Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi RS 4 Avant Nogaro selection

(ip)
Audi RS 4 Avant Nogaro selection Fot: Audi
Audi RS 4 Avant Nogaro selection Fot: Audi
Przed 20 laty zadebiutowało Audi Avant RS2, pierwszy model ze sportowej rodziny RS. Teraz Audi wprowadza na rynek specjalną serię aktualnie sprzedawanego samochodu. Audi RS 4 Avant Nogaro selection będzie dostępne już wiosną. Premiera polakierowanego w kolorze niebieskim Nogaro i posiadającego ekskluzywne wyposażenie auta, odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

Wyjątkowy, niebieski lakier Nogaro z efektem perłowym jest najbardziej widocznym znakiem rozpoznawczym jubileuszowej

Audi RS 4 Avant Nogaro selection Fot: Audi
Audi RS 4 Avant Nogaro selection Fot: Audi

serii. Równocześnie nawiązuje do kolorystyki modelu RS2. Obramowanie i kratownica osłony chłodnicy Singleframe oraz listwy wokół okien polakierowano na czarno w wysokim połysku, relingi na dachu również mają kolor czarny, ale w odcieniu matowym. Dwie owalne osłony końcówek rur wydechowych, również w czerni o wysokim połysku, to charakterystyczne ujście sportowego układu wydechowego RS.

Pod maską Audi RS 4 Avant Nogaro selection pracuje wysokoobrotowy silnik wolnossący V8, o pojemności 4 163 cm3. Jednostka 4.2 FSI generuje 331 kW mocy (450 KM) przy 8250 obr./min. Wyposażony w nią jubileuszowy samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 280 km/h. Zużywa średnio 10,7 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 249 g dwutlenku węgla na kilometr. Efektywne zużycie benzyny to także zasługa wyjątkowej sprawności i długiego przełożenia ostatniego biegu montowanej seryjnie siedmiostopniowej przekładni
S tronic. Kierowca może pozwolić błyskawicznie reagującej dwusprzęgłowej skrzyni biegów pracować w trybie automatycznym lub zmieniać biegi samodzielnie, za pomocą dźwigni zmiany biegów lub manetek przy kierownicy.

Sercem stałego napędu na cztery koła quattro jest samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy z kołem koronowym. Podczas normalnego trybu jazdy, ten kompaktowy i lekki dyferencjał rozdziela momenty pomiędzy przednią i tylną osią
w stosunku 40:60. W razie potrzeby może temu podziałowi nadać szerszy zakres: do 70 procent sił może zostać przekierowane na przód, a maksymalnie do 85 procent na tył pojazdu. Międzyosiowy mechanizm różnicowy z kołem koronowym współpracuje z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła, który dzięki inicjowaniu lekkiego, pulsacyjnego hamowania w granicznych zakresach zakrętu powoduje, że pojazd jest jeszcze bardziej dynamiczny. Jako opcjonalny dodatek, Audi oferuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozkłada siły napędowe, oddziałując niezależnie na prawe i lewe tylne koło.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection Fot: Audi
Audi RS 4 Avant Nogaro selection Fot: Audi

W seryjnym wyposażeniu Audi RS 4 Avant Nogaro selection znajdziemy także system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, pozwalający kierowcy na określenie charakterystyki pracy elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego, siedmiostopniowej skrzyni biegów S tronic, pedału gazu i sportowego układu wydechowego. Wszystkie te podzespoły mogą działać w jednym z trzech trybów: comfort, auto i dynamic. W samochodzie wyposażonym w nawigację MMI, kierowca ma do wyboru także czwarty tryb – individual, oferujący możliwość konfiguracji indywidualnego profilu ustawień.

Obok sportowego mechanizmu różnicowego, w przypadku pojazdu wyposażonego w system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, dostępne są opcjonalnie dwa kolejne elementy. Pierwszy z nich to dynamiczny układ kierowniczy zmieniający przełożenie w zależności od prędkości i  kontrujący za pomocą delikatnych impulsów w granicznych zakresach zakrętu. Drugi to podwozie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC) - czysto mechanicznym układem kompensującym ruchy pionowe i poziome, dostosowanym do potrzeb tego sprężystego podwozia.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection jeździ na oponach w rozmiarze 265/30. Za polerowanymi na wysoki połysk 20-calowymi

Audi RS 4 Avant Nogaro selection Fot: Audi
Audi RS 4 Avant Nogaro selection Fot: Audi

kołami Zoll-Rädern w stylistyce 5 V, lśnią lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe z emblematami RS. Tarcze hamulcowe w charakterystycznym dla Audi kształcie „wave” są wentylowane od środka, perforowane i połączone za pomocą trzpieni z aluminiowymi bębnami nośnymi. Na życzenie tarcze mogą być ceramiczne, wzmacniane włóknem węglowym. Elektroniczna kontrola stabilności ESC ma tryb sportowy i w razie potrzeby można ją całkowicie wyłączyć.

W utrzymanym w sportowej czerni wnętrzu, zamontowano elektrycznie regulowane fotele sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami, w dwóch wariantach obić. Boki siedzeń w obu wariantach wyłożono czarną skórą valcona, a środki – sztuczną tkaniną alcantara. Listwy w obudowach drzwi mają albo kolor czarny, albo niebieski Nogaro (kolejny akcent będący hołdem dla Audi Avant RS2). Podłokietniki obite są czarną skórą i zdobią je białe, kontrastowe szwy. Czarne dywaniki wykończono obszyciami w kolorze czarnym lub niebieskim Nogaro. Obicie z czarnej skóry z niebieskimi szwami nadaje elegancji także kołu kierownicy i kołnierzowi dźwigni zmiany biegów. W splotach karbonowych listew dekoracyjnych widoczne są niebieskie włókna, które nadają im charakterystyczny połysk. Plakietka na gałce dźwigni zmiany biegów siedmiostopniowej przekładni S tronic i emblematy na listwach progowych podkreślają specjalny status jubileuszowego modelu.

Limitowana seria specjalna Audi RS 4 Avant Nogaro selection pojawi się na rynku wiosną.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty