Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Citroen DS3 1.6

Redakcja
Citroen DS3, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Citroen DS3, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Francuski producent oferuje możliwość zakupu modelu DS3 jedynie w dziesięciu wyselekcjonowanych salonach sprzedaży w Polsce. Liczba możliwych konfiguracji pozwala nam wykazać się kreatywnością i stać się właścicielem niepowtarzalnego Citroena. A wszystko za 79 950 zł.

Model DS3 większość podzespołów dzieli ze sprzedanym w 2. milionach

Citroen DS3, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Citroen DS3, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

egzemplarzy na całym świecie modelem C3. Zbudowany na tej samej płycie podłogowej różni się jednak od C3 nowocześniejszym i bardziej wyrazistym designem. Nad charakterystycznym logo Citroena dominuje monogram DS, a obok świateł przeciwmgielnych zastosowano znak rozpoznawczy modelu – światła dzienne w formie pionowych listew LED. Biały dach z motywem stylistycznym komponuje się z białymi lusterkami i polakierowanymi na biało 17-calowymi felgami. Linia boczna Citroena to przede wszystkim osobliwy słupek B w kształcie płetwy rekina oraz masywna chromowana listwa boczna.

Na podryw dobry Citroen DS3 - Felieton Iwaszkiewicza [/b]

Wnętrze pojazdu natychmiast zdradza dlaczego testowa wersja kosztuje ponad 90 tys. zł. Mięsista skóra na świetnie wyprofilowanych fotelach przednich, czarna

Citroen DS3, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Citroen DS3, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

elegancka podsufitka, system nawigacji oraz wysokiej klasy zestaw audio - wszystko to sprawia, że w środku czujemy się jak w dobrze wyposażonej limuzynie C5. Deska wykończona wysokiej jakości materiałem oraz plastikami w kolorze błyszczącej czerni pasują do młodzieżowego charakteru auta. Wszystkie spasowane wzorowo elementy w środku wykonane są z bardzo dobrej jakości materiałów.

Dzięki podniesieniu do góry deski rozdzielczej, z przodu udało się wygospodarować dużo miejsca na nogi, jednak na tylnych fotelach wygodnie będą podróżować tylko dwie niewysokie osoby dorosłe lub dzieci.

Przestrzeń bagażowa małego Citroena to 285 l, które dzięki asymetrycznie dzielonemu oparciu tylnej kanapy możemy powiększyć do 980 l.

Silnik o pojemności 1,6 l, dysponujący mocą 155 KM jest owocem

Citroen DS3, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Citroen DS3, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

współpracy PSA i BMW. Jednostka oferuje maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm dostępny przy 4 tys. obr./min. Wartości te pozwalają rozpędzić Citroena do 100 km/h w 7,3 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 214 km/h. Precyzyjna sześciobiegowa skrzynia biegów współpracująca z turbodoładowanym silnikiem tworzą zgrany duet, który na każdym przełożeniu oferuje wystarczającą elastyczność, a kierowca nigdy nie odczuwa braku mocy.
Twarde jak na francuski samochód zawieszenie w połączeniu z 17-calowymi felgami idealnie sprawdzają się w dynamicznej jeździe na szybko pokonywanych zakrętach. Auto w każdych warunkach, nawet przy większych prędkościach prowadzi się pewnie i stabilnie. Jedynie kontrola trakcji włącza się zdecydowanie za wcześnie ograniczając sportowe zapędy kierowców. Precyzyjny układ kierowniczy i świetnie zestrojone zawieszenie to miła niespodzianka we francuskim aucie.

Zużycie paliwa podczas dynamicznej miejskiej jazdy oscylowało na poziomie 9,5 l/ 100 km. Przy 155 KM mocy to naprawdę przyzwoity wynik, tym bardziej, że dzięki 6-stopniowej skrzyni biegów w trasie z łatwością możemy zejść do spalania na poziomie 5 - 6 l/ 10 km. W ofercie Citroena znajdziemy trzy silniki wysokoprężne o pojemności 1,4 i 1,6 l i mocach od 70 do 110 KM oraz trzy silniki zasilane benzyną o podobnych pojemnościach, ale mocach od 95 do 155 KM. Kompromisem pomiędzy osiągami, a małym zużyciem benzyny będzie jednostka wysokoprężna o mocy 110 KM i momencie 270

Citroen DS3, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Citroen DS3, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Nm. Jeżeli jednak oczekujemy prawdziwej przyjemności z jazdy jedynym słusznym wyborem będzie 155-konny silnik benzynowy w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Zaprezentowany 56 lat temu pierwszy model DS był pojazdem wyprzedzającym owe czasy pod względem stylistycznym i technologicznym. Z najpiękniejszego samochodu wszechczasów (według brytyjskiego magazynu Classic & Sports Car) przetrwała tylko nazwa. Citroen nie pozostawił nic z legendarnego DS-a stawiając na nową linię pojazdów różniącą się od zwykłych „cytrynek” ponadstandardowymi możliwościami personalizacji. W klasie małych samochodów Premium, w której Citroen rywalizuje z Mini, Fiatem 500 czy Alfą Romeo Mito jest to element wyróżniający DS3 na tle konkurencji.

Wybrane dane techniczne Citroena DS3 i konkurentów

Marka / modelCitroen DS3Mini CooperAlfa Romeo Mito
WersjaSport Chic-Distinctive
Cena (zł)79 95079 90075 900
SilnikBenzynowyBenzynowyBenzynowy
Pojemność (l)159815981368
Moc (KM)155122135
Moment obrotowy ((Nm)240160206
Przyśpieszenie 0-100 km/h (s)7,39,18,4
Prędkość maksymalna (km/h)214203207
Średnie spalanie (l/100 km)6,75,45,6
Emisja CO2 (g/km)155127129
Skrzynia biegówManualna, 6-stopniowaManualna, 6-stopniowaManualna, 5-stopniowa
Pojemność bagażnika (l)285160270

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert


**więcej zdjęć Citroena DS3 w

naszej galerii

**


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty