W 2009 roku oferta BMW w segmencie pojazdów typu SUV wzbogaciła się o nowy model X1 uzupełniając dostępne już na rynku X3, X5 oraz X6.
X1 to najmniejszy oferowany przez niemiecka firmę model z
segmentu samochodów typu SUV. Auto skonstruowano na płycie podłogowej BMW serii 3. Pojazd oficjalnie został zaprezentowany we wrześniu 2009 roku salonie samochodowym we Frankfurcie. Model wyposażany jest w silniki zarówno benzynowe jak i wysokoprężne (Diesel). W zależności od wersji napęd jest przekazywany na dwie osie lub jedną (tylną). Testowany pojazd to model X1 xDrive20d wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy 177 KM oraz układ z systemem napędu na cztery koła i adaptacyjnym rozkładem momentu obrotowego.
Na zewnątrz auto posiada wiele elementów i cech podkreślających charakter pojazdu. Dynamiczny i masywny wygląd nadwozia nadają przetłoczenia bocznych poszyć, długa pokrywa silnika oraz wysoki zderzak przedni.
Wnętrze samochodu łączy funkcjonalność i nowoczesność. Deska rozdzielcza, typowa dla marki, wyróżniająca się estetyką i ergonomią. Wszystkie przyciski i elementy sterowania wyposażeniem pojazdu są umieszczone w sposób czytelny i funkcjonalny. Jakość materiałów wykorzystanych do wykończenia wnętrza przypomina, że X1 należy do grona samochodów klasy Premium.
Sportowe, przednie fotele są dość wygodne, a sposób ich regulacji pozwala na dopasowanie ich do prawie każdej sylwetki. Siedzenia przednie wykazują bardzo dobre trzymanie boczne, nawet przy bardzo dynamicznym pokonywaniu zakrętów, m.in. dzięki możliwości dopasowania szerokości oparcia. Z kolei sposób konfiguracji przestrzeni bagażowej, za sprawą zastosowania systemu składania oparć tylnych siedzeń w proporcji 40/20/40, powoduje, że BMW X1 jest samochodem uniwersalnym.
Model ten jest wyposażany jest w silniki benzynowe i wysokoprężne
spełniające normę emisji spalin Euro 5. W testowanym egzemplarzu pracował silnik wysokoprężny o mocy 177 KM osiągający maksymalny moment obrotowy na poziomie 350 Nm w zakresie prędkości obrotowej 1750-3000obr/min. Napęd na koła jezdne przekazywany był za pośrednictwem 6-biegowej, automatycznej skrzyni. System xDrive z adaptacyjnym rozkładem siły napędowej, pozwala osiągać wysoką dynamikę jazdy i maksymalnie wykorzystać moc silnika niezależnie od warunków drogowych.
Podstawowa cena najtańszej wersji BMW X1 obejmująca standardowe wyposażenie wynosi 117 000 zł.
Wybrane dane techniczne BMW X1 i konkurentów
Marka / model | BMW X1 xDrive20d | Audi Q3 2.0 TDI quattro | Range Rover Evoque 2.2eD4 150 KM |
Wersja | - | - | Pure 5d |
Cena (zł) | 145 200 | 148 500 | 166 870 |
Silnik | Diesel | Diesel | Diesel |
Pojemność (ccm) | 1995 | 1968 | 2179 |
Moc (KM) | 177 | 177 | 150 |
Moment obrotowy (Nm) | 350 | 380 | b/d |
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) | 8,6 | 8,2 | 11,2 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 205 | 212 | 180 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 5,8 | 5,9 | 5,0 |
Emisja CO2 (g/km) | 153 | 156 | 130 |
Skrzynia biegów | Manualna, 5 biegowa | Automatyczna S-tronic, 7 biegowa | Manualna,6 biegowa |
Pojemność bagażnika (l) | 420 | 460 | 575 |
Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
**więcej zdjęć BMW X1 w
naszej galerii**
**Jeździłeś BMW X1 ? - podziel się z nami
swoją opinią**
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?