Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi SQ8 TDI. Jaki silnik i wyposażenie?

Mariusz Michalak
Audi SQ8 TDI Napęd w nowym Audi SQ8 TDI przenoszony jest na koła za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic. Jej dwumasowe koło zamachowe posiada dostosowujący się do liczby obrotów tłumik drgań, który przy bardzo niskiej liczbie obrotów kompensuje niepożądane drgania silnika Diesla V8.Fot. Audi
Audi SQ8 TDI Napęd w nowym Audi SQ8 TDI przenoszony jest na koła za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic. Jej dwumasowe koło zamachowe posiada dostosowujący się do liczby obrotów tłumik drgań, który przy bardzo niskiej liczbie obrotów kompensuje niepożądane drgania silnika Diesla V8.Fot. Audi
Audi prezentuje sportową wersję topowego modelu rodziny Q – SQ8 TDI. Ośmiocylindrowa, wysokoprężna jednostka napędowa, układ aktywnej stabilizacji przechyłu, układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy to główne cechy nowości.

V8 biturbo w Audi SQ8 TDI to najmocniejszy silnik Diesla na europejskim rynku. Jednostka generuje 435 KM. Wyposażony w niego duży SUV coupé przyspiesza niczym samochód sportowy. Audi SQ8 TDI osiąga prędkość od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Elektrycznie napędzana sprężarka (EAV) wspiera pracę turbosprężarek podczas ruszania i przyspieszania na niskich obrotach.
EAV jest zaopatrywana w prąd przez 48-woltową główną sieć pokładową Audi SQ8 TDI, która jest też podstawą działania systemu mild-hybrid (MHEV). Magazynem energii jest kompaktowy akumulator litowo-jonowy. Połączony z wałem korbowym alternator - rozrusznik (RSG) rekuperuje podczas hamowania nawet 8 kW energii i może zmagazynować ją w akumulatorze.

Napęd w nowym Audi SQ8 TDI przenoszony jest na koła za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic. Jej dwumasowe koło zamachowe posiada dostosowujący się do liczby obrotów tłumik drgań, który przy bardzo niskiej liczbie obrotów kompensuje niepożądane drgania silnika Diesla V8.

Standardowo, SQ8 TDI wyposażone jest w system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select z siedmioma trybami pracy oraz adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie sportowe adaptive air suspension sport z regulowanym stopniem tłumienia. Zawieszenie pneumatyczne pozwala na zmianę wysokości zawieszenia karoserii maksymalnie nawet o 90 mm.

Główne elementy obsługi w Audi SQ8 TDI to dwa duże wyświetlacze dotykowe z funkcją haptycznej i akustycznej reakcji zwrotnej. Górny wyświetlacz, który w stanie nieaktywnym prawie całkowicie zlewa się z czarną błyszczącą ramką, służy do sterowania systemami infotainment i nawigacją. Z poziomu dolnego wyświetlacza kierowca steruje klimatyzacją, funkcjami komfortowymi, wprowadzaniem tekstu, a podczas tych czynności jego nadgarstek może wygodnie spoczywać na dźwigni zmiany biegów.

Ponadto Audi SQ8 TDI wyposażone jest w funkcję sterowania głosowego przy pomocy naturalnego języka, rozumiejącą także dowolnie formułowane potocznym językiem polecenia i pytania. Do udzielania odpowiedzi system wykorzystuje zarówno zapisane w pojeździe informacje, czy ulubione cele nawigacji i ulubione miejsca kierowcy, jak i wiedzę z chmury.

Adaptacyjny asystent jazdy, który integruje w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control, asystenta jazdy w korkach i asystenta toru jazdy, odciąża kierowcę przede wszystkim na długich dystansach, przyczyniając się tym samym do zwiększenia komfortu podróży.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty