Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi RS 4 Avant. Mocne kombi w nowej odsłonie

Mariusz Michalak
Audi RS 4 Avant Audi Sport dopracowało teraz wiele szczegółów wprowadzonego na rynek we wrześniu 2017 r. Audi RS 4 Avant.  Wysokoobrotowy silnik V6 biturbo o mocy wyjściowej 450 KM, w szerokim zakresie obrotów od 1900 do 5000, przekazuje na wał korbowy imponujące 600 Nm momentu obrotowego. Fot. Audi
Audi RS 4 Avant Audi Sport dopracowało teraz wiele szczegółów wprowadzonego na rynek we wrześniu 2017 r. Audi RS 4 Avant. Wysokoobrotowy silnik V6 biturbo o mocy wyjściowej 450 KM, w szerokim zakresie obrotów od 1900 do 5000, przekazuje na wał korbowy imponujące 600 Nm momentu obrotowego. Fot. Audi
Audi Sport dopracowało teraz wiele szczegółów wprowadzonego na rynek we wrześniu 2017 r. Audi RS 4 Avant. Wysokoobrotowy silnik V6 biturbo o mocy wyjściowej 450 KM, w szerokim zakresie obrotów od 1900 do 5000, przekazuje na wał korbowy imponujące 600 Nm momentu obrotowego.

Przód nowego RS 4 Avant został gruntownie przeprojektowany i znacznie różni się teraz od przodu bazowego Audi A4 Avant. Osłona chłodnicy Singleframe jest szersza i bardziej płaska. Podobnie jak w większych modelach typu RS: RS 6 Avant oraz w RS 7 Sportback, Singleframe w RS 4 Avant ma kratownicę o strukturze trójwymiarowego plastra miodu. Kratownica, tak jak w innych modelach typu RS, błyszczy głęboką czernią.

Kształt diodowych reflektorów przednich RS 4 Avant również został przeprojektowany. Opcjonalne reflektory matrycowe (Matrix LED) z przyciemnianymi szkłami dopełniają odświeżonego wizerunku wysokowydajnego Avanta i odróżniają go od innych członków rodziny A4. Nadkola z zamontowanymi na nich blisterami quattro są w porównaniu z Audi A4 Avant o 30 mm szersze zarówno w przodzie, jak i z tyłu pojazdu.

Audi RS 4 Avant. Silnik

Audi RS 4 Avant Audi Sport dopracowało teraz wiele szczegółów wprowadzonego na rynek we wrześniu 2017 r. Audi RS 4 Avant.  Wysokoobrotowy silnik V6 biturbo
Audi RS 4 Avant

Audi Sport dopracowało teraz wiele szczegółów wprowadzonego na rynek we wrześniu 2017 r. Audi RS 4 Avant. Wysokoobrotowy silnik V6 biturbo o mocy wyjściowej 450 KM, w szerokim zakresie obrotów od 1900 do 5000, przekazuje na wał korbowy imponujące 600 Nm momentu obrotowego.

Fot. Audi

Silnik 2.9 TFSI V6 biturbo został stworzony przez Audi Sport GmbH na bazie legendarnego 2.7 V6, który napędzał pierwsze RS 4 Avant z roku 1999. Wtedy V6 biturbo miało moc wyjściową 279 kW (380 KM). Nowe RS 4 Avant ma moc 331 kW (450 KM), co oznacza, że z jednego litra pojemności skokowej otrzymujemy tu 155,5 KM. Pozwala to RS 4 Avant rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy. Masa silnika TFSI to 182 kilogramy – o 31 kilogramów mniej niż w silniku V8 montowanym w modelu poprzednim z roku 2012. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, ale dzięki pakietowi dynamicznemu RS można to ograniczenie podnieść do 280 km/h.

Każda z dwóch turbosprężarek silnika 2.9 TFSI przypisana jest do konkretnego rzędu cylindrów, a razem wytwarzają ciśnienie doładowania rzędu 1,5 bara. Tak jak we wszystkich silnikach V6 i V8 budowanych przez Audi, turbosprężarki instalowane są pomiędzy ułożonymi pod kątem 90 stopni w układzie „V” rzędami cylindrów.

Nowy RS 4 Avant fabrycznie wyposażony jest w 19-calowe, kute z aluminium felgi w rozmiarze 265/35. Na życzenie dostępne są również felgi 20-calowe w różnych stylistykach, m.in. w pełni frezowane felgi pięcioramiennne w całości malowane w matowym brązie. Dla nich przeznaczono opony w rozmiarze 275/30. Mocne stalowe hamulce RS z perforowanymi tarczami kompozytowymi zapewniają pewne hamowanie. Mają one średnicę 375 mm na przedniej osi i 330 mm na tylnej osi. Sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe z logo RS są malowane na czarno lub opcjonalnie na czerwono. Na życzenie, na przedniej osi działają szczególnie odporne na tzw. fading hamulce ceramiczne RS. Ich zaciski są dostępne w kolorach czerwonym, szarym i niebieskim. Perforowane tarcze mają tu średnicę 400 mm.

Audi RS 4 Avant. Wnętrze

Audi RS 4 Avant Audi Sport dopracowało teraz wiele szczegółów wprowadzonego na rynek we wrześniu 2017 r. Audi RS 4 Avant.  Wysokoobrotowy silnik V6 biturbo
Audi RS 4 Avant

Audi Sport dopracowało teraz wiele szczegółów wprowadzonego na rynek we wrześniu 2017 r. Audi RS 4 Avant. Wysokoobrotowy silnik V6 biturbo o mocy wyjściowej 450 KM, w szerokim zakresie obrotów od 1900 do 5000, przekazuje na wał korbowy imponujące 600 Nm momentu obrotowego.

Fot. Audi

Wnętrze Audi RS 4 Avant utrzymane jest w całości w czerni. W konturach drzwi i w krawędziach konsoli środkowej znajdują się diodowe pasma świetlne, których kolor światła w ramach opcjonalnego pakietu oświetlenia nastrojowego Ambiente zmieniać można w aż 30 odcieniach. Na konsoli środkowej, na podłokietnikach, na pasach bezpieczeństwa i na dywanikach pojawia się logo RS. Kierownica, dźwignia zmiany biegów oraz podparcia kolan pokryte są Alcantarą z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami. Poszerzony pakiet stylistyczny RS oprócz czerwieni oferuje również pewne akcenty stylistyczne utrzymane w szarości.

Ekran systemu MMI touch o przekątnej 10,1 cala jest centralnym elementem obsługi nowego systemu operacyjnego. Umieszczono go w centrum tablicy rozdzielczej i delikatnie zwrócono w stronę kierowcy.

Kierowca może włączyć tryb RS1 lub RS2 systemu Audi drive select za pomocą nowego przycisku „RS MODE” na spłaszczonej u dołu, pokrytej skórą sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. Również nowe, alumniowe manetki zmiany biegów są znacznie większe niż w modelu poprzednim. Znaki RS – poza kierownicą i listwami na progach – noszą również sportowe fotele RS z opcjonalnym przeszyciem w kształcie plastra miodu oraz obszycie dźwigni zmiany biegów.

Audi RS 4 Avant. Funkcjonalność

Audi RS 4 Avant Audi Sport dopracowało teraz wiele szczegółów wprowadzonego na rynek we wrześniu 2017 r. Audi RS 4 Avant.  Wysokoobrotowy silnik V6 biturbo
Audi RS 4 Avant

Audi Sport dopracowało teraz wiele szczegółów wprowadzonego na rynek we wrześniu 2017 r. Audi RS 4 Avant. Wysokoobrotowy silnik V6 biturbo o mocy wyjściowej 450 KM, w szerokim zakresie obrotów od 1900 do 5000, przekazuje na wał korbowy imponujące 600 Nm momentu obrotowego.

Fot. Audi

Audi RS 4 Avant zapewnia takie same możliwości codziennej użyteczności jak model bazowy – A4 Avant. Przedział bagażowy ma pojemność 495 litrów. Gdy zostaną złożone oparcia tylnych siedzeń i przestrzeń bagażnika zostanie wypełniona po sufit, pojemność wzrasta do 1495 litrów. Standardowo pokrywa bagażnika i wewnętrzna roleta uruchamiane są elektrycznie. Opcjonalnie dostępna jest możliwość otwierania i zamykania bagażnika przez bezdotykowe czujniki. Na żądanie Audi montuje również hak holowniczy, wysuwany elektrycznie po przyciśnięciu odpowiedniego przycisku.

Audi RS 4 Avant wspomaga osobę prowadzącą auto w wielu sytuacjach drogowych. Dostępnych jest w nim ponad 30 różnych systemów wsparcia kierowcy. Opcjonalne systemy pogrupowane są w dwa pakiety: „tour” i „city”. Wśród nich znajdują się m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go kontrolujący automatycznie dystans od samochodu znajdującego się przed nami, asystent skrzyżowań, ostrzeżenie przy zmianie pasa czy ostrzeżenie przez wysokim krawężnikiem.

Paleta barw lakieru nowego Audi RS 4 Avant składa się z ośmiu kolorów, w tym nowego koloru niebieskiego Turbo i nowego koloru metalicznego czerwony Tango. Program Audi exclusive oferuje dodatkowo kolejne, spersonalizowane kolory lakierów, np. niebieski Nogaro z efektem perłowym. Ten właśnie lakier był charakterystyczny dla legendarnego poprzednika wszystkich obecnych modeli typu RS - RS 2 Avant z roku 1994.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty