Genewa 2018 Toyota Auris. Tak wygląda nowa generacja

Mariusz Michalak
Toyota Auris Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutowała Toyota Auris trzeciej generacji, oparta na platformie TNGA. Popularny kompakt ma teraz nowe, bardziej dynamiczne nadwozie oraz zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l, który dołączy do dotychczasowej gamy napędów. Fot. Ryszard M. Perczak
Toyota Auris Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutowała Toyota Auris trzeciej generacji, oparta na platformie TNGA. Popularny kompakt ma teraz nowe, bardziej dynamiczne nadwozie oraz zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l, który dołączy do dotychczasowej gamy napędów. Fot. Ryszard M. Perczak
Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutowała Toyota Auris trzeciej generacji, oparta na platformie TNGA. Popularny kompakt ma teraz nowe, bardziej dynamiczne nadwozie oraz zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l, który dołączy do dotychczasowej gamy napędów.

Nowy Auris jest o 25 mm niższy i o 40 mm dłuższy niż poprzedni model, głównie za sprawą większego rozstawu osi. Ma przy tym bardziej dynamiczny design, a położenie maski jest niższe aż o 47 mm.

Design przodu stanowi nową interpretację stylu Keen Look, obejmującą wąski górny grill przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Duży dolny grill w kształcie trapezu otrzymał nowy wzór kratki, bardziej wyrafinowany niż klasyczny grill w stylu plastra miodu. Pod nim znajduje się spojler z krawędziami zakrzywionymi do góry, tworząc miejsce na światła przeciwmgielne LED. Przedni zwis jest mniejszy o około 20 mm.

Nachylenie tylnej szyby jest o 14 stopni większe. Nowy kształt tylnych nadkoli sprawia wrażenie, że samochód jest bardziej zwarty, mimo że tylny zwis wydłużył się o 20 mm. Spojler dachowy jest standardowo montowany we wszystkich wersjach wyposażenia.

Niskie osadzenie samochodu jest podkreślone charakterystyczną listwą LED zdobiącą zestaw tylnych reflektorów wykonanych także w technologii LED. Kształt zderzaka z chromowanymi zdobieniami nawiązuje do wyglądu dolnej części przodu.

W 2010 roku Auris 1. generacji był pierwszym masowo produkowanym modelem Toyoty w Europie, którego gama napędów została wzbogacona o napęd hybrydowy. Teraz popularny kompakt będzie pierwszym modelem oferowanym z dwoma układami hybrydowymi.

Auris drugiej generacji był oferowany z pięcioma konwencjonalnymi silnikami i napędem hybrydowym 1,8 l. Obecnie, ze względu na zaangażowanie marki w rozwój i popularyzację technologii hybrydowej, nowy Auris będzie dostępny tylko z jednym silnikiem konwencjonalnym – turbodoładowaną jednostką benzynową 1,2 l o mocy 116 KM, a także z napędem hybrydowym z silnikiem 1,8 l o łącznej mocy 122 KM oraz nowym układem hybrydowym 2,0 l o mocy 180 KM. Nowy Auris Hybrid może poruszać się w miejskich warunkach na samym silniku elektrycznym przez ponad 50% czasu jazdy.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty