Audi SQ7 TDI charakteryzuje stylistyka modeli Q, z detalami specyficznymi dla modeli S. Od modelu bazowego różni się podwójnymi żebrami osłony chłodnicy Singleframe, obudowami lusterek bocznych w kolorze aluminium i czterema charakterystycznymi końcówkami rur układu wydechowego z okrągłymi, chromowanymi osłonami. Spojler znajdujący się w dolnej strefie przedniego zderzaka uformowany jest trójwymiarowo, a osłona podwozia z tyłu sprawia jeszcze masywniejsze wrażenie. Niektóre dodatki polakierowano w kolorze matowego srebra. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. W ramach programu Audi exclusive dostępne są szary kolor Daytona, perłowe efekty lakierów oraz wiele dostosowanych do wymogów użytkownika opcji wykończenia.
Audi SQ7 TDI wyposażone jest w 20-calowe odlewane z aluminium felgi stylizowane na 5-ramienną turbinę, na które standardowo zakłada się opony 285/45. Z uwagi na wysoką moc silnika tarcze hamulcowe z przodu mają średnicę 400 milimetrów, a z tyłu 370 milimetrów. Czarne zaciski hamulców kół przednich — opcjonalnie dostępne również w kolorze czerwonym — opatrzone są logo S. Na życzenie samochód wyposażony może być w układ hamulcowy z wyjątkowo odpornymi na ścieranie tarczami z ceramiki zawierającej włókno węglowe. Mają one średnicę 420 mm na przedzie i 370 mm z tyłu. Zaciski mają kolor szarego antracytu.
Wnętrze Audi SQ7 TDI utrzymane jest w kolorystyce ciemnej skóry i Alcantary. Ozdobne, podkreślające sportowy charakter pojazdu panele wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium lub opcjonalnie z carbonu. Dostępny na życzenie pakiet oświetlenia konturowego/nastrojowego, w trzydziestu różnych, regulowanych kolorach podświetla główne linie stylistyczne i powierzchnie.
Montowany standardowo, sterowany dotykowo system nawigacji MMI navigation plus posiada szeroką gamę usług connectivity. Jest wyposażony w LTE Advanced, hotspot Wi-Fi, sterowanie głosem oraz bogaty pakiet Audi connect obejmujący dostarczanie informacji o ruchu online, nawigację Google Earth, hybrydowe radio oraz zintegrowaną z systemem operacyjnym MMI, działającą w chmurze obsługę głosową Alexa firmy Amazon. Nowym dodatkiem jest usługa informacji o sygnalizacji świetlnej. Łączy ona pojazd z centralnym komputerem sterującym sygnalizacją świetlną i na w pełni cyfrowym zestawie wskaźników oraz na opcjonalnym wyświetlaczu danych na szybie head-up display wyświetla kierowcy odpowiednie informacje.Szeroką ofertę uzupełnia wiele opcji, wśród których jest na przykład czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, funkcja wspomagania cichego zamykania drzwi, system nagłośnienia Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System oraz pakiet jakości powietrza z aromatyzacją i jonizatorem. Jako alternatywę dla reflektorów matrycowych LED Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami, Audi oferuje reflektory LED HD Matrix ze światłem laserowym. Wśród wielu dostępnych na życzenie systemów wspomagania kierowcy jest m.in. adaptacyjny asystent jazdy.
Nowe Audi SQ7 TDI imponuje mocą silnika. 4.0 TDI – jednostka napędowa V8 z dwoma turbosprężarkami – generuje moc 320 kW (435 KM) i zapewnia moment obrotowy rzędu 900 Nm w zakresie od 1250 do 3250 obr./min. Ten duży SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W zależności od wyposażenia, SQ7 TDI zużywa od 7,6 do 7,4 litra paliwa na każde 100 kilometrów, co odpowiada emisji od 200 do 194 gramów CO2 na kilometr.
48-woltowy subsystem elektryczny zapewnia energię dla elektrycznie napędzanej sprężarki (EPC) wspomagającej dwie turbosprężarki w momencie, gdy kierowca energiczniej wciśnie pedał gazu (większe obciążenie), a dostępna energia spalin jest wciąż niska. W takim przypadku sprężarka zapewnia dodatkowy dopływ powietrza, które jest ważnym czynnikiem spalania. Dzięki temu, olbrzymi moment obrotowy jest dostępny praktycznie na zawołanie, zwłaszcza podczas ruszania i podczas przyspieszania przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Elektrycznie napędzana sprężarka zamontowana jest na ścieżce zasysanego powietrza. Kompaktowy silnik elektryczny w 250 milisekund przyspiesza wirnik sprężarki do 70 000 obr./min. Dwa wzmacniacze umieszczone w układzie wydechowym modulują brzmienie ośmiocylindrowego silnika.
Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro przekazują olbrzymią moc silnika 4.0 TDI na jezdnię. Standardowe sportowe zawieszenie pneumatyczne i progresywny układ kierowniczy – którego przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie wraz ze wzrostem kąta skrętu – wpływają na prowadzenie pojazdu.
Układ czterech kół skrętnych sprawia, że manewrowanie tym dużym SUV-em jest jeszcze łatwiejsze: przy niskich prędkościach koła tylne skręcają nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zwiększa zwrotność pojazdu. Natomiast przy prędkościach wysokich, np. na autostradzie, koła te skręcają lekko w tym samym kierunku co koła przednie, zwiększając stabilność.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?