Napęd hybrydowy Touarega R składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego V6 o pojemności 3 litrów i mocy 340 KM oraz elektrycznego silnika generującego 136 KM. Razem zespół napędowy osiąga moc 462 KM.
Silnik elektryczny pobiera energię z akumulatora litowego o pojemności 14,1 kWh, który znajduje się pod podłogą bagażnik. 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów (z Tiptronic) i skrzynia rozdzielcza przekazują moc do standardowego napędu na wszystkie koła 4MOTION.
Gdy akumulator jest wystarczająco naładowany, ten nowy SUV zawsze startuje w trybie elektrycznym E-MODE. Korzystając tylko z baterii i silnika elektrycznego auto może rozwinąć maksymalną prędkość do 140 km/h.
Producent podkreśla, że Touareg R Hybrid - dzięki napędowi na wszystkie koła i momentowi obrotowemu o wartości 700 Nm - został zaprojektowany również z myślą o holowaniu przyczepy do 3,5 tony.
Nowością we flagowym modelu Volkswagena jest system Travel Assist, dzięki któremu Touareg może jechać półautomatycznie z prędkością do 250 km/h. Jako pierwszy hybrydowy SUV z napędem typu plug-in na świecie, Touareg R może być wyposażony w system Trailer Assist, który ułatwia manewrowanie z przyczepą.
Kierowca w łatwy sposób może kontrolować poziom naładowania akumulatora za pomocą menu Hybrid na ekranie systemu multimedialnego. Jeśli korzysta się z nawigacji, tzw. menedżer baterii śledzi trasę i uwzględnia jej topografię, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej.
Touareg R to trzeci, obok Golfa i Passata, hybrydowy model typu plug-in w europejskiej gamie Volkswagena, ale pierwszy oferowany z napędem na cztery koła. Do sprzedaży wejdzie w drugiej połowie 2020 roku.
Zobacz także: SUV-y Škody. Kodiaq, Karoq i Kamiq. Trojaczki w komplecie
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?