Elektryczny Defender - coraz bliżej produkcji

źródło: mototarget.pl
Land Rover Electric Defender MY13, Fot: Land Rover
Land Rover Electric Defender MY13, Fot: Land Rover
Land Rover kontynuuje testy elektrycznych wersji modelu Defender w rzeczywistych warunkach eksploatacji.

W ramach testów obciążeniowych samochód będzie wykorzystywany w roli „konia pociągowego” w ogrodzie botanicznym Eden

Land Rover Electric Defender MY13, Fot: Land Rover
Land Rover Electric Defender MY13, Fot: Land Rover

Project w Wielkiej Brytanii. Zadaniem elektrycznego Defendera będzie przewożenie osób odwiedzających tereny ogrodu w różne miejsca - osoby te nie będą jednak podróżowały wewnątrz pojazdu, ale w czterech 60-osobowych przyczepach dołączonych do auta.

W tak nietypowej i ekstremalnej sytuacji najlepiej sprawdzi się właśnie silnik elektryczny, który w Defenderze dysponuje mocą 94 KM i maksymalnym momentem obrotowym 330 Nm. Na pokładzie znajduje się także akumulator litowo-jonowy o pojemności 27 kWh, który pozwala na przejechanie około 80 kilometrów. Producent deklaruje, że „prądu” wystarczy na osiem godzin jazdy. Po wyczerpaniu akumulatora będzie go można naładować nawet w cztery godziny, korzystając z ładowarki 7 kW.

Elektryczny Defender został wyposażony w skrzynię redukcyjną oraz typowy dla tego modelu napęd na cztery koła. Land Rover zainstalował również zmodyfikowaną wersję systemu Terrain Response.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty