Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ford C-Max - pierwsza jazda

Grzegorz Burda
Fot. Grzegorz Burda: Z przodu C-Max bardzo upodobnił się do S-Maxa
Fot. Grzegorz Burda: Z przodu C-Max bardzo upodobnił się do S-Maxa
Po czterech latach produkcji Ford przeprowadził face lifting C-Maxa. Wraz z odnowionym modelem debiutuje w Polsce wersja Flexifuel, której silnik jest zasilany ekologicznym bioetanolem.

Modernizacja najmniejszego vana Forda skupiła się głównie na zwiększeniu wygody jazdy oraz na poprawie jakości zastosowanych materiałów. Zarys boczny sylwetki nie zmienił się, natomiast

Fot. Grzegorz Burda: Z przodu C-Max bardzo upodobnił się do S-Maxa
Fot. Grzegorz Burda: Z przodu C-Max bardzo upodobnił się do S-Maxa

zupełnie inaczej wygląd teraz przód samochodu, który bardzo przypomina większego S-Maxa.

 

Nadwozie ma ostro zarysowane krawędzie z muskularnymi kształtami i opływowymi liniami, czyli zaprojektowane zgodnie z przyjętą koncepcją "kinetic design". Z tyłu zmiany są mniejsze.

Fot. Grzegorz Burda: Zupełnie inna jest konsola środkowa, jakość zastosowanych materiałów zdecydowanie lepsza.
Fot. Grzegorz Burda: Zupełnie inna jest konsola środkowa, jakość zastosowanych materiałów zdecydowanie lepsza.

Inne są zderzak oraz światła, które teraz mają diody LED.

 

Również wnętrze zostało zmienione. Zupełnie inna jest konsola środkowa, a materiały są lepszej jakości. Znacznie szersza jest gama wyposażenia dodatkowego. Można zamówić m.in. panoramiczny szklany dach, skrętne reflektory, system otwierania samochodu KeyFree oraz elektryczną regulację położenia pedałów.

Fot. Grzegorz Burda: O przystosowaniu silnika do spalania bioetanolu informuje niewielki napis na klapie bagażnika.
Fot. Grzegorz Burda: O przystosowaniu silnika do spalania bioetanolu informuje niewielki napis na klapie bagażnika.

 

Silniki

 

Do napędu przygotowano siedem silników. Cztery benzynowe 1.6/100 KM, 1.8/125 KM, 2.0/145 KM i trzy wysokoprężne TDCi 1.6/90 KM, 1.8/125 KM i 2.0/136 KM. Wraz z nowym modelem debiutuje na naszym rynku wersja Flexifuel, która może być napędzana paliwem E85, czyli bioetanolem. Silnik 1.8 osiąga 125 KM i jest przystosowany do spalania benzyny z domieszką do 85 proc. bioetanolu.

Fot. Grzegorz Burda: Tylne światła mają ciekawą stylistykę i zastosowano w nich diody LED.
Fot. Grzegorz Burda: Tylne światła mają ciekawą stylistykę i zastosowano w nich diody LED.

 

Silnik przystosowany jest również do spalania tylko benzyny lub obydwu rodzajów paliw w dowolnej proporcji. Niestety ze względu na niższą wartość energetyczną bioetanolu zużycie paliwa E85 jest większe o około 30 proc. w stosunku do zwykłego paliwa, ale za to pojazdy te emitują znacznie mniej CO2
. Popularność tej wersji będzie zależała więc od ceny paliwa E85.

 

Wrażenia z jazdy
Fot. Grzegorz Burda: Uwagę przyciągają duże wloty powietrza w przednim zderzaku
Fot. Grzegorz Burda: Uwagę przyciągają duże wloty powietrza w przednim zderzaku

 

Do jazd testowych Ford przygotował wersje z silnikami benzynowymi 1.8 Flexifuel i 2.0 oraz diesla 2.0 TDCi. Elastyczność silnika zasilanego bioetanolem oraz przyspieszenia są na dobrym poziomie tylko na trzech pierwszych biegach. Przyzwyczajenia wymaga większe zużycie paliwa, które podczas testu wyniosło ok. 13 l/100 km.

Fot. Grzegorz Burda: Linia boczna nadwozia praktycznie nie uległa zmianie.
Fot. Grzegorz Burda: Linia boczna nadwozia praktycznie nie uległa zmianie.

 

Zdecydowanie najprzyjemniej podróżuje się C-Maxem napędzanym dwulitrowym dieselem, który zapewnia bardzo dobrą elastyczność, zapas mocy i niewielkie zużycie paliwa. Podwozie jest dość sprężyste, ale nie na tyle sztywne, aby ucierpiał komfort jazdy. Niewielkie zmiany wprowadzone w podwoziu sprawiły, że C-Max zachowuje się na drodze jeszcze stabilniej i wybacza błędy kierowcy, nawet podczas szybko pokonywanych zakrętów.

 

Na naszym rynku C-Max dostępny jest w czterech wersjach wyposażeniowych i w każdej w wyposażenie standardowe obejmuje m.in. cztery poduszki, ABS, EBA, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby przednie, immobilizer, centralny zamek z pilotem.

 

Ceny Forda C-Max

 

Wersja

Cena (zł)

1.6 ambiente

62 290

1.8 ambiente

66 040

1.8 FF*
ambiente

67 290

2.0 trend

73 540

1.6 TDCi ambiente

69 290

1.8 TDCi ambiente

73 040

2.0 TDCi trend

81 190

* FF - Flexifuel, silnik zasilany bioetanolem

 

Wybrane dane techniczne Ford C-Max 2.0 TDCi

 

Typ silnika

Turbodiesel

Pojemność skokowa (cm3
)

1997

Moc max. (KM/obr/min)

136/4000

Max. moment obr. (Nm/obr/min)

320/2000

Pr. max (km/h)

200

Przyspieszenie (0-100 km/h)

9,6

Śr. zużycie paliwa (l/100 km)

5,8

Emisja CO2
(g/km)

154

Masa własna (kg)

1506

Ładowność (kg)

499

Pojemność bagażnika (l)

473

Wymiary (dł/szer/wys) (mm)

4372/1825/1588

 

Wybrane wyposażenie wersji C-Max 2.0 CDTi titanium

 

Cena

89 800 zł

Poduszki powietrzne

4

Kurtyny powietrzne

1500 zł

ABS, EBD, EBA

S

ESP

2900 zł

Światła przeciwmgielne

S

Reflektory ksenonowe

3500 zł

Klimatyzacja

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/S

Czujnik deszczu

S

Komputer pokładowy

S

Centralny zamek

S

System KeyFree

3600 zł

Aluminiowe felgi 17"

S

Radio CD i 8 głośników

S

Sportowe zawieszenie

500 zł

S-wyposażenie standardowe

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty