Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Citroen C3 1.2 PureTech. Mieszczuch z charakterem

Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)
Citroen C3 1.2 PureTechCitroen C3 debiutował na rynku 15 lat temu. Dwie pierwsze generacje modelu znalazły ponad 3,5 miliona nabywców na całym świecie. W ubiegłym roku do salonów trafiła trzecia odsłona francuskiego modelu, która w ciągu pierwszych sześciu miesięcy przekonała do siebie ponad 100 000 klientów. fot. Dariusz Wołoszka (Info-Ekspert; http://www.info-ekspert.pl)
Citroen C3 1.2 PureTechCitroen C3 debiutował na rynku 15 lat temu. Dwie pierwsze generacje modelu znalazły ponad 3,5 miliona nabywców na całym świecie. W ubiegłym roku do salonów trafiła trzecia odsłona francuskiego modelu, która w ciągu pierwszych sześciu miesięcy przekonała do siebie ponad 100 000 klientów. fot. Dariusz Wołoszka (Info-Ekspert; http://www.info-ekspert.pl)
Citroen C3 debiutował na rynku 15 lat temu. Dwie pierwsze generacje modelu znalazły ponad 3,5 miliona nabywców na całym świecie. W ubiegłym roku do salonów trafiła trzecia odsłona francuskiego modelu, która w ciągu pierwszych sześciu miesięcy przekonała do siebie ponad 100 000 klientów.

C3 to bardzo ważny model dla marki sygnowanej szewronem, stanowi on prawie 20% całkowitej sprzedaży Citroena w Europie, a w Polsce jest obecnie najpopularniejszym modelem w gamie producenta.

Citroen C3 1.2 PureTechCitroen C3 debiutował na rynku 15 lat temu. Dwie pierwsze generacje modelu znalazły ponad 3,5 miliona nabywców na całym świecie.
Citroen C3 1.2 PureTech

Citroen C3 debiutował na rynku 15 lat temu. Dwie pierwsze generacje modelu znalazły ponad 3,5 miliona nabywców na całym świecie. W ubiegłym roku do salonów trafiła trzecia odsłona francuskiego modelu, która w ciągu pierwszych sześciu miesięcy przekonała do siebie ponad 100 000 klientów.

fot. Dariusz Wołoszka (Info-Ekspert; http://www.info-ekspert.pl)

Design zewnętrzny miejskiego Citroena zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurentów w segmencie. Odważny i niebanalny wygląd jest kontynuacją trendu stylistycznego zapoczątkowanego przez modele C4 Picasso i C4 Cactus. Znajdziemy więc tutaj nietypowy układ świateł przednich oraz designerskie, osłony drzwi - Airbump. Najwyżej na styku maski i zderzaka osadzone zostały wąskie LED-owe światła dzienne, poniżej znalazły się światła mijania i drogowe, a na samym dole reflektory przeciwmgielne. Niebanalny pomysł, który wygląda dobrze zarówno w rodzinnym minivanie – C4 Picasso, kompaktowym Cactusie i miejskim C3.

Z kolei opcjonalne (1240 zł) Airbumpy nie tylko wyglądają rewelacyjnie, ale również chronią drzwi przed uszkodzeniami o które nie trudno podczas miejskiej eksploatacji. W profilu zwracają uwagę czarne osłony nadkoli, listwy chroniące progi oraz dolne nakładki zderzaków, które mogą kojarzyć się z segmentem crossoverów. Tył zwieńczony został niewielkim spoilerem oraz owalnymi reflektorami. Dodatkowym atutem Citroena jest możliwość personalizacji wyglądu zewnętrznego. Do wyboru mamy dziewięć kolorów lakieru, które możemy połączyć z jednym z trzech kolorów dachu. Barwa dachu definiuje kolor obramowań świateł przeciwmgielnych, obudowy lusterek i elementu graficznego na Airbumpach.

źródło: TVN Turbo/x-news

Citroen C3 1.2 PureTechCitroen C3 debiutował na rynku 15 lat temu. Dwie pierwsze generacje modelu znalazły ponad 3,5 miliona nabywców na całym świecie.
Citroen C3 1.2 PureTech

Citroen C3 debiutował na rynku 15 lat temu. Dwie pierwsze generacje modelu znalazły ponad 3,5 miliona nabywców na całym świecie. W ubiegłym roku do salonów trafiła trzecia odsłona francuskiego modelu, która w ciągu pierwszych sześciu miesięcy przekonała do siebie ponad 100 000 klientów.

fot. Dariusz Wołoszka (Info-Ekspert; http://www.info-ekspert.pl)

W kabinie dominuje stylowy minimalizm. W dużej mierze to zasługa trzech dostępnych opcjonalnie pakietów wykończenia wnętrza: Metropolitan Grey (1500 zł), Urban Red (1500 zł) i Hype Colorado (2300 zł), które określają wygląd deski rozdzielczej, kierownicy, rodzaj tapicerki czy wykończenie boczków drzwi. Trafnie dobrana kolorystyka wnętrza i ciekawe detale takie jak uchwyty na drzwiach inspirowane torbami podróżnymi, niebanalne kratki nawiewu powietrza czy przetłoczenia na drzwiach sprawiają, że całość prezentuje się bardzo dobrze i tworzy spójne, ciekawe wnętrze.

Główne miejsce na konsoli centralnej zajmuje 7-calowy ekran na którym wyświetlane są informacje m.in. z systemu audio, sparowanego telefonu, nawigacji, komputera pokładowego oraz klimatyzacji. Sterowanie klimatyzacją byłoby prostsze i bardziej intuicyjne gdyby zastosowano tradycyjne pokrętła. Z drugiej jednak strony takie rozwiązanie pozwoliło ograniczyć do minimum ilość przycisków na konsoli centralnej. Pod ekranem znalazło się tylko pokrętło regulacji głośności, przyciski ogrzewania szyby przedniej i tylnej, świateł awaryjnych oraz centralnego zamka. W C3 inaczej niż w C4 Picasso i Cactusie zrezygnowano z cyfrowych zegarów i powrócono do analogowych wskaźników prędkości, obrotów, poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Ta zmiana wpłynęła korzystnie, na czytelność tych informacji i wygląd samej deski rozdzielczej.

Citroen C3 1.2 PureTechCitroen C3 debiutował na rynku 15 lat temu. Dwie pierwsze generacje modelu znalazły ponad 3,5 miliona nabywców na całym świecie.
Citroen C3 1.2 PureTech

Citroen C3 debiutował na rynku 15 lat temu. Dwie pierwsze generacje modelu znalazły ponad 3,5 miliona nabywców na całym świecie. W ubiegłym roku do salonów trafiła trzecia odsłona francuskiego modelu, która w ciągu pierwszych sześciu miesięcy przekonała do siebie ponad 100 000 klientów.

fot. Dariusz Wołoszka (Info-Ekspert; http://www.info-ekspert.pl)

Ciekawym rozwiązaniem o którym warto wspomnieć jest również sygnowana przez Citroena kamera ConnectedCAM. Wideorejestrator kosztujący 2500 zł posiada kąt widzenia 120 stopni i pamięć wewnętrzną 16 GB. W dobie rosnącej popularności kamer samochodowych może być to opcja, która spotka się z zainteresowaniem klientów. Jej dodatkowym atutem jest również to, że jest estetycznie wbudowana w obudowę lusterka, nie ogranicza widoczności kierowcy i nie wymaga podłączenia dodatkowego kabla zasilania.

W kabinie C3 mogą wygodnie podróżować 4 dorosłe osoby. Fotele są obszerne, ale zdecydowanie brakuje im wyprofilowania. Sprawdzają się podczas spokojnej, miejskiej eksploatacji ale już np. na szybciej pokonywanych zakrętach daje o sobie znać brak jakiegokolwiek podparcia bocznego. Za asymetrycznie dzielonym oparciem tylnej kanapy wygospodarowano bagażnik o pojemności 300 litrów. Po złożeniu oparć kubatura przestrzeni bagażowej wzrasta ponad trzykrotnie do 922 litrów. Transport mniejszych rzeczy ułatwią nam obszerne schowki w drzwiach, na konsoli centralnej lub przepastny schowek przed fotelem pasażera.

Pod maską miejskiego hatchbacka pracuje trzycylindrowy silnik o mocy 110 KM i momencie obrotowym 205 Nm. Wartości te pozwalają na rozpędzenie ważącego 1125 kg pojazdu do 100km/h w czasie 10,4 sekundy i osiągniecie prędkości maksymalnej 188km/h. Osiągi te są wystarczające do sprawnego poruszania się, jednak dźwięk silnika nie jest zbyt przyjemny, a podczas jazdy na autostradzie brakuje 6 biegu, który ograniczyłby hałas w kabinie i zmniejszył zużycie paliwa. Minusem jest również bardzo duży skok dźwigni zmiany biegów. W codziennej eksploatacji Citroen potrzebuje ok. 7 litrów paliwa na każde 100 km w mieście i ok. 5,5 litra w trasie. Zawieszenie zostało zestrojone z naciskiem na maksymalny komfort i dobrze wybiera wszelkie niedoskonałości nawierzchni.

Citroen C3 1.2 PureTechCitroen C3 debiutował na rynku 15 lat temu. Dwie pierwsze generacje modelu znalazły ponad 3,5 miliona nabywców na całym świecie.
Citroen C3 1.2 PureTech

Citroen C3 debiutował na rynku 15 lat temu. Dwie pierwsze generacje modelu znalazły ponad 3,5 miliona nabywców na całym świecie. W ubiegłym roku do salonów trafiła trzecia odsłona francuskiego modelu, która w ciągu pierwszych sześciu miesięcy przekonała do siebie ponad 100 000 klientów.

fot. Dariusz Wołoszka (Info-Ekspert; http://www.info-ekspert.pl)

Ceny Citroena zaczynają się już od 39 900 zł. W ofercie znajdziemy trzy silniki benzynowe o mocach 68 KM, 82 KM i 110 KM oraz dwa diesle generujące 75 lub 100 KM. Standardowo jednostki napędowe współpracują z 5-stopniową manualną skrzynią biegów, którą w najmocniejszej wersji silnika benzynowego za dopłatą 5600 zł możemy zamienić na 6-stopniowy automat. Do wyboru są trzy warianty wyposażenia: Live, Feel i Shine. W podstawowej wersji na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in.: szyby przednie regulowane elektrycznie, 6 poduszek powietrznych, fotel kierowcy z regulacją wysokości, czy tempomat. Optymalnym wyborem wydaje się więc kolejny poziom wyposażenia Feel w którym dodatkowo znajdziemy spodziewane w tym segmencie pojazdów: klimatyzację, radio z bluetooth, sterowane elektrycznie lusterka czy światła dzienne LED.

Wybrane dane techniczne Citroena C3 i konkurentów i konkurentów:

Marka/model

Citroen C3 1.2 PureTech

Opel Corsa 1.0 Turbo

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i

Cena (zł)

51 900

58 550

52 400

typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5d

hatchback/5d

hatchback/5d

liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

długość/szerokość/wysokość (mm)

3996/1749/1474

4021/1796/1479

3950/1695/1510

rozstaw kół: przód/tył (mm)

1474/1468

1472/1464

1485/1470

rozstaw osi (mm)

2540

2510

2510

masa własna (kg)

1050

1124

1030

pojemność bagażnika (l)

300/922

265/1090

286/b.d.

pojemność zbiornika paliwa (l)

45

45

42

Układ napędowy

rodzaj paliwa

Benzyna

Benzyna

Benzyna

typ silnika spalinowego

Benzynowy, 12V, turbo

Benzynowy, 12V, turbo

Benzynowy, 16V

pojemność (cm3)

1199

999

1329

liczba cylindrów

3

3

4

napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów

typ/liczba przełożeń

manualna/5

manualna/6

manualna/6

Osiągi

Moc maks. (KM/obr/min)

110/5500

115/6000

99/6000

Mom. obr. maks. (Nm/obr/min)

205/1500

170/1800-4500

125/4000

Czas przysp. 0-100 km/h (s)

9,3

10,3

11,7

Prędkość maks. (km/h)

188

195

175

Śr zuż. paliwa (l/100 km)

4,6

5,0

4,9

Średnia emisja CO2 (g/km)

103

117

114

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty