Fiat Strada od lat robi karierę w Ameryce Łacińskiej, łącząc zalety samochodu osobowego z uniwersalnością auta dostawczego. Teraz odświeżony pick-up pojawił się także w Polsce.
Nowa propozycja Fiata stanowi odpowiedź na duże zainteresowanie takimi samochodami. Ze względu na możliwość odliczenia podatku VAT przez przedsiębiorców, segment aut z "paką" wzrósł w 2006 roku w naszym kraju o blisko 300 proc.
Produkowana w Brazylii Strada jest plasowana w tej klasie wśród najmniejszych samochodów. Oprócz Poloneza Trucka, na naszym rynku, podobny pojazd w ofercie miała także Skoda, jednak model ten nie cieszył się zbytnim zainteresowaniem i jego sprzedaż szybko zakończono.
Strada została zbudowana z wykorzystaniem elementów popularnego Palio. W wersji z krótką kabiną posiada ładowność 705 kg. Długość samochodu wynosi 444,4 cm, szerokość 166,4,
natomiast rozstaw osi 271,8 cm. Atutem Fiata jest przede wszystkim skrzynia ładunkowa o długości 169,3 cm (139,3 cm w wersji z długą kabiną) i szerokości 122 cm (1,07 cm między nadkolami).
Skrzynia ładunkowa jest wyposażona w nakrycie z czarnego tworzywa sztucznego, odpornego zarówno na mróz, jak i na wysokie temperatury. Zabezpieczenie przewożonych ładunków ułatwiają specjalne zaczepy, a otwierana pod kątem 90 st. tylna burta, pozwala bez problemów załadować nawet cięższe przedmioty.
Fiat Strada sprzedawany jest z jednym silnikiem, produkowanym w bielskiej fabryce wysokoprężnym 1.3 Multijet. 16-zaworowa jednostka wyposażona została w turbosprężarkę z intercoolerem, dzięki czemu rozwija moc 85 KM, a
maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm przy 1750 obr/min. Auto osiąga maksymalną prędkość 165 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 13,5 sekundy.
Przednie zawieszenie składa się z kolumn McPhersona, wahaczy poprzecznych i sprężyn śrubowych, natomiast tylne posiada sztywny most i resor jednopiórowy.
W standardowym wyposażeniu znalazły się m.in. ABS, poduszka powietrzna kierowcy, wspomaganie kierownicy i światła przeciwmgielne.
Podstawowa wersja Strady kosztuje 52 300 zł, natomiast za lepiej wyposażony model Adventure z dłuższą kabiną trzeba zapłacić 57 100 zł.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | Rzędowy, wysokoprężny, turbodoładowany |
Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1248 |
Moc maksymalna (KM/obr/min) | 85/4000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min) | 200/1750 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 13,5 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 165 |
Ładowność (kg) | 705 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 48 |
Zużycie paliwa: średnie (l/100 km) | 5,3 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 444,4x166,4x152,5 |
Rozstaw osi (cm) | 271,8 |
Cena (zł): | 52 300 |
Wybrane wyposażenie seryjne
Poduszka powietrzna kierowcy | S |
Poduszka powietrzna pasażera | 1200 |
Układ ABS | S |
Układ ESP | - |
Wspomaganie układu kierowniczego | S |
Centralny zamek z pilotem | 450 |
Elektrycznie sterowane szyby (z centralnym zamkiem) | 700 |
Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie | 500 |
Klimatyzacja manualna | 4000 |
Radioodtwarzacz z CD | 1400 |
S- wyposażenie standardowe
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?