City zapatrzona w Accorda

Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Honda City jest sedanem bazującym na rozwiązaniach modelu Jazz (hatchback). Debiutowała u nas trzy lata temu, a od marca dostępny jest nowy model.
Honda City jest sedanem bazującym na rozwiązaniach modelu Jazz (hatchback).  Debiutowała u nas trzy lata temu, a od marca dostępny jest nowy model.
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

City zmieniła się przede wszystkim pod względem stylistycznym. Znajdziemy w niej ducha zaczerpniętego z nowego Accorda. Dzięki śmiałym zabiegom designerskim auto z pewnością może się podobać i jest zupełnie odmienne od poprzedniego, nudnego modelu.  

Pod maskę trafił przekonstruowany 1,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 100 KM, czyli o 17 KM większej niż w poprzedniku.  Zwiększona moc zapewniła o 1,6 sekundy lepsze przyspieszenie, które do setki wynosi teraz 11,6 sekundy. Dynamika auta jest w zasadzie wystarczająca, choć gdy silnik wchodzi na wyższe obroty, w kabinie słychać jego głośną pracę. Na pochwałę zasługuje zmiana biegów - wchodzą lekko i

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

precyzyjnie. Trudno mieć również jakieś uwagi do elektrycznego wspomagania kierownicy, szczególnie w mieście podczas parkowania docenimy, z jaką łatwością manewruje się tym autem. 

Plastiki, choć twarde, są dobrze spasowane, deska rozdzielcza jest funkcjonalna, a zapożyczona z Civika kierownica i okrągłe, czytelne zegary to ciekawe sportowe akcenty. Dlaczego jednak siedziska foteli są tak wysoko umieszczone, trudno zgadnąć. Pozycja za kierownicą przypomina tę z miniciągnika do koszenia trawy. Na nic zdaje się regulacja wysokości fotela,

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

siedzi się po prostu niewygodnie. A szkoda, bo ogromny bagażnik o pojemności ponad 500 l czy umiarkowane zużycie paliwa (5,2 l na 100 km na trasie ) zachęcają do dalszych, rodzinnych wyjazdów.    

Trochę lepiej podróżuje się teraz na kanapie tylnej. Długość nowego City wzrosła jedynie o 5 mm w stosunku do poprzedniej generacji modelu i wynosi 439,5 cm. Ale rozstaw osi został zwiększony o 10 cm, co pozwoliło na powiększenie

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

odległości pomiędzy przednimi, a tylnymi siedzeniami o 25 cm. 

Hondę City zamówić można tylko z silnikiem benzynowym 1.4 w dwóch wersjach wyposażenia. Tańsza Comfort kosztuje 54 900 zł, droższa Elegance 59 400 zł. Ale już w pierwszej lis-ta wyposażenia seryjnego jest długa (m.in. 4 poduszki powietrzne, manualna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio z odtwarzaczem CD/MP3, pokładowy komputer, centralny zamek. W sumie jest to jedna ciekawszych ofert w klasie subkompaktowych sedanów.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty