Osiągi nowego Audi RS 4 Avant są po prostu imponujące. Silnik 4.2 FSI generuje moc 331 kW (450 KM) przy 8 250 obr/min, a
jego maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm i jest dostępny od 4 000 do 6 000 obr/min. Wysoko obrotowy silnik V8
sprawia, że RS 4 Avant przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 s.. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Na życzenie można ją jednak podwyższyć do 280 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 10,7 litra na 100 km.
Tajemnica tak ekonomicznego zużycia paliwa tkwi w standardowo montowanej siedmiobiegowej skrzyni S tronic z długim najwyższym przełożeniem. Funkcja Launch Control, aktywowana poprzez naciśnięcie przycisku, zapewnia start przy optymalnych obrotach i minimalnym poślizgu kół. Podobnie jak we wszystkich Audi RS, również w tym modelu moc silnika przenoszona jest na wszystkie cztery koła przy pomocy stałego napędu quattro. Audi RS 4 Avant wyposażone jest w jego najnowszą wersję, w której zastosowano
samoblokujący centralny mechanizm różnicowy z kołem koronowym i z selektywnym rozdziałem momentu na poszczególne koła. Audi oferuje również opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozkłada siłę napędową pomiędzy koła tylnej osi.
Zawieszenie wykonano głównie z aluminium. W porównaniu z Audi A4 Avant, nadwozie obniżono o 20 mm. Nowy elektromechaniczny układ kierowniczy doskonale reaguje na warunki jazdy, co zapewnia kierowcy wysoki komfort prowadzenia.
Dziewiętnastocalowe koła ze stopu metali wyposażono w opony 265/35. Opcjonalnie dostępne są także koła dwudziestocalowe. Cechą charakterystyczną systemu hamulcowego są duże, wewnętrznie wentylowane tarcze stylizowane nowatorsko na kształt fali. Każdy z przednich zacisków hamulców posiada osiem tłoków.
Na życzenie dostępne są ceramiczne tarcze przednie, wzmacniane włóknem węglowym. Elektroniczny system stabilizacji toru
jazdy (ESC) posiada tryb sportowy i w razie potrzeby można go całkowicie wyłączyć.
Standardowym elementem wyposażenia RS 4 Avant jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Opcjonalnie dostępne są: dynamiczny układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy i sportowe zawieszenie plus z systemem kontroli dynamiki jazdy DRC. Jego działanie można regulować za pośrednictwem systemu Audi drive select. Kierowca ma możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy: comfort, auto i dynamic.
W reflektorach o kształcie klina wykorzystano technologię ksenonową plus, a do jazdy dziennej zastosowano światła diodowe, tworzące wąski pas w obrębie reflektora.
Górne narożniki dużej osłony chłodnicy Singleframe są ukośnie ścięte. Maskę pojazdu dzielą wyraziste przetłoczenia, a duże wloty powietrza u dołu, nadają przedniej osłonie charakterystyczny wygląd. Diody zastosowano również w światłach tylnych.
Eleganckie wnętrze w całości utrzymane jest w czerni. Elementy dekoracyjne są standardowo wykonane z włókna węglowego, a opcjonalnie z aluminium, lakieru fortepianowego lub stali nierdzewnej. Wielofunkcyjna, spłaszczona u dołu, sportowa kierownica pokryta jest skórą. Zagłówki natomiast zintegrowane są z oparciami siedzeń sportowych S. Pojemność bagażnika - zależnie od pozycji tylnych siedzeń - wynosi od 490 do 1 430 l.
Wszystkie wyświetlacze i elementy sterowania w nowym RS 4 Avant, włączając w to montowany na życzenie multimedialny system MMI navigation plus, imponują swoim wykonaniem i ergonomią. Audi oferuje również szeroki wybór nowoczesnych systemów informacji kierowcy. W ich skład wchodzą m.in. nagłośnienie Bang & Olufsen sound system czy Bluetooth online car phone, który zapewnia kierowcy dostęp do spersonalizowanych usług Audi.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?