Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cadillac SRX

pim
To jedna z premier salonu samochodowego w Detroit, wejdzie do produkcji w połowie roku. Nie zaskakuje futurystycznymi rozwiązaniami, ale wiele obiecuje funkcjonalnymi elementami wnętrza.
Cadillac SRX

SRX wygląda jak typowy SUV - ma poważną linię prawie terenowego auta i komfort limuzyny. W praktyce to raczej powiększone i podwyższone kombi.
Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach: RWD z napędem na tylną oś i AWD, która ma napęd na wszystkie koła. W tym drugim przypadku moment obrotowy zasadniczo jest dzielony równo między przednią i tylną oś. Ale kiedy trzeba, można nawet całą moc przekazać na jedno z kół. SRX jest wyposażony w Magnetic Ride Control - elektroniczny system sterujący pracą zawieszenia, który automatycznie, w ułamku sekundy dostosowuje tłumienie amortyzatorów do warunków jazdy. O bezpieczeństwo jazdy z większymi prędkościami dba system stablizacyjny StabiliTrak.
Wewnątrz samochodu może się mieścić 7 osób. Trzeci rząd siedzeń to dwa fotele, które można schować w podłodze. Kierowca nie musi się tym zajmować - naciska guzik i fotele chowają elektryczne siłowniki. Siedzenia SRX są ustawione jak w teatrze - drugi rząd jest nieco wyżej niż pierwszy, a jeszcze wyżej umieszczono fotele trzeciego rzędu. Chodzi o to, żeby także siedzący z tyłu mogli łatwiej obserwować drogę i okolicę przez którą jadą. Kontakt z otoczeniem znakomicie ułatwia także przeszklony dach, otwierany nad 1 i 2 rzędem siedzeń.
W SRX bardzo starannie zaprojektowano liczne schowki i półki mające ułatwić przewożenie różnej wielkości i rodzaju bagażu. Dwa duże schowki znajdują się pod podłogą bagażnika, kilka rozmieszczono w kabinie. Schowki w podłodze bagażnika są jednak dostępne tylko dla aut pięciomiejscowych. Przy siedmiu fotelach, trzeci rząd siedzeń jest chowany pod podłogę w miejsca, zajmowane przez schowki.
Gdyby pasażerom tylnej kanapy znudziło się oglądanie krajobrazów, mogą oglądać filmy czy poddać się elektronicznym rozrywkom. W opcjach wyposażenia znajduje się bowiem system rozrywkowy dla tylnej kanapy. W jego skład wchodzi odtwarzacz DVD z siedmiocalowym ekranem, bezprzewodowymi słuchawkami i grami komputerowymi.
Samochód będzie napędzany przez silniki benzynowe: V6 o pojemności 3,6 l i V8 (4,6 l). Większy ma moc 315 KM, a mniejszy, który zadebiutuje wraz z samochodem, ma 260 KM. Oba będą współpracowały z automatycznymi, pięciobiegowymi skrzyniami z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów.
Magnetic Ride
General Motors podaje, że Magnetic Ride Control to pierwszy w segmencie system, rodem z laboratoriów GM. Latem 2001 miałem okazję już jeździć samochodem z systemem opartym o podobne, jeżeli nie takie same rozwiązania. MagneRide był wówczas zapowiadanym do wprowadzenia wkrótce w USA prototypowym rozwiązaniem firmy Delphi. Można było przełączać amortyzatory od stanu bardzo miękkiego, kiedy samochód miękko kołysał się na wybojach, ale nie nadawał się do dynamicznej jazdy po łukach, do sztywnych, sportowych amortyzatorów, które dobrze trzymały auto na zakrętach, ale każdą dziurę sygnalizowały mocnym, twardym dobiciem. Zasada działania opiera się na umieszczeniu wewnątrz amortyzatora syntetycznego płynu z elementami magnetycznymi, który przepływa poprzez specjalny rowek. Zmieniając natężenie pola magnetycznego wokół rowka, można ułatwiać lub utrudniać przepływ płynu w tym miejscu. Im łatwiej płyn przepływa przez rowek, tym bardziej miękki jest amortyzator. Im trudniej - tym amortyzator jest twardszy. Zmiany można dokonać w ułamku sekundy.

Cadillac SRX

Wnętrze samochodu jest eleganckie i luksusowo wykończone.

>

Cadillac SRX


Cadillac SRX

Praktyczne, zamykane schowki na drzwiach to rzadkość.Zestaw rozrywkowy (z DVD) dla tylnej kanapy to wyposażenie dodatkowe.
Cadillac SRX

Pod podłogą bagażnika SRX znalazło się kilka praktycznych, dzielonych na segmenty schowków.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty