruchu miejskim – tutaj ciężko zmieścić się podawanych w broszurach 7,5 l/100 km i wychodzi około 1,5-2 litry więcej. Poza miastem przy spokojnej jeździe auto spala około 5 litrów oleju napędowego na 100 km.

Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski

Dużego plusa należy przyznać Hondzie Accord za komfort jazdy. Samochód ma świetnie zestrojone zawieszenie - jest odpowiednio sztywne, co pozwala na śmiałe pokonywanie ostrych zakrętów, a jednocześnie dobrze tłumi nierówności. W panowaniu nad pojazdem pomaga dodatkowo bezpośredni układ kierowniczy.

 Wnętrze sedana jest wykonane z dobrej jakości materiałów. Nie wygląda może zbyt efektownie, jest raczej spokojne i stonowane. Accordem podróżuje się wygodnie. Łatwo jest zająć odpowiednią pozycję za kierownicą, a miękkie wyprofilowane fotele dobrze trzymają ciało w zakrętach. Na brak miejsca nie mogą narzekać również pasażerowie zasiadający na tylnej kanapie. Ciasno robi się jedynie, gdy na pokładzie Hondy znajduje się 5 osób. Bagażnik japońskiego sedana jest jednym z mniejszych w swojej klasie - ma 460 l pojemności.

Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski

Komfort pasażerów podwyższa dwustrefowa klimatyzacja oraz zestaw audio z 9. głośnikami, soobwooferem, zmieniarką CD/Mp3 oraz Bluetooth. Niestety w pakiecie Type-S zabrakło nawigacji.

Podsumowując, Accord to niezłe auto na długie trasy – ciche i wygodne zapewnia komfortowe podróżowanie a ekonomia jazdy jest na rozsądnym poziomie. Cena Accorda Type-S wynosi obecnie 137 900 zł. W swoim segmencie Accord konkuruje na naszym rynku m.in. z Volkswagenem Passatem, Toyotą Avensis i nowością na naszym rynku Suzuki Kizashi. Na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie zaprezentowana zostanie wersja po faceliftingu.

Wybrane dane techniczne:

 

Honda Accord

Toyota Avensis

VW Passat

Wersja

Type-S

Prestige

Highline

Cena (zł)

137 900

132 500

125 690

Silnik

wysokoprężny

wysokoprężny

wysokoprężny

Pojemność (cm3)

2,2

2,2

2,0

Moc (KM)

180

177

170

Moment obrotowy (Nm)

380

400

350

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,8

8,5

8,6

Prędkość maksymalna (km/h)

220

220

223

Średnie zużycie paliwa (l / 100 km)

5,8

5,9

5,6

Skrzynia biegów

6-biegowa, manualna

6-biegowa, manualna

6-biegowa, manualna

Pojemność bagażnika (l)

460

509

565

Emisja CO2 (g/km)

154

157

146

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty