Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi SQ7 TDI. Duży SUV z potężnym Dieslem V8

Mariusz Michalak
Audi SQ7 TDI Audi SQ7 TDI z silnikiem wysokoprężnym V8 o mocy 435 KM ma teraz nową, jeszcze stylistykę. We wnętrzu wyposażono go w sportowe fotele, system MMI navigation plus, obsługę dotykową oraz w Audi virtual cockpit z dodatkowym widokiem „performance”.Fot. Audi
Audi SQ7 TDI Audi SQ7 TDI z silnikiem wysokoprężnym V8 o mocy 435 KM ma teraz nową, jeszcze stylistykę. We wnętrzu wyposażono go w sportowe fotele, system MMI navigation plus, obsługę dotykową oraz w Audi virtual cockpit z dodatkowym widokiem „performance”.Fot. Audi
Audi SQ7 TDI z silnikiem wysokoprężnym V8 o mocy 435 KM ma teraz nową stylistykę. We wnętrzu wyposażono go w sportowe fotele, system MMI navigation plus, obsługę dotykową oraz w Audi virtual cockpit z dodatkowym widokiem „performance”.

Audi SQ7 TDI charakteryzuje stylistyka modeli Q, z detalami specyficznymi dla modeli S. Od modelu bazowego różni się podwójnymi żebrami osłony chłodnicy Singleframe, obudowami lusterek bocznych w kolorze aluminium i czterema charakterystycznymi końcówkami rur układu wydechowego z okrągłymi, chromowanymi osłonami. Spojler znajdujący się w dolnej strefie przedniego zderzaka uformowany jest trójwymiarowo, a osłona podwozia z tyłu sprawia jeszcze masywniejsze wrażenie. Niektóre dodatki polakierowano w kolorze matowego srebra. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. W ramach programu Audi exclusive dostępne są szary kolor Daytona, perłowe efekty lakierów oraz wiele dostosowanych do wymogów użytkownika opcji wykończenia.

Audi SQ7 TDI Audi SQ7 TDI z silnikiem wysokoprężnym V8 o mocy 435 KM ma teraz nową, jeszcze stylistykę. We wnętrzu wyposażono go w sportowe fotele, system
Audi SQ7 TDI

Audi SQ7 TDI z silnikiem wysokoprężnym V8 o mocy 435 KM ma teraz nową, jeszcze stylistykę. We wnętrzu wyposażono go w sportowe fotele, system MMI navigation plus, obsługę dotykową oraz w Audi virtual cockpit z dodatkowym widokiem „performance”.

Fot. Audi

Audi SQ7 TDI wyposażone jest w 20-calowe odlewane z aluminium felgi stylizowane na 5-ramienną turbinę, na które standardowo zakłada się opony 285/45. Z uwagi na wysoką moc silnika tarcze hamulcowe z przodu mają średnicę 400 milimetrów, a z tyłu 370 milimetrów. Czarne zaciski hamulców kół przednich — opcjonalnie dostępne również w kolorze czerwonym — opatrzone są logo S. Na życzenie samochód wyposażony może być w układ hamulcowy z wyjątkowo odpornymi na ścieranie tarczami z ceramiki zawierającej włókno węglowe. Mają one średnicę 420 mm na przedzie i 370 mm z tyłu. Zaciski mają kolor szarego antracytu.

Wnętrze Audi SQ7 TDI utrzymane jest w kolorystyce ciemnej skóry i Alcantary. Ozdobne, podkreślające sportowy charakter pojazdu panele wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium lub opcjonalnie z carbonu. Dostępny na życzenie pakiet oświetlenia konturowego/nastrojowego, w trzydziestu różnych, regulowanych kolorach podświetla główne linie stylistyczne i powierzchnie.

Montowany standardowo, sterowany dotykowo system nawigacji MMI navigation plus posiada szeroką gamę usług connectivity. Jest wyposażony w LTE Advanced, hotspot Wi-Fi, sterowanie głosem oraz bogaty pakiet Audi connect obejmujący dostarczanie informacji o ruchu online, nawigację Google Earth, hybrydowe radio oraz zintegrowaną z systemem operacyjnym MMI, działającą w chmurze obsługę głosową Alexa firmy Amazon. Nowym dodatkiem jest usługa informacji o sygnalizacji świetlnej. Łączy ona pojazd z centralnym komputerem sterującym sygnalizacją świetlną i na w pełni cyfrowym zestawie wskaźników oraz na opcjonalnym wyświetlaczu danych na szybie head-up display wyświetla kierowcy odpowiednie informacje.Szeroką ofertę uzupełnia wiele opcji, wśród których jest na przykład czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, funkcja wspomagania cichego zamykania drzwi, system nagłośnienia Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System oraz pakiet jakości powietrza z aromatyzacją i jonizatorem. Jako alternatywę dla reflektorów matrycowych LED Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami, Audi oferuje reflektory LED HD Matrix ze światłem laserowym. Wśród wielu dostępnych na życzenie systemów wspomagania kierowcy jest m.in. adaptacyjny asystent jazdy.

Audi SQ7 TDI Audi SQ7 TDI z silnikiem wysokoprężnym V8 o mocy 435 KM ma teraz nową, jeszcze stylistykę. We wnętrzu wyposażono go w sportowe fotele, system
Audi SQ7 TDI

Audi SQ7 TDI z silnikiem wysokoprężnym V8 o mocy 435 KM ma teraz nową, jeszcze stylistykę. We wnętrzu wyposażono go w sportowe fotele, system MMI navigation plus, obsługę dotykową oraz w Audi virtual cockpit z dodatkowym widokiem „performance”.

Fot. Audi

Nowe Audi SQ7 TDI imponuje mocą silnika. 4.0 TDI – jednostka napędowa V8 z dwoma turbosprężarkami – generuje moc 320 kW (435 KM) i zapewnia moment obrotowy rzędu 900 Nm w zakresie od 1250 do 3250 obr./min. Ten duży SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W zależności od wyposażenia, SQ7 TDI zużywa od 7,6 do 7,4 litra paliwa na każde 100 kilometrów, co odpowiada emisji od 200 do 194 gramów CO2 na kilometr.

48-woltowy subsystem elektryczny zapewnia energię dla elektrycznie napędzanej sprężarki (EPC) wspomagającej dwie turbosprężarki w momencie, gdy kierowca energiczniej wciśnie pedał gazu (większe obciążenie), a dostępna energia spalin jest wciąż niska. W takim przypadku sprężarka zapewnia dodatkowy dopływ powietrza, które jest ważnym czynnikiem spalania. Dzięki temu, olbrzymi moment obrotowy jest dostępny praktycznie na zawołanie, zwłaszcza podczas ruszania i podczas przyspieszania przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Elektrycznie napędzana sprężarka zamontowana jest na ścieżce zasysanego powietrza. Kompaktowy silnik elektryczny w 250 milisekund przyspiesza wirnik sprężarki do 70 000 obr./min. Dwa wzmacniacze umieszczone w układzie wydechowym modulują brzmienie ośmiocylindrowego silnika.

Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro przekazują olbrzymią moc silnika 4.0 TDI na jezdnię. Standardowe sportowe zawieszenie pneumatyczne i progresywny układ kierowniczy – którego przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie wraz ze wzrostem kąta skrętu – wpływają na prowadzenie pojazdu.

Układ czterech kół skrętnych sprawia, że manewrowanie tym dużym SUV-em jest jeszcze łatwiejsze: przy niskich prędkościach koła tylne skręcają nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zwiększa zwrotność pojazdu. Natomiast przy prędkościach wysokich, np. na autostradzie, koła te skręcają lekko w tym samym kierunku co koła przednie, zwiększając stabilność.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty