Daewoo Lacetti

pim
Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie Daewoo pokaże nowy, pięciodrzwiowy samochód kompaktowy - lacetti. Auto ma wejść do sprzedaży w lutym 2004 roku.
Daewoo Lacetti

Nadwozie lacetti powstało w znanym turyńskim studio Italdesign. Przód samochodu jest stylizowany podobnie, jak obecne na rynku modele "nowego" GM Daewoo. W zarysie sylwetki można dostrzec także podobieństwa proporcji do lanosa. Lacetti jest jednak od niego znacznie większe i ma bardziej dynamiczny wygląd. Wielkość lacetti przypomina raczej astrę II (niewielkie różnice mogą wynikać z nieco inaczej ukształtowanych blach drzwi i zderzaków). Niemal taki sam, jak w przypadku astry II jest rozstaw osi - astra ma 260,5 cm, a lacetti 260 cm. Bardzo możliwe więc, że nowe daewoo jest daleko posuniętą modernizacją astry II. Nie byłoby w tym nic dziwnego, bo przecież Daewoo zaczynało właśnie od produkowania własnych wersji wycofanych już z produkcji modeli Opla.
Lacetti zostało zaprojektowane tak, by zapewnić jak najwięcej miejsca wewnątrz samochodu. Według konstruktorów pięciodrzwiowe nadwozie samochodu ma największą w swojej klasie ilość miejsca na wysokości kolan pasażerów. Trochę odbija się to na bagażniku. Mieści on tylko 275 litrów. A więc tyle, ile oferują auta niższych segmentów. Po złożeniu tylnej kanapy wielkość bagażnika można powiększyć do 1045 litrów.

Daewoo Lacetti

Daewoo zapowiada, że samochód przejechał w testach ponad dwa miliony kilometrów. Jego zawieszenie i sztywność nadwozia zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.
Daewoo postawiło na silniki benzynowe. Dostępne będą 3 jednostki: 1,4 l, 1,6 l i 1,8 l. Ujawnione na razie dane wskazują, że są to zmodernizowane silniki Daewoo, dysponujące obecnie nieco lepszymi parametrami. Najmniejszy silnik (1,4 l) ma moc 92 KM. Przy maksymalnej prędkości 172 km/h. zapewnia przyspieszenie od 0 - 100 km/h w 11,6 sekundy. Średnie spalanie wynosi, według wstępnych danych, 7,2 litra/100 km. Kolejny silnik ma 1,6 l i moc 109 KM. Może rozpędzić lacetti do 187 km/h, przy czym na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje 10,7 sekundy. Pali średnio niemal tale samo co mniejszy brat - 7,1 l/100 km. Największą i najmocniejszą jednostką jest silnik 1,8 l, który ma moc 122 KM. Tu już przyspieszenie schodzi poniżej 10 sekund (9,5 s) a prędkość maksymalna sięga niemal 200 km/h. Średnie spalanie wynosi 7,5 litra.
Standardowo auta będą wyposażone w pięciobiegowe skrzynie manualne, ale dostępna będzie także automatyczna, czteroprzełożeniowa skrzynia biegów.
Samochód będzie produkowany w Korei, ale Europejczycy wnieśli wiele do jego konstrukcji. Oprócz stylizacji Giugiaro, lacetti ma podwozie dopracowane i testowane ośrodku Millbrook w Angli, a wiele podzespołów dostarczają europejskie fabryki. Przykładowo Bosch produkuje systemy ABS, a Siemens systemy kontroli emisji spalin i poduszki powietrzne.
Samochód jest kierowany do młodych, zwracających uwagę na cenę klientów z Europy Zachodniej i Centralnej. W segmencie C co roku rejestruje się na tym terenie ponad 2,5 mln aut. Jest więc o co walczyć. Jakie dokładnie "działa" wytoczy lacetti przekonamy się może już we wrześniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty