Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

BMW X3

Redakcja
BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
W ciągu siedmiu lat produkcji BMW X3 pierwszej generacji znalazło ponad 600 tys. nabywców na całym świecie. W Polsce najtańsza wersja kosztuje 162 900 zł.

Mercedes, Audi i Volvo potrzebowali aż pięciu lat, aby w 2008 roku

BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

zaprezentować rywali w postaci modeli GLK, Q5 i X60.

Nowe X3 zbudowane na płycie podłogowej na której powstanie również kolejna „trójka” jest o 7,9 cm dłuższe, 2,8 cm szersze i 1,0 cm wyższe od swojego pierwowzoru. Powiększenie rozmiarów i zastosowanie bardziej płynnych linii nadwozia okazało się krokiem w dobrym kierunku. X3 wygląda elegancko. Dla klientów, którzy chcieliby nadać swojemu autu bardziej sportowy charakter i mają do wydania dodatkowe 18 530 zł producent przygotował sportowy pakiet M obejmujący elementy układu jezdnego, elementy aerodynamiczne oraz wyposażenia wnętrza.

Kabina „Bawarczyka” to prosta elegancja. Skórzana, sportowa (1175 zł) i ogrzewana (769 zł) kierownica pewnie leży w dłoniach. Tradycyjne, znane z innych modeli BMW czarne zegary i klasyczna konsola centralna to przykład

BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

funkcjonalności.

Duży, szklany, elektrycznie regulowany dach (6112 zł) doświetla obszerne wnętrze w którym dominuje beżowa, skórzana tapicerka (7288 zł). Wygodne fotele przednie z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień (5224 zł) to konstrukcja najwyższej klasy. Z tyłu dzięki zwiększonemu rozstawowi osi (z 2795 mm do 2810 mm) pasażerowie mają więcej miejsca na kolana. W najnowszej odsłonie SUV-a BMW cztery osoby będą podróżowały w komfortowych warunkach.


[polecane]22733657,22737777;1[/polecane]

Przestrzeń bagażowa to kolejny element, który wyróżnia nowe X3 na tle konkurencji. Mercedes GLK oferuje 450 litrów, Volvo X60 - 495 litrów, Audi Q5 - 540 litrów, a BMW X3 może pochwalić się przestrzenią bagażową o pojemności aż 550 litrów. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy (40/20/40) otrzymujemy płaską przestrzeń ładunkową o pojemności 1600 litrów.

Wysokoprężny, dwulitrowy silnik dysponujący mocą 184 KM jest najsłabszą
BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

jednostką w ofercie BMW. Najsłabszą ale nie słabą, do pierwszych 100 km/h przyśpiesza w 8,5 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 214 km/h. Elastyczność zapewniona jest dzięki momentowi obrotowemu 380 Nm dostępnemu w zakresie od 1750 do 2750 obr./min. Producent deklaruje, że auto w trasie zadowoli się spalaniem na poziomie 5 l/ 100 km, w mieście będzie to 6,7 l/ 100 km, a w cyklu mieszanym 5,6 l/ 100 km.

Silnik w testowym egzemplarzu współpracował z automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów Steptronic (9387zł) z funkcją Start/Stop. Zmiany prędkości obrotowej nie są duże i w większości przypadków zmianę przełożenia możemy zaobserwować jedynie na obrotomierzu. Wykorzystaniu prawie 200 KM i dużego momentu obrotowego sprzyja system Electronic Damper Control (EDC). Przyciskiem znajdującym się w bezpośrednim sąsiedztwie dźwigni zmiany biegów możemy zmieniać ustawienia z „Normal” na „Sport” lub „Sport+” (ograniczona stabilizacja toru jazdy). W trybach sportowych reakcja na naciśnięcie gazu jest szybsza, a biegi zmieniane są przy znacznie wyższych obrotach.


BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
BMW X3, Fot. Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Seria X nie mogłaby się obyć bez systemu xDrive, który miał swoją premierę razem z pierwszą generacją X3 w 2003 roku. Dzięki wykorzystaniu informacji z czujników kół, które sygnalizują skłonność do poślizgu oraz informacji z układu DSC, xDrive rozdziela moment obrotowy na obie osie. System reaguje błyskawicznie zapobiegając m.in. podsterowności lub nadsterowności, zapewniając precyzję i pewność prowadzenia w różnych warunkach.

Dla poszukiwaczy ekstremalnych doznań BMW przygotowało silnik benzynowy o mocy 306 KM, momencie 400 Nm i przyspieszeniu godnym rasowego coupe - 5,7 sekundy do pierwszych 100 km/h. Radość z jazdy jaką zapewni taki silnik, zrekompensuje duże zużycie paliwa. Poza najsłabszym, 2. litrowym Dieslem i najmocniejszym silnikiem benzynowym możemy wybrać Diesla lub jednostkę benzynową, które dysponują mocą 258 KM.

Nowe BMW X3 jest przestronniejsze, bardziej funkcjonalne i zapewnia lepszy komfort jazdy. Nie jest już taka nowością, jak osiem lat temu, ale na pewno łatwo pola w swoim segmencie nie odda.

[b]Wybrane dane techniczne BMW X3 i rywali
Marka / modelBMW X3 xDriveAudi Q5 QuattroVolvo XC 60 AWD
Wersja--Kinetic
Cena (zł)162 900155 700152 900
SilnikDieselDieselDiesel
Pojemność (l)199519682400
Moc (KM)184170163
Moment obrotowy (Nm)380350420
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s)8,59,910,5
Prędkość maksymalna (km/h)210204195
Średnie spalanie (l/100km)5,66,25,6
Emisja CO2 (g/km)149163149
Skrzynia biegówmanualna, 6 biegowamanualna, 6 biegowamanualna, 6 biegowa
Pojemność bagażnika (l)550540495

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

**więcej zdjęć BMW X3 w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty