Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dacia Sandero 1.0 LPG 100KM vs Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM. Porównanie niedrogich mieszczuchów

Kamil Rogala
Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.Fot. Archiwum
Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.Fot. Archiwum
Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarzy, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego
Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. Dacia

Dacia Sandero vs Hyundai i20. Krótki przegląd oferty

Do naszego zestawienia wybraliśmy Dacię Sandero z silnikiem 1.0 z LPG o mocy 100 KM i manualną skrzynią 6-biegową w wersji Comfort za 54 900 złotych oraz bazowego Hyundaia i20 z silnikiem 1.2 MPI o mocy 84 KM, 5-biegowym manualem i z wyposażeniem Classic Plus za 58 800 złotych (61 000 złotych katalogowo). To dość podobne wersje pod względem wyposażenia, choć Sandero ma przewagę w postaci jednostki napędowej. Hyundai z kolei jest autem mimo wszystko nowocześniejszym i oferującym więcej możliwości. W Dacii wystarczy zaznaczyć kilka opcji, a cena zostanie zrównana.

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego
Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. Hyundai

Oba modele to rozsądnie wycenione propozycje, choć oczywiście Dacia, pod względem oszczędności, boje swojego konkurenta na głowę. Pamiętajmy jednak, że rumuńska alternatywa w podstawowej wersji jest niezwykle skromna i praktycznie nikt na taką odmianę się nie decyduje. Po zrównaniu wyposażenia z Hyundaiem i20, cena nadal jest niższa, ale różnica nieco się zaciera. Najtańszą Dacie Sandero kupimy już za 41 900 złotych i będzie to wersja Access z silnikiem 1.0 o mocy 67 KM i manualną 5-biegową przekładnią. Za najtańszego Hyundaia i20 zapłacimy aż 58 500 złotych (61 000 złotych katalogowo) za wersję Classic Plus z silnikiem 1.2 MPI o mocy 84 KM z 5-biegowym manualem. Różnica znacząca, nawet biorąc pod uwagę mocniejszy silnik w Hyundaiu. Ale wystarczy rzut oka na wyposażenie i wygląd aut. Dacia wyjeżdża w tej cenie na stalowych obręczach bez kołpaków, z czarnymi, nielakierowanymi zderzakami, brakiem radia, bez możliwości składania oparcia kanapy. Mówiąc oględnie – golas. Hyundai i20 z bazowym wyposażeniem ma klimatyzację manualną, lakierowane zderzaki, radio z Bluetooth, stalowe felgi z kołpakami itp. Jest po prosty cywilizowanym autem. Klimatyzację w Dacii Sandero dostaniemy dopiero od wersji Comfort za co najmniej 50 400 złotych.

Dacia Sandero vs Hyundai i20. Nadwozie i wnętrze

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego
Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. Dacia

Oba auta prezentują się po prostu nieźle, choć to oczywiście Hyundai cieszy większą ilością stylistycznych smaczków. Dacia Sandero jest po prostu ładna, ale mówimy tu o wersji co najmniej Essential lub Comfort, najlepiej z dokupionymi felgami aluminiowymi. Odmiana bazowa z czarnymi zderzakami, z białym lakierem i stalowymi obręczami bez kołpaków wygląda po prostu brzydko. Zwarta, ładnie narysowana sylwetka ze światłami przednimi o bardzo ciekawej sygnaturze LED, do tego kilka miłych dla oka przetłoczeń i zgrabny tył. Mała Dacia budzi pozytywne emocje i sympatię na ulicy. Również we wnętrzu jest bardzo przyjemnie, choć oczywiście jakość materiałów nie zachwyca. Widać także wiele elementów znanych z innych modeli np. Renault. Niewielki ekran świetnie wpisuje się w nowoczesny, minimalistyczny styl wnętrza, zaś uchwyt na smartfon zaraz obok z dedykowanym portem ładowania to genialny pomysł. Ba! Nawet w wersji bez ekranu, w górnej części znajdziemy praktyczny uchwyt na smartfon, który może pełnić rolę centrum info-rozrywki w aucie. Genialne! Jeśli chodzi o walory praktyczne, bagażnik ma pojemność od 328 do 1108 litrów po złożeniu oparć kanapy. W odmianie z silnikiem 1.0 z instalacją LPG, zbiornik paliwa ma 50 litrów, zaś zbiornik na gaz 40 litrów. To zapewnia naprawdę imponujący zasięg.

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego
Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. Hyundai

Hyundai i20 nowej generacji wygląda naprawdę świetnie. Szeroki grill połączony z dynamicznie narysowanymi światłami przednimi. Do tego agresywnie stylizowany zderzak, kilka przetłoczeń z boku, ładna listwa podkreślająca linię okien i linia dachu ze sportowym sznytem. Również z tyłu wiele się dzieje, zaś główną rolę odgrywają śmiało namalowane światła z sygnaturą LED. Do tego listwa, która łączy obie lampy i biegnie przez całą szerokość klapy bagażnika. Niestety, jest to tylko odblask. W środku również jest niezwykle ciekawie, choć odczucia wizualne psuje oczywiście jakość materiałów. No cóż – to auto budżetowe, więc na czymś trzeba było zaoszczędzić. Na szczęście projekt jest bardzo ciekawy, przez całą szerokość przechodzą linie przypominające bardzo szerokie nawiewy. W wyższych wersjach wyposażenia na szczycie deski rozdzielczej króluje bardzo duży ekran systemu info-rozrywki, obok wirtualne zegary itp. To nowoczesny przedstawiciel segmentu B z bardzo szerokim spektrum możliwych konfiguracji i doboru wyposażenia. W bagażniku zmieści się od 301 do 1017 litrów. Odrobinę mniej w porównaniu do konkurenta.

Dacia Sandero vs Hyundai i20. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego
Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. Dacia

Oba auta nie odznaczają się zbytnią dynamiką, ale tu nie o to chodzi. Ma być dynamicznie, ale w mieście i przede wszystkim oszczędnie. Pod tym względem oba auta radzą sobie świetnie. Długodystansowym mistrzem jest z pewnością Dacia Sandero, bowiem jednostka 1.0 z instalacją LPG o mocy 100 KM i z momentem obrotowym 170 Nm posiada dwa zbiorniki – 50-litrowy na paliwo oraz 40-litrowy na gaz. Pokonanie ponad 1000 kilometrów bez zatrzymywania się na stacji benzynowej? Nie ma problemu! Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,6 sekundy a prędkość maksymalna to 183 km/h. Średnie spalanie to zdaniem producenta 5,2 l/100km, w przypadku jazdy „na gazie”, spalanie wzrośnie do około 6-7 l/100km.

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego
Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. Hyundai

Hyundai i20 posiada jednostkę 1.2 MPI o mocy 84 KM i momencie obrotowym 118 Nm. Tutaj nie ma instalacji LPG, ale to prosty silnik i nie będzie problemu z takim dodatkiem. Auto ma gorszą dynamikę, bowiem od 0 do 100 km/h przyspiesza w 13,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 173 km/h. Spalanie jest praktycznie takie samo jak u rumuńskiego konkurenta – średnio 5,2 l/100km zdaniem producenta (i normy WLTP).

Dacia Sandero vs Hyundai i20. Ceny i wyposażenie

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego
Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. Dacia

Dacia Sandero jest o wiele tańsza, o czym wspominałem w pierwszym akapicie. Sęk w tym, że wyposażenie jest zdecydowanie skromniejsze, a i jakość wykonania może odbiegać nieco od normy. Porównywalna w tym zestawieniu wersja Dacii Sandero z wyposażeniem Comfort i z silnikiem 1.0 z LPG o mocy 100 KM to koszt 54 900 złotych. W standardzie tej odmiany dostajemy m.in. elektrycznie sterowane lusterka boczne z podgrzewaniem, centralny zamek, fotel kierowcy z regulacją wysokości i podłokietnikiem, przednie szyby sterowane elektrycznie, światła do jazdy dziennej LED, system multimedialny z ekranem 8-calowym itp. W opcji dostaniemy m.in. pakiet z nawigacją za 1100 złotych, pakiet Parking Plus (z czujnikami martwego pola i kamerą cofania) za 1900 złotych czy też automatyczną klimatyzację za 1200 złotych.

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego
Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. Hyundai

Hyundai i20 w wersji Classic Plus i z silnikiem 1.2 MPI o mocy 84 KM to koszt 58 500 złotych (61 000 katalogowo). W standardzie dostajemy manualną klimatyzację, radio z RDS, DAB i Bluetooth, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, centralny zamek, nawiewy powietrza w drugim rzędzie, tempomat, 15-calowe felgi stalowe z kołpakami oraz wielofunkcyjną kierownicę. W opcji dostaniemy tylko tylne czujniki parkowania za 800 złotych.

Dacia Sandero vs Hyundai i20. Podsumowanie

Oba auta są bardzo ciekawą propozycją dla tych, którzy szukają niedrogiego auta do miasta i okazjonalnych wyjazdów. Hyundai i20 to z pewnością ciekawa baza, ale w podstawowych wersjach niewiele się dzieje i cały potencjał auta pojawia się dopiero w odmianie Comfort, gdzie pojawia się m.in. kamera cofania, podgrzewana kierownica, cyfrowe zegary itp. Jeśli ktoś tego nie potrzebuje, bazowa i znacznie tańsza wersja Classic Plus będzie po prostu w porządku. Bazowa Dacia Sandero z kolei to niezwykle ubogie i okrojone niemal ze wszystkiego wyposażenie. Ale odmiana Comfort posiada najważniejsze elementy, zaś po dołożeniu kilku dodatków, mamy komfortowe i nieźle wyposażone auto.

Podstawowe dane techniczne obu modeli:

Platforma

CMF

Hyundai-Kia K2

Euro NCAP

2/5 (wersja Stepway)

brak testu

Rozstaw kół przód (mm)

1533

1545

Rozstaw kół tył (mm)

1518

1549

Wysokość (mm)

1499

1450

Rozstaw osi (mm)

2604

2580

Długość/szerokość (mm)

4088/1848

4040/1775

Pojemność bagażnika (l)

328/1108

301/1017

Cena (zł, brutto)

54 900

58 500 (61 000 katalogowo)

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5

hatchback/5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1130

938

Pojemność zbiornika paliwa (l)

50 (40 LPG)

40

Układ napędowy

spalinowy

spalinowy

Rodzaj paliwa

benzyna z LPG

benzyna

Pojemność (cm3)

999

1197

Liczba cylindrów

3

4

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

manualna, 6-biegowa

manualna, 5-biegowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

100/5000 obr./min

84/6000 obr./min

Moment obrotowy (Nm)

170/od 2000 obr./min

118/od 4200 obr./min

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,6

13,1

Prędkość maksymalna (km/h)

183

173

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

5,2 (WLTP)

5,2 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

106

117


Wyposażenie seryjne wybranych wersji:

 

Dacia Sandero (Comfort) 1.0 LPG 100 KM (MT6)

Hyundai i20 (Classic Plus) 1.2 MPI 84 KM (MT5)

Poduszki powietrzne

6

6

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/*

O/O

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr./podgrzewane

S/S

S/S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/*

S/O

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S  wyposażenie standardowe

O wyposażenie za dopłatą

-   wyposażenie niedostępne

*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 

Nasza ocena: 

 

Dacia Sandero (Comfort) 1.0 LPG 100 KM (MT6)

Hyundai i20 (Classic Plus) 1.2 MPI 84 KM (MT5)

Przestronność wnętrza

*

 

Silnik

*

*

Osiągi

*

 

Podwozie

 

*

Poziom hałasu (odczuwalny)

 

*

Zużycie paliwa

 *

*

Wyposażenie

 *

 

Cena

+

 

Wynik końcowy

++++++ (6)

++++ (4)

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty